Beantwoord
Decoder
Een 3-tal maand geleden schakelden wij over van analoge naar digitale tv en kochten ook een nieuwe tv (Samsung). Het aan- en uitzetten van de tv gebeurde, zoals aanbevolen, met de proximus afstandsbediening. De decoder bleef, zoals aanbevolen, 's nachts aanstaan. Maar ik stelde 's morgens enkele malen vast dat de tv aanstond. Nu zet ik 's avonds de decoder af, maar wanneer ik deze 's morgens opnieuw aanzet start ook de tv op. Iemand een oplossing om de decoder toch te laten aanstaan 's nachts (omwille van de software updates) zonder dat de tv 's morgens staat te spelen?
Beste antwoord door Elsa
Het probleem is dat er nog veel zijn die hun decoder niet in standby zetten maar gewoon de TV uitschakelen en met de nieuwe software is er een optie HDMI detectie die default op staat en als je de decoder niet in standby zet zal bij het software bijladen( bv de tvgids) 's nachts zal de decoder via de hdmi de tv aanschakelen , je kan ook op de decoder deze optie HDMI detectie uitzetten (tot deze bug opgelost wordt) en dan zal je tv ook niet meer opkomen zelf al zet je de decoder niet in standby.
Als je hem op tv uitzet is het nadeel dat hij ook niet meer op andere HDMI bronnen zal reageren.
Maar het simpelste is van je decoder op standby te zetten en daarmee bespaar je nog elektriciteit ook 😉
Bekijk origineelAls je hem op tv uitzet is het nadeel dat hij ook niet meer op andere HDMI bronnen zal reageren.
Maar het simpelste is van je decoder op standby te zetten en daarmee bespaar je nog elektriciteit ook 😉
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.