BREAKING NEWS Belgacom geeft voetbal gratis weg aan klanten



Toon eerste bericht

161 reacties

ja deuh. Het lijkt me nogal logisch dat er meer kijkers zijn voor iets wat gratis is, dan als dit betalend is Hebberig
Die Margot is blijkbaar ook geen groot licht :)
tsja Axana, ik vind de gratis matchen leuk meegenomen... 't maakt me niet echt uit wie er speelt, er zit altijd wel iets leuk tussen... gratis voetbal daar zeg ik niet nee tegen, maar ik ben niet bereid er voor te betalen, maw de hudige formule ttz gratis voetbal bij belgacom is ideaal voor mij, en zo zal het ook nog de twee komende seizoenen zijn. telenet gaat dan wel alles mogen uitzenden, wij blijven onze gratis matchen houden.

het gratis voetbal legt hen blijkbaar ook geen windeieren:

"Meer kijkers bij Belgacom"
De rechtstreekse uitzendingen van het Belgische voetbal zijn sinds dit seizoen verdeeld tussen Telenet en Belgacom TV. Telenet mag elke speeldag de drie belangrijkste wedstrijden uitzenden. Belgacom krijgt de 'overschotjes', maar is daar niet ontevreden mee. "Het aantal abonnees gaat in stijgende lijn", zegt Jan Margot van Belgacom. "De vijf voetbalwedstrijden die wij elke speeldag uitzenden kunnen nu zonder meerkost worden bekeken, waardoor we zelfs meer kijkers hebben dan toen het voetbalcontract nog exclusief bij ons zat."

Ook Telenet maakt gewag van aanzienlijke aantallen extra klanten. Beide bedrijven wachten evenwel tot de kwartaalresultaten worden bekendgemaakt, op 28 oktober, om precieze cijfers te geven. (belga/dea)

mvg
Badge
Dan denk je eens dat je wat vaker een minder goede ploeg aan bod ziet komen maar niets is minder waar.Zo heb ik nog niet te veel wedstrijden van beerschot gezien dit seizoen.Dus ik denk xenne dat de keuze die ik als voetbal liefhebber; en daar om is het ook een van de redenen dat ik naar belgacom gekomen ben vrij duidelijk is vanaf volgend jaar.
@ Bart, inderdaad, ze kunnen maar één match live laten zien op Zoom. maar na de multilive volgt integrale uitzending van de match van Benfica

de oefenmatchen van Barcelona & Real Madrid komende week worden voorzien van commentaar door het duo Raes & Deconinck

mvg
Reputatie 5
Badge +2
Wel spijtig dat er ook niet op zaterdag (vandaag dus) een HD-match te zien is. Had nochtans mogelijk geweest (zaterdag en zondag).

Btw: mooie overzichten, Xenne ! Bedankt hiervoor !

Mvg
op TV overal is zogezegd de voetbal te zien om Zoom.

Vandaag is multilive te zien, maar ook benfica.. allemaal op 1 zoom zender? lijkt met niet echt te werken :)
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt Xenne voor dit handige overzicht!!Knipogen

mvg,
Reputatie 6
Badge +3
http://www.onlinevoetbalkijken.be/live-voetbalstreams-van-vandaag/details/188-Voetbal%20Sint%20Truiden%20-%20Club%20Brugge
Reputatie 5
Badge +2
Zeer goed dat er eens Anderlecht en Standard-wedstrijden te zien zijn op Belgacom 11. Het hoeft niet altijd Telenet en VOO te zijn.

@Xenne: ja, ik het dat ook voorgehad. Ik dacht eerst dat er technische problemen waren en dat ze niet konden uitzenden in HD. En bij andere keren was het 5 seconden versneld beeld zonder geluid (zoals doorspoelen via PVR). Trouwens toen ik keek op het Franstalig HD-kanaal van Belgacom 11 werkte alles prima zonder haperingen. Het was enkel de Nederlandstalige HD-versie die last had precies.

Mvg
Standard – Westerlo & Anderlecht – Bergen op Belgacom TV

De kalender van de komende speeldagen van de Jupiler Pro League heeft enkele mooie verrassingen op het programma staan voor de klanten van Belgacom TV. Het weekend van 10 en 11 september zullen ze gratis Anderlecht en Standard in actie kunnen zien.



De kalender van de 4de, 5de en 6de speeldag van de Pro League werd vrijdag bekend gemaakt, evenals de toekenning van de wedstrijden aan de verschillende televisiezenders. In de komende maand zullen de klanten van Belgacom TV bepaalde wedstrijden van Standard en Anderlecht kunnen bekijken, waaronder Anderlecht – Bergen op zondag 21 augustus om 18u. Het weekend van 10 en 11 september zal Belgacom TV de duels van de twee tenoren uit het kampioenschap uitzenden, met Standard – Westerlo op zaterdag 10 september om 20u en Anderlecht – Kortrijk op zondag 11 september om 18u, en dit helemaal gratis. Belgacom TV, dat houder is van de Portugese voetbalrechten, zal eveneens het debuut van Axel Witsel met Benfica uitzenden op vrijdag 12 augustus om 22u. Benfica speelt tijdens de eerste speeldag van de Primeira Liga op Gil Vicente.

==============================================================

ploegen die op donderdagavond europees spelen mogen competitie op zondag afwerken (ook als het geen topper is), is voordelig voor ons, dan worden niet alle matchen op zaterdag gelijktijdig gespeeld

btw, ik heb gemerkt dat als ik naar 611 zap (dat is het HD Belgacom 11 voetbalkanaal) dat het langer duurt voor ik beeld heb, het beeld blijft zo'n 5 seconden zwart, duurt een stuk langer dan bij andere zenders. stoort niet hoor, maar zou die HD stream misschien zwaarder zijn dan de andere?

mvg

Badge
Dacht dit thans al ergens gelezen te heben dat wij die anderen ook konden zien.Zal weer wat overhaast geweest zijn.
goeiemorgen Axana

voor ons, Belgacom tv kijkers, verandert er de komende 3 jaar niks. de zaterdagmatchen blijven gratis op Belgacom 11 komen. de andere matchen kan BGTV niet tonen omdat de rechten exclusief bij Telenet zitten. het enige dat er nog kan gebeuren is dat Belgacom toch nog de rechten van die matchen kan kopen, dit zal volgens mij enkel gebeuren als Telenet in geldnood komt

mvg
Badge
tommos dit is dan ook maar voortenminste1jaar.Volgend jaar zien wij ook weer alle matchen.
klopt inderdaad wat lucky zegt, zoals gewoonlijk stelt telenet het graag mooi voor. sporting telenet kost inderdaad 'maar' €24,95 maar u heeft natuurlijk een decoder (€8 per maand) en een analoge kabel nodig (€13 per maand).

mvg
ben je daar zeker van???

op de website van telenet, staat er duidelijk, 24,95 euro per maand voor "telenet sporting"

http://telenet.be/3243/0/1/nl/thuis/televisie/sporting-telenet.html#prijzen
Neem, 25 € enkel voor nieuwe prime sport er komt ook nog 8 euro voor huur decoder of u zou reeds een moeten hebben?

En ook npog de analoge kabel als u deze nu niet meer betaald?

dus buiten belgacom voorhet zien van 3 wedstrijden op telenet 25€ + 8€ + 12€(ongeveer) = 45 € per maand

45 -20 € = 25 € euro duurder als vorig jaar

Als u nog analoge kabel betaald (zoals ik )dan nog 33€ extra per maand en dus 13 € duurder als vorig jaar (wat teveel is voor mij)

En dan zullen we de extra stroom verbruik nog maar eventjes vergeten.

Als het op 15€ was gebleven vootr prime sport had ik het nog overwogen om telenet tv extra te nemen maar teveel is te teveel.
klopt dit :

Belgacom blijft de zaterdag matchen gratis uitzenden. Als all foot klant bespaard me dit 19 euro per maand.

Als ik dan bij telenet kijk voor het enkel en alleen het voetbal aanbod, komt dat op 24 euro per maand.

Als ik dus 5 euro per maand meer betaal heb ik alle wedstrijden, maar ik heb dan wel 2 decoders.

Voor die 5 euro zou ik er wel een 2de decoder voor kunnen bij nemen.
De eerste match van Club kan ik niet bekijken en nu de tweede ook al niet Huilen.

Triestig zulle.
exact zoals verwacht. bijna alle standard wedstrijden op Telenet (voo). Dit gaat Belgacom pijn doen 🙂 (wat dat is voor hun de enige ploeg van belang, zie Belgacom support site)
Badge
ja telenet doet dit ook maar enkel om zijn klanten te behouden.Ik begrijp het ook. Zo zou iedereen toch zijn denk ik.
1e speeldag :
Vrijdag 29 juli, 20.30u:
OH Leuven - Anderlecht
Zaterdag 30 juli, 18u:
Bergen - Standard
Zaterdag 30 juli, 20u:
RC Genk - Beerschot
AA Gent - Cercle Brugge
Lokeren - Zulte Waregem
Kortrijk - Lierse
KV Mechelen - STVV
Zondag 31 juli, 20.30u:
Club Brugge - Westerlo

Speeldag 2:
Vrijdag, 05/08, om 20.30 uur:
Anderlecht – KV Mechelen
Zaterdag 06/08 om 20.00 uur:
Beerschot - AA Gent
Zulte Waregem - OH Leuven
Lierse - Racing Genk
Westerlo - Kortrijk
Cercle Brugge - Bergen
Zondag, 07/08, om 18 uur:
Standard – Lokeren
Zondag, 07/08, om 20.30 uur:
STVV – Club Brugge

Speeldag 3:
Zaterdag, 13/08, om 18 uur
AA Gent – Standard
Zaterdag, 13/08, om 20 uur
Club Brugge - OH Leuven
Racing Genk - Zulte Waregem
Beerschot - Westerlo
Kortrijk - Cercle Brugge
Bergen - Sint-Truiden
Zondag, 14/08, om 18 uur:
Lokeren – Anderlecht
Zondag, 14/08, om 20.30 uur:
KV Mechelen –Lierse

rode matchen tegen betaling op Sporting Telenet
blauwe matchen GRATIS op Belgacom 11

mvg
Telenet koopt de niet exclusieve rechten over van Belgacom, dus vanaf volgende seizoen kan Telenet alle matchen uitzenden. zullen dat ook wel doen dus. de prijs van Sporting Telenet wordt wel afhankelijk van het aantal produkten je hebt, en er zit al een addertje onder het gras:

Vanaf 10 oktober kan de prijs voor Sporting Telenet veranderen. We zullen je in de loop van de maand augustus persoonlijk op de hoogte brengen over deze mogelijke prijswijziging. Je hebt dan de keuze om Sporting Telenet te houden of kosteloos op te zeggen.

zo kennen we de mechelaars weer

mvg

Badge
Denk je nu nog nu telenet ook dat belgisch voetbal allemaal gaat uitzenden vanaf 2012-2013?
De 180 wedstrijden uit de hoogste Belgische voetbalklasse die Belgacom mag uitzenden, zullen de komende seizoenen gratis te bekijken blijven op Belgacom TV. Dat zegt Belgacom vrijdag.

Daarmee zijn we verzekerd van drie seizoenen (540 matchen) gratis voetbal op BELGACOM TV

mvg
Badge
Ze hebben het zelf gezocht. Ze hadden maar miet moeten gaan bieden op die Belgische competitie.Dan had het misschien allemaal niet zo ver gekomen en had alles bij het oude gebleven.Nu krijgen ze hed deksel op hun neus.

Reageer