Als ik de beschikbaarheidstest doe dan zou ik 3 tv's kunnen gebruiken, waarvan 2 in HD. Maar blijkbaar kan ik er maar 2 gebruiken, waarvan slechts 1 in HD volgens de helpdesk.
Dat is wel een serieuze misleiding vind ik. Ik betaal evenveel als iemand anders, maar ik kan niet gebruiken hetgeen wat proximus mij beloofd via hun eigen website.
Bladzijde 1 / 1
kijk ook eens of dit overeenstemt met wat de > lijnsnelheidstest als resultaat geeft
Hi Ron,
Je hebt gelijk, als je op je nummer gaat kijken verwijst die naar 3 stb's,
echter wegens de staat van de infrastructuur daar werd je lijn op een lager vdsl profiel gezet waardoor maar momenteel 2 decoders mogelijk waarvan 1 in HD en 1 in SD.
( snelheid is afhankelijk van de kwaliteit infra. afstand etc.. zie voorwaarden contract - voetnboot)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_familus/particulieren/producten/familus.html
Ik wil gerust eens voor u informeren of er binnenkort een upgrade mogelijk is van de speed op de lijn, dus upgrade van de HD dus ook dan.
Ik stuurde dus een mail naar betreffende dienst.. deze zijn niet bereikbaar in weekend, dus zal zeker voor maandag geen antwoord krijgen
Mvg sabine
Je hebt gelijk, als je op je nummer gaat kijken verwijst die naar 3 stb's,
echter wegens de staat van de infrastructuur daar werd je lijn op een lager vdsl profiel gezet waardoor maar momenteel 2 decoders mogelijk waarvan 1 in HD en 1 in SD.
( snelheid is afhankelijk van de kwaliteit infra. afstand etc.. zie voorwaarden contract - voetnboot)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_familus/particulieren/producten/familus.html
Ik wil gerust eens voor u informeren of er binnenkort een upgrade mogelijk is van de speed op de lijn, dus upgrade van de HD dus ook dan.
Ik stuurde dus een mail naar betreffende dienst.. deze zijn niet bereikbaar in weekend, dus zal zeker voor maandag geen antwoord krijgen
Mvg sabine
Hallo Sabine,
Bedankt voor uw antwoord. Een upgrade zal er wel niet inzitten vrees ik, want begin januari hebben ze reeds werken gedaan aan mijn lijn in de kast (had ik een brief over gehad). Die werken hebben voor mijn lijn geen enkele meerwaarde gehad. Dus ik denk niet dat ze in de nabije toekomst opnieuw werken gaan uitvoeren.
Ik wil nog wachten tot je volgende week een antwoord hebt, maar ik vrees dat er voor mij, na jarenlang klant te zijn, maar een
oplossing is . . .
Bedankt voor uw antwoord. Een upgrade zal er wel niet inzitten vrees ik, want begin januari hebben ze reeds werken gedaan aan mijn lijn in de kast (had ik een brief over gehad). Die werken hebben voor mijn lijn geen enkele meerwaarde gehad. Dus ik denk niet dat ze in de nabije toekomst opnieuw werken gaan uitvoeren.
Ik wil nog wachten tot je volgende week een antwoord hebt, maar ik vrees dat er voor mij, na jarenlang klant te zijn, maar een
oplossing is . . .
Hi Ron,
Juist daarom..ik zag ook dat er werken werden uitgevoerd en daarom wat uitleg gevraagd waarom na die werken geen upgrade mogelijk is op je lijn.. Misschien heb je gelijk en niet mogelijk maar als we het niet vragen en proberen zeker niet he :)
Prettig weekend nog
mvg sabine
Juist daarom..ik zag ook dat er werken werden uitgevoerd en daarom wat uitleg gevraagd waarom na die werken geen upgrade mogelijk is op je lijn.. Misschien heb je gelijk en niet mogelijk maar als we het niet vragen en proberen zeker niet he :)
Prettig weekend nog
mvg sabine
Dag Ronp,
We hebben net feedback ontvangen.
De afstand tussen onze verdeler en je huis is +/- 1400m.
Dit is veel te ver om een hoge snelheid te krijgen.
Onze engineering heeft ons net laten weten dat Vectoring voorzien is vanaf eind oktober 2017 maar de rollout hiervan kan toch enkele maanden duren.
Mvg,
AndyM
We hebben net feedback ontvangen.
De afstand tussen onze verdeler en je huis is +/- 1400m.
Dit is veel te ver om een hoge snelheid te krijgen.
Onze engineering heeft ons net laten weten dat Vectoring voorzien is vanaf eind oktober 2017 maar de rollout hiervan kan toch enkele maanden duren.
Mvg,
AndyM
Naar aanleiding van mijn (negatieve) feedback op de tevredenheidsenquete via email, werd ik gisteren gecontacteerd door een Proximus mederwerker. Deze vertelde mij dat de aanpassingen die begin januari gebeurd zijn in de dichtsbijzijnde kast wel degelijk mij de mogelijkheid geeft om 2 HD tv's tegelijk te kunnen gebruiken. Het enigste probleem is dat ik nog met een BBOX2 werkte en deze niet compatibel is met de nieuwe technologie. Dus gisteren is er een nieuwe BBOX3 naar mijn Kialapunt gestuurd. Vandaag is deze reeds al aangekomen. Zojuist gaan afhalen - alles geïnstalleerd en ongelooflijk ik kan dus WEL 2 HD tv's tegelijk aansluiten EN mijn internetsnelheid is met 33% gestegen!
Sorry, maar hoe kan dit? Er is mij door 5 verschillende Proximus medewerkers gezegd dat 2 HD tv's onmogelijk is met mijn lijn. En dan neemt een 6de persoon contact met mij op om gewoon te zeggen dat ik een andere BBOX moet hebben en het probleem is opgelost.
Echt reclame voor Proximus is dit niet echt . . .
Dus nog een speciale dank u wel voor medewerker Stefaan (correct geschreven?) die mij gisteren gecontacteerd heeft !
Sorry, maar hoe kan dit? Er is mij door 5 verschillende Proximus medewerkers gezegd dat 2 HD tv's onmogelijk is met mijn lijn. En dan neemt een 6de persoon contact met mij op om gewoon te zeggen dat ik een andere BBOX moet hebben en het probleem is opgelost.
Echt reclame voor Proximus is dit niet echt . . .
Dus nog een speciale dank u wel voor medewerker Stefaan (correct geschreven?) die mij gisteren gecontacteerd heeft !
Dat begrijp, ik toch ook niet goed.
Het is normaal niet Vectoting (bbox3) die bepaalt of je al dan niet TV's in HD kunt aansluiten.
De bbox2 kan inderdaad niet van hogere vectoring snelheden genieten, maar dat verandert niet aan het aantal HD' je kunt nemen want dit wordt door het basis profiel bepaald en die haal je zowel met een bbox2 als met een bbox3?
Het is normaal niet Vectoting (bbox3) die bepaalt of je al dan niet TV's in HD kunt aansluiten.
De bbox2 kan inderdaad niet van hogere vectoring snelheden genieten, maar dat verandert niet aan het aantal HD' je kunt nemen want dit wordt door het basis profiel bepaald en die haal je zowel met een bbox2 als met een bbox3?
Even wat verduidelijken:
Het geen hier gewijzigd is ten opzichte van de vorige 5 medewerkers van Proximus is dat de uitrol van vectoring op de verdeelkast waarop jij ben aangesloten, vervroegd is. Deze stond oorspronkelijk later gepland. Dit is natuurlijk goed nieuws.
@Martin Vectoring heeft wel degelijk impact op het aantal TV (streams). Vectoring is een verhoging van de minimum snelheid die we kunnen garanderen en dus ook impact heeft op TV. Niet te verwarren met DLM. Dit voor de geïnteresseerde onder ons.
Het geen hier gewijzigd is ten opzichte van de vorige 5 medewerkers van Proximus is dat de uitrol van vectoring op de verdeelkast waarop jij ben aangesloten, vervroegd is. Deze stond oorspronkelijk later gepland. Dit is natuurlijk goed nieuws.
@Martin Vectoring heeft wel degelijk impact op het aantal TV (streams). Vectoring is een verhoging van de minimum snelheid die we kunnen garanderen en dus ook impact heeft op TV. Niet te verwarren met DLM. Dit voor de geïnteresseerde onder ons.
ThomasP, Toch begrijp ik het niet goed neem als voorbeeld zone 3 zonder Vectoring = 16,5 Mbps, dus max 2xHD
Als ik nu uw redenering volg wortd het voor zone 3 met vectoring = 30 Mbps, dus zou er dan in dit geval 3xHD moeten mogelijk zijn, is dat dan zo?
Als ik nu uw redenering volg wortd het voor zone 3 met vectoring = 30 Mbps, dus zou er dan in dit geval 3xHD moeten mogelijk zijn, is dat dan zo?
Martin, Voor 30 Mbps Vectoring zal je als maximum stream 2 HD+1SD krijgen. Nooit 3HD. Mvg, AndyM
Ik ga af op wat ThomasP zegt en als je met Vetoring 30 hebt, zou je zeker 3HD moeten kunnen halen aangezien er bovenop het TV profiel van max. 20 er nog 10 overschiet voor internet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.