BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

Ja de mensen die nPVR veel gebruiken zullen minder content zijn maar aangezien ik daar geen of bijna geen gebruik van maak heb ik er ook direct geen last van, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het goed keur , neen zeker niet, jopelijk halen ze vlug deze bug er uit.

Ik ben in ieder geval tevreden met de nieuwe interface, ze moeten hem er bij zeker niet afhalen,
ik heb nog wel wat geduld en laat BGC gewoon de tijd om hun bugs eruit te halen.

Ze hebben dan toch al één tevreden Charles gebruiker

Groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
De tekst van de samenvattingen komt nu "schermbreed", maar het lettertype is zelfs op een 37' scherm wat te klein. Over het algemeen is het lettertype nu wat te klein, ook in de TV-gids, zeker voor oudere mensen. Waarschijnlijk wilden ze meer programma's in één scherm krijgen. Ook het contrast van de letters op de blauwe achtergrond (een oud zeer) is nog steeds ondermaats. Je went eraan, maar het kan beter.
Voor de rest zal het wel wennen zijn denk ik. Ondertussen vastgesteld, dat markeringen, ook in PVR-opnames, verloren gaan. Je moet dan telkens terug gaan zoeken waar je gebleven was. Vooral als je het een paar dagen geleden is dat je ernaar gekeken hebt is dat erg vervelend.
Het terug-en vooruitspoelen tg. 2x is dan weer soms erg handig om het juiste punt van het programmabegin te vinden.
Het weergeven van de programmanaam in de display tijdens het kijken, zowel live als naar opgenomen, is zeker een verbetering, al is de weergave soms nutteloos als er enkel aflevering2 of zo opkomt en niet de naam van het programma...
De belangrijkste 'bug" blijft natuurlijk het gebrek aan communicatie tussen het "online" programmeren en de lijst van geprogrammeerde opnames op de decoder (omgekeerd werkt het wél). De programma's worden wél opgenomen, maar je heb geen controle via de decoder. Als je ze vanop de decoder plant in nPVR, komen ze wél in de lijst, en merkwaardg genoeg ook in het overzicht van de op afstand geplande opnames in de online TV-gids. Ik ben voorlopige zelfs volledig gestopt met het online programmeren, wat vroeger een dagelijkse bezigheid was, telkens een dag verder (duurde maar een paar minuten). Op de decoder kan het ook, maar je moet dan dikwijls niet nodige ermee samenvallende programma's mee programmeren en daarna wissen. So be it, ik was dat vroeger ook al gewoon.
Voor de rest is het even wennen, maar ik blijf toch overwegend positief. Afwachten geblazen hoe het met V3-decoders loopt.
Ik heb zo de indruk dat men de doorspoelfunctie aan het afbouwen is....

Afgaande op andere posts op dit forum een goede zaak voor de reclamemakers?

Ik hoop dat de geruchten over het eventueel betalend maken van de opnamefunctie,

en het afbouwen van andere functies niet waar zijn.

Ik denk dat we als BGC klant reeds genoeg betalen voor hetgeen aangeboden wordt.

De vorige tariefverhoging voor het huren van de decoder ligt me nogal op de maag.

Overstappen naar andere provider vind ik geen optie maar op den duur 'moet' je betalen om

een reclameblok te zien of over te slaan??

Een film bekijken op sommige kanalen is niet prettig meer : om de 20 minuten reclamespots.....

Als gewone klant ben je bijna verplicht om een filmkanaal bij te huren om een film 'ongestoord' te kunnen bekijken.

We zullen zien,

en hopen.....

Groetjes,


Artie


Badge
Opnames die op de server van Belgacom staan, diegene die je maar 30 dagen kan herbekijken, die staan wel in mijn opnamelijst, maar ik kan ze niet bekijken. "Bedankt, uw programma zal zodadelijk starten" komte er te staan.

Wat kan hier aan gedaan worden?
probeer factoryreset van de decoder mss lukt het dan

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

daar staat :










Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder in Standby staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'Start Dra' op het display verschijnt.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en vervolgens 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder aan staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'FacR' op het display verschijnt.

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language
=========================================================




Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.

Badge
Hoe doe je die Factory Reset als je de Charles update al hebt?
zoals ik hierboven al gepost heb op dezzelfde manier

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact
of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker
en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken


2) Direct als je de spanning terug opzet
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
Badge
Nog een bug's die ik gevonden heb.

  • NPVR opnames die bezig zijn, kan je niet stoppen via de decoder.
  • Soms moet je een paar keer proberen om een opname te kunnen starten (na reset/ factory reset is het nog niet opgelost)
  • Ik heb ook al gehad dat ik enkel aan de snelheid 2x kan doorspoelen (na reset/ factory reset is het nog niet opgelost)
Wanneer gaat belgacom daar iets aan doen????

NPVR opnames die bezig zijn, kan je niet stoppen via de decoder.


Heb ik ook geprobeerd en na enkele malen herhalen van eerst stoppen en dan wissen lukt het wel dus inderdaad een probleem.


Soms moet je een paar keer proberen om een opname te kunnen starten (na reset/ factory reset is het nog niet opgelost)

Ik heb ook al gehad dat ik enkel aan de snelheid 2x kan doorspoelen


Dit probleem heb ik niet.


Wanneer gaat belgacom daar iets aan doen????


Ik denk dat ze continue bezig zijn aan bijwerken want ik zit al aan versie Charlers......234

groetjes, Elsa

Reputatie 7
Badge +1
Mijn ervaring; nPVR-opnames niet proberen te stoppen en wissen. Best gewoon laten doorlopen (het neemt toch geen schijfruimte). Ik heb al een paar keer gehad dat er dan een foutmelding komt en de decoder blokkeert. Ook nog voorgehad dat de TV-gids er door blokkeerde (navigeren niet meer mogelijk), maar een gewone herstart was voldoende. Sedert een paar dagen wis ik niks meer als het nog loopt (rood cirkeltje). Ook de oude series (van maanden geleden, di toen gewist werden nà de laatste aflevering) die steeds weer terug opduiken na een opdate van de TV-gids, wis ik niet meer. Sedertdien geen problemen meer gehad. He systeem gewoon zijn gang laten gaan ook al stoort het je soms dat er zoveel rommel in de lijsten staat. Er komt ooit wel een oplossing voor....
Er zijn blijkbaar, afhankelijk van de regio, al verschillende versies van Charles in omloop. Ik heb hier al gelezen van de versie ...234, waar ik nog steeds op versie ...220 zit, correctie: ik stel zoëven vast dat ik van deze morgen (denk ik) ook op versie ...234 zit. Ik ben benieuwd...
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag een mail van BGC ontvangen met de titel:
3 nieuwe mogelijkheden binnenkort beschikbaar van Belgacom TV (binnen de 4 weken) gevolgd met de ganse uitleg over wat er precies veranderd inclusief de nieuwe Belgacom TV handleiding op pdf formaat...
Houd mijn hart al vast, hopelijk zijn de bugs er tegen dan uit!
mvg
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag (gisteren) een mail van BGC ontvangen met de titel:
3 nieuwe mogelijkheden binnenkort beschikbaar van Belgacom TV (binnen 4 weken) gevolgd met de uiteg over wat er precies veranderd, inclusief de nieuwe Belgacom TV handleiding in pdf formaat...
Houd mijn hart al vast...hopelijk zijn de bugs er tegen dan uit!
mvg
Ik zag zonet dat ik de update mag verwachten binnen 4 dagen , ook de handleiding , en er staat een demo op belgacomtv als ik menu kies .

Heb nog geen charles , ik ben benieuwd wat er zal verbeteren of verslechteren .

Jammer dat ik de soft nu niet kan opslaan .
Sinds woensdag update van belgacom, alles werkte voor de update perfect.

sinds woendag als ik van zender verander valt het beeld weg voor zeker 10a15 sec.....
het is allemaal heel verwarrend en ik begrijp er eerlijk gezegd ook niet veel van want ik heb de nieuwe software Charles ook en ik heb veel van die problemen niet die hier allemaal opgenoemd geweest zijn !! Dus waar ligt het dan wel aan ! eigenlijk onbegrijpelijk dat de ene meer problemen heeft dan de andere.

Daarom dacht ik meer in de richting van dat er mss meer problemen komen als je iets tussen je modem en decoder staan hebt zoals devolo's of ruckussen ! ik weet het niet !

groetjes ,Elsa
Peter, was ik nog vergeten: 'k zou toch nog een factoryreset uitvoer moest ik u zijn, je weet maar nooit dat het helpt en het kan geen kwaad.

Elsa
@ Bernie nee de software opslaan gaat niet en trouwens moest je dit kunnen dan zou er toch na een zekere tijd de nieuwe soft er toch op gepushd worden door BGC !

Hopellijk zal BGC weldra al de bugjes er uit krijgen en zullen we er niet meer over spreken en er eerder van genieten, hoop doet leven hé ;-)

Elsa
@ JDM, Als ze in 4 weken er allemaal uit zijn dan zou ik eerder van een mirakel spreken ;-)

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag een smsje van BGC: binnen 4 dagen is het zover, alsook een demo op TV met trailers van de nieuwe functies...tot hier toe moet ik toegeven dat BGC zich wel de moeite doet om hun klanten via mail, sms, en demo's op TV te verwittigen over de nieuwe update...hopelijk trekken ze de lijn door met de nieuwe software?

Afwachten, ben benieuwd wat dit allemaal zal geven?

mvg
Ik weet niet of deze al gemeld is. Heb even door alle meldingen gelopen maar heb het niet gezien:

Als je de afleveringen van een serie bekijkt, dan zie je gewoon x-maal de naam van de serie en niet de naam van de aflevering. Dat was in de oude versie wel het geval en zeer handig. Ook stond er een datum en tijd bij wat bij afleveringen met telkens dezelfde naam wel handig is (zoals bij nieuwsuitzendingen).

Een datum en tijd kan soms ook helpen om te herinneren wat voor opname het is. De titel zegt dit niet altijd en er is nog een zee van plaats in de lijst met opgenomen programma's. Dat kan er vast nog wel bij. Allé bij mij toch.

De "picture" links van de lijst met opnamen vind ik dan wel een goed idee. Alleen terug spijting dat alles zo klein is. Trouwens voor een VOD kan ik zelfs de prijs niet lezen... niet erg want ik gebruik het toch niet, maar voor Belgacom kan het wel een verschil maken tussen verkopen of niet. Dus mannen, werk maken van die kleine lettertjes ;-)

Zappen, en dan vooral de spraak synchronisatie gaat veel sneller. Da's zeker een pluspunt.

Al bij al heb ik toch het idee dat we hier met een beta versie van de software temaken hebben. Da's OK indien mensen zouden kunnen kiezen om de versie te installeren, maar hier is dat niet het geval. Ik heb hemel en aarde moeten verzetten om mijn ouders over de brug te halen om digitale (Belgacom) TV te nemen. Net wanneer ze gewoon waren aan de menus voor het programmeren, verandert alles toch wel ingrijpend. En bovendien kunnen ze niet alles lezen en is bepaalde informatie die ze zoeken weg. De opmerkingen over Belgacom waren niet uit de lucht en ook niet fraai. Daar zou Belgacom toch wel wat rekening mee mogen houden.

En bovendien, wanneer men dergelijke upgrade doet, zou ik verwachten dat Belgacom zelf een forum topic opent om alle klachten en bugs te kanalizeren. Of bestaat dat al? Zo niet, dan kunnen ze dit overwegen voor een volgende upgrade. :)


Sinds enkele jaren is het in Nederland bij UPC en Ziggo mogelijk om zenders die in meerdere talen tegelijk worden uitgezonden, als kijker op een andere taal te zetten. Dit gaat bijvoorbeeld bij Cartoon Network, die zowel in het Nederlands als in het Engels uitzend. Ook bij Europese zenders zoals Animal Planet, TCM, Boomerang, ... kan je dan van taal veranderen.

Hier in Vlaanderen is dit niet mogelijk en dit vind ik wel behoorlijk jammer. Nu blijkt dat het zelfs in Spanje het mogelijk is om van taal te switchen indien mogelijk, vind ik dat het hoog tijd wordt dat Vlaanderen hier ook mee start.

Het voordeel aan dit is dat zenders als Animal Planet de ondertitels dan van het scherm kunnen, want die staan soms echt in de weg. Ook zijn bij Cartoon Network sommige programma's (zoals The Scooby-Doo Show uit 1976) een stuk toffer in het Engels. En bij Europese zenders is het misschien leuker voor anderstaligen om tv te kijken in hun eigen taal. Boomerang komt namelijk in Nederland, Vlaanderen, Portugal, Griekenland en een deel van Afrika en het Midden Oosten, dus deze zender wordt in veel talen tegelijk uitgezonden. Hetzelfde geldt voor andere Europese zenders.

Ik hoop dat jullie er eens over nadenken.

Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Ik word er zo stilaan aan gewoon. Alleen het probleem met de online-programmering die niet doorstroomt naar de decoder vind ik erg hinderlijk. Dat de programma's dan toch opgenomen worden, alhoewel ze op de decoder niet in de lijst van de geprogrammeerde opnames staan, is geen reden om er niet dringend iets aan te doen.
Dat er met het seriesysteem ook soms iets raars** gebeurt, zal ook wel opgelost worden. Ondertussen gewoon waakzaam blijven en op tijd een factory reset doen...het duurt nu toch niet meer zo lang 9 minuten). En bij een herstart heb je al na 2 minuten beeld én volledige functionaliteit. Da's een hele verbetering.
**De afleveringen staan wél in het lijstje van de serie (lijst geprogrammeerde opnames/afleveringen) maar er staat geen cirkeltje bij de afleveringen in de TV-gids. Heb vastgesteld dat ze dan ook niet starten. Enige oplossing: serie compleet wissen en terug programmeren vanuit de TV-gids (opgepast: het aantal afleveringen staat standaard op 10, en niet op alle afleveringen, maar dat was vroeger ook al zo).
Reputatie 1
Badge
Heb hier juist ook versie 234 van Charles binnengekregen (allé : die melding gezien van binnen 4 dagen, en dan een factory reset gedaan).

Ik heb een 32" TV, en eigenlijk vind ik dat die "kleine" letters nog behoorlijk meevallen.

Nu : ik heb het nog maar 5 minuten gebruikt. De enige "bug" die ik ben tegengekomen is dat het ding na de update inderdaad in het frans staat. Maar dat is uiteraard snel opgelost.

Als het daarbij blijft, ben ik blij 😉.


Zou Belgacom nergens geen lijst vrijgeven met de wijzigingen in die versies ? Kan ook voor de gebruikers interessant zijn...
Reputatie 5
Badge +3
Gisteren ook de gele balk 4 dagen op mijn TV verschenen, ik doe bewust geen factReset, laat het systeem gewoon zijn gang gaan, dat de update nog altijd sinds 19 juni in het frans aankomt vind ik niet kunnen, niet iedereen leest hier het forum, niet iedereen is vertrouwd met menu's en allerhande instellingen...BGC graag meer duidelijkheid a.u.b.
mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het systeem zou idd. de taal van de klant moeten onthouden...kan toch niet zo moeilijk zijn, want dat was bij de vorige systemen toch ook zo?
Problemen duiken maar op bij intensief gebruik van bv. "online" programmeren, en bij gebruik van series. Bij upgrade naar Charles best alle series van voor Charles wissen en compleet terug ingeven. Je loopt het risico dat afleveringen wél in de serielijst staan, maar in de TV-gids NIET met een cirkeltje komen, en dus niet worden opgenomen...

Reageer