BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

Badge

ik vraag mij nog altijd af in hoeverre BGC dit eerst uittest vooraleer het uit te brengen !!

Waarschijnlijk de gebruiker zelf hé.


Ik denk wel dat ze dit zelf uittesten, maar waarschijnlijk niet zo grondig. De gebruiker moet er natuurlijk alle dagen met werken, dus wij zullen sneller fouten tegen komen denk ik.

Maar dan ze toch onze ideeen mogen realiseren die op dit forum staan. Want van alle goede ideeen, is er nog niets uitgevoerd, wat ik jammer vind.
men moet idd eens meer rekening gaan houden met wat er leeft bij de klanten en de ingenieurs moeten stoppen hun eigen zinnetje te gaan doen... ik verwijs ze gaarne naar de ideeenbus, bv PVR status aanduiden

voor klant is het essentieel dat ze zien hoeveel dagen een nPVR opname nog beschikbaar is, deze info niet meer tonen is niet te begrijpen. bv gisteren op de valreep nog een opname bekeken die 1 dag beschikbaar was, had deze info er niet bijgestaan dan was deze opname onbekeken vervallen

vroeger kon je opname van nPVR omzetten naar PVR en omgekeerd door middel van de groene knop, maar deze is bij de vorige update reeds gesneuveld...

gelukkig kan ik nog paar maanden van de oude interface genieten

mvg


Badge
Ik vrees dat de meeste inspanningen van de software-ontwikkelaars gaan naar de features die de inkomsten kunnen aanzwengelen: alles dat mensen tot het 'on demand' aanbod drijft. "Voor mij aanbevolen", "zoek en vind", enz: hoe gemakkelijker je iets vindt in hun betalend aanbod, hoe liever ze het hebben. Iets opnemen, daar verdienen ze niet aan, en daar wordt volgens mij dan ook niet bijster veel aandacht aan besteed. Hoe gemakkelijker het is om op te nemen, hoe kleiner de kans dat je een programma mist en het tegen betaling op aanvraag moet bekijken. Ik wil niet zo ver gaan dat ze de PVR met opzet slechter maken, maar dat het voor de ontwikkelaars geen prioriteit is, daar ben ik van overtuigd. Maar ja, het is bij de concurrentie niet beter: Telenet verplicht de mensen zelfs om 6 keer te klikken voor je aan je eigen opnames geraakt, die staan onder de lijst van betalende opties.
ik heb ook de indruk dat deze update vooral de bedoeling heeft de 'brug' naar het VOD aanbod te verkleinen

ergens wel begrijpelijk, maar dat dit ten koste gaat van PVR vind ik toch niet kunnen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
De aanduiding van de resterende aantal dagen bij nPVR is toch essentiëel voor het systeem ? Ik heb eergisteren ook nog een nPVR opname bekeken met 1 dag resterend...Ik heb ze laten staan nà bekijken, en gisteren was ze dus écht weg. Ik ben benieuwd naar de 19e, want ik heb nu ook een nieuwe V4 , waar ik overigens héél tevreden over ben. Vooral doorspoelen in nPVR en scrollen door de TV-gids gaat nu veel vlotter.
Ik sta uiteraard ook nog op SW-versie rel5.reno.myrioi--39. Ik zal het in het oog houden volgende week.

Ik ben benieuwd naar de 19e

we zijn vandaag al de 20ste zenne Knipogen uitrol is dus bezig... één dezer dagen kan je het aan uwe rekker hebben Tong uitsteken

mvg

Reputatie 7
Badge +1
Gelijk heb je Xenne, de 19e was gisteren. Verstomd
Ja Sinjoor den dag dat je 'Charles' gaat binnen krijgen dan ga je anders zingen ;-))
Badge
Ik hoop dat de bugs die ik hier meld, opgepikt worden door het Belgacom TV team, want ik heb net een erg vervelend probleem gevonden in -alweer- de PVR:

opnames die gepland worden via TV Overal (de mobiele app, of via de website) komen NIET in het overzicht van de geplande opnames op de decoder. Héél vervelend.

Ze worden wel opgenomen. Maar ook daar is nog een probleem mee: een lopende NPVR opname kan je niet stoppen of verwijderen. De opties zijn wel beschikbaar, maar je krijgt een nietszeggende boodschap in de trant van 'de lopende opname zal op het einde van de ingestelde tijd gestopt worden'. Je krijgt die melding ongeacht of je 'stoppen' of 'wissen' kiest. Dat of 'OCI error -5' :-)

Het trage zappen begint ook op mijn zenuwen te werken. Ik was geen fan van de vorige interface, maar na een paar dagen met 'Charles' begin ik zowaar heimwee te krijgen.
heb je de upgrade eigenlijk binnen getrokken? na een factory reset of was hij er gewoon op 19/06?

er is precies nog wat werk aan....... sterkte

mvg
Badge
Ik behoor helaas blijkbaar tot de 6000 proefkonijnen die op 19/6 wakker geworden zijn met 'Charles' op de decoder. Was wel netjes 4 dagen op voorhand aangekondigd met een banner boven het menu van de decoder. "Grote verandering binnen 4 dagen, druk blauw". Ook typisch: 4 dagen aan een stuk stond er 'binnen 4 dagen' (het telde dus niet af 🙂 ) Volgens een blijkbaar goed geïnformeerde insider op adsl-bc.org zou de volgende golf updates pas ten vroegste op 26/6 zijn, en zijn er voorlopig slechts 6000 decoders bij wijze van test bijgewerkt.
Reputatie 2
Badge +1
Traag zappen met de nieuwe software??? Hier gaat het juist opmerkelijk sneller sinds de update enkele dagen geleden! (V4 decoder)
Badge
@axs: Ja, echt, opvallend lang zwart beeld voor de zender echt begint te spelen. Bij de vorige versie van de software had ik al beeld op de nieuw gekozen zender terwijl ik de knop van de afstandsbediening nog ingedrukt hield (ik zie niet in hoe het sneller kan dan dat), nu krijg ik wel nog altijd direct de infobalk van de nieuwe zender, maar blijft het beeld even zwart. Tja, wie weet heeft het met het type VDSL2 verbinding te maken? Ik zit met een 16,5 mbit lijn. Who knows. Feit blijft dat het bij mij trager gaat. Mijn lief, die niet wist dat er een nieuwe versie van de software geïnstalleerd was, zegt na de eerste avond met de nieuwe software tegen mij "er scheelt iets met de decoder, het zappen gaat zo traag". Als jij zegt dat het bij jou sneller gaat, dan geloof ik dat. Waarbij ik het dan op mijn beurt vreemd vind dat het voorheen bij jou dan 'traag' was, want het laatste jaar was er bij het zappen zelfs geen vertraging merkbaar bij mij. Daarom hoop ik dat de belgacom-technici meelezen en onze bevindingen gebruiken om uit te vissen wat er gaande is, zodat het zappen in een volgende versie van de software voor iedereen -weer- snel is.


Trouwens, kan je de problemen die ik sinds de nieuwe software heb met de PVR functies bevestigen: geen opnames te zien in de planning die via TVOveral geprogrammeerd worden, onmogelijk om in de planning te zien of iets in NPVR of PVR opgenomen zal worden, geen mogelijkheid om lopende NPVR opname te stoppen, geen mogelijkheid om NPVR in PVR om te zetten?
Ik denk dat het beter is om een klacht in te dienen via 0800 22 800 omtrent het slecht werken van de nieuwe software aangezien dit via hun database bij de bevoegde dienst terecht komt.

De mensen van de bevoegde dienst zullen zeker niet meelezen op dit forum die hebben al miserie genoeg rond hun hoofd die nog moet opgelost worden.

Via Eva van BGC is ook nog een mogelijkheid , maar ik ben niet zeker of dat dan iedere keer naar de bevoegde dienst doorgestuurd wordt, al zou het zo moeten zijn.

groetjes,

Elsa

PS: Nog een geluk dat je deze niet kunt binnen trekken via een FacR/Start-Dra of anders had ik ook al lang miserie gehad met Charles !!

6000 proefkonijnen? da's wat veel hé... en is er bovendien blijkbaar geen mogelijkheid om feedback tegen, dus ik denk dat proefkonijn hier niet echt van toepassing is, gewoon een geleidelijke uitrol

enfin, 't is wel goed dat de update vooraf aangekondigd wordt....

mvg

enfin, 't is wel goed dat de update vooraf aangekondigd wordt....


Ja als er een mogelijkheid zou bestaan om hem tegen te houden zeker ;-))


Elsa
Badge
Intussen is vannacht versie 220 van Charles bij mij geïnstalleerd (voorheen: 190, en ik zie elders dat sommige mensen versie 204 gekregen hebben). Ik weet niet welke problemen er in deze versie opgelost zijn, want het is nog altijd even teleurstellend: je kan in de lijst met geplande opnames geen '30 dagen' opnames zien die je via TVOveral geprogrammeerd hebt. Is dat nu zo moeilijk om dat te fixen? Het duurt ook nog altijd even lang om de lijst met opgenomen programma's te openen.

Tegenover de 'oude' software zie ik nog altijd maar één echte verbetering: de snellere opstarttijd van de decoder. Hoewel dat nu ook niet zo dramatisch was aangezien ik met de vorige versie zo weinig problemen had, dat de decoder zelden of nooit opnieuw opgestart moest worden. En omdat het niet altijd negatief moet zijn: de nieuwe versie lijkt op dat vlak even stabiel: sinds de upgrade geen enkele keer moeten herstarten.

En al de personen die "Aanbevolen voor mij" gebruiken, raise your hands..

volgens belgacom zouden dit er veel moeten zijn, want volgens een studie is dit iets wat mensen willen..
Ik zeg: geen kat gebruikt dat.

Ik zeg: de vraag die de mensen op marktonderzoek kregen is:

"Wil je een "aanbevolen voor mij" of "aanbevolen voor het gezin"" ... iedereen kiest dan uiteraard het eerste, en dan volgens belgacom wil iedereen die mogelijkheid.

Maar alle andere mogelijkheden waar de klanten ECHT om vragen, die komen er niet.Niet moeilijk, want ze luisteren niet naar de klant.
ik heb nog geen update gekregen en op 10 juli.....
Badge
Hallo

Ik heb sinds gisteren ook de nieuwe versie. Ik ben best tevreden over de snelheid van zapper/navigeren.

Maar op mijn tv, is de tekst zeer klein.

Zoals bij opnames heb je bij sommige een oranje balkje met een percentage in. Maar ik kan niet lezen wat er daar bij staat.

Indien ik de verhouding verzet naar 4/3 (denk ik), kan ik het nog niet lezen, het is wel al iets duidelijker, maar dan is mijn beeld zo vervormd (lange gezichten, lange letters, ..)


Volgens mij als je een breedbeeld (grote tv) heb, zal je dit wel allemaal kunnen lezen denk ik, maar met zo'n ouderwetse tv lukt dit bijna niet.


Ik heb nog niet alle functies getest, binnenkort zal ik nog wel wat dingen posten denk ik.
Iemand met een V3 decoder die de update al binnen heeft?
Waarschijnlijk willen ze eerst testen op de V4 en daar eerst evalueren en bugs proberen uit te halen en dan pas de V3 ( dat is wat ik ervan denk)
Mette, het zal nog niet voor meteen zijn denk ik

Belgacom begint de update met de nieuwste decoders, die vooraan de naam van de zender weergeven. In de komende maanden volgen dan geleidelijk alle andere decoders.

tegen dan zullen misschien de bugs eruit zijn Tong uitsteken

mvg
Xenne, welcome back

Jaja wij zullen wel de bugs eruit halen zenne

Maar met veel plezier gedaan

groetjes, Elsa
afgaande op wat ik al gehoord heb wacht ik met plezier nog enkele maanden....

het valt dan natuurlijk ook nog af te wachten hoe die nieuwe interface het gaat doen op de oudere hardwaren (heb hier ook nog een Mood decoder draaien)

mvg

Reageer