BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

Dag iedereen!

Ik vind blijkbaar geen knop om een nieuw onderwerp te maken, dus post ik even hier mijn probleem.

Ik kan sinds de nieuwste update niets van nPVR bekijken en kan ook geen "Video on demand" bekijken. Alles blijft staan op "Bedankt. (...)".

Dus dacht ik om een Factory Reset te doen met de drie knoppen, maar het gaat niet, noch standby, noch als de decoder aan staat.


Op welke manier kan ik nog een FacReset uitvoeren? Bedankt!
zie ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

zie ook de link hieronder naar het filmpje als je de V3b decoder hebt










Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.

° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language
=========================================================

♦ Factory Reset Belgacom decoder V3b Filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=oPjlZAgZMWg&feature=player_embedded" target="_blank



Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.
Je kan ook trachten om alles af te zetten, ook de modem en dan eerst de modem opstarten en daarna de decoder, ik heb hier al veel mee opgelost .
Hallo! Heb de volgende dingen gedaan:

  • decoder afgezet, en weer na een tijdje aangezet,
  • factory reset uitgevoerd
en kan nog steeds geen nPVR-opnames en on demand video's bekijken...
Heb het gevoel dat ik de enige ben?
Je kan mss best eens contact opnemen met de technische helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800.

of je probleem eens via een privé berichr aan Eva van BGC doorspelen.














⚫ Een privé bericht
naar Eva van BGC sturen door
http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te
spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres,
gsmnr.)

Groetjes, Elsa
Awel k'heb het ook aan mijn been, ik stop met een opgenomen programma en daarna wil ik het terug bekijken van waar ik gestopt ben en het programma begint terug van het begin ?
Inderdaad dit is hier al door verschillende mensen aanghaald geweest, heb je dit ook voor als je al langer dan 15 minuten gekeken hebt, begint hij dan ook terug van in het begin ?

Elsa
Ik ga wat experimenteren en wacht af, intussen volg ik alles op want met zo'n heel bende beginnen mekkeren dat haalt toch niets uit. A big smile !
Reputatie 7
Badge +1
Moeten we nu bang worden Eddy? Een factory Reset van de modem help dikwijls bij verbindingsproblemen met het TV-netwerk. Je moet daarna wél terug je Wifi instellen met paswoord en zo.
@ xfifteen,

Heeft Eva van BGC je probleem van "nPVR" en "on demand" nu al kunnen oplossen ?

want het is altijd interessant voor ieddereen om te weten indien een reset en factoryreset niet geholpen heeft wat er dan wel de oorzaak van was.

groetjes, Elsa
Oei .....!



@ Sinjoor je zou inderdaad al voor minder bang worden hé

Elsa.

Allee hier klein Eddyke en hoe zit het nu want die Antwerpenaar weet het ook al niet meer, ik denk dat ik mijn vrouw eens moet resetten maar zij heeft maar twee knoppen en als ik den derde zoek is't laat me gerust !? Ik zal het hier wel volgen en zo kan onzen ouwe nog wat bijleren.
De groeten aan allemaal ,
Eddyke
Reputatie 7
Badge +1
Schoon manneke ons Eddyke...
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer ik bij een filmopname de reclame doorspoel zie ik soms de doorspoelsnelheid (x2 x16 x64) niet meer gevolgd door de weigering van de play toets (reeds 2x voorhad)...vervolgens moet ik noodgewongen de opname stoppen en terug starten met de optie "terug afspelen" wat dan terug weer lukt. Anders heb ik nog geen andere foutjes met de opnames waargenomen.

mvg
Waar kan dat eigenlijk nog aan liggen we hebben allemaal een V4 decoder en ook dezelfde softw Charles en ik heb dit probleem niet. !?

Ook nog andere probleemkes met doorspoelen heb ik ook niet.

@ JDM heb je soms devolo's er tussen staan? want ik vraag mij af of dit ook eventueel zou kunnen meespelen!

groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Elsa: neen, mijn 2 decorders zijn met kabels verbonden, ik heb het ook al een paar keer aangehaald wat jij zegt aangaande de problemen met dezelfde soft- en hardware...volgens mij ligt het aan het aangeboden netwerk/profiel... of misschien devolo's?

Die haperingskens met mijn opnames is nog maar 2 x voorgevallen, en ik moet zeggen bij ons thuis worden er heel wat programma's opgenomen en afgespeeld, tot nu toe met de nieuwe software met succes, gisterenavond hebben we 4 opnames geprogrameerd en alles is gelukt... als ik hier lees dat er klanten zijn die hun programma's niet kunnen opnemen of zelfs niet kunnen starten, plus al die andere problemen met de opnames hier op het forum, echt ik mag niet klagen buiten het genoemd akkefietje.

groetjes

Reageer