Bron: ZDNET
Belgacom TV krijgt nieuwe functies
Sneller zappen
Belgacom vernieuwt een aantal functies van zijn tv-aanbod. Het menu krijgt onder meer een 16/9 weergave in hoge definitie.
Het nieuwe menu moet er voor zorgen dat je sneller kan zappen en door de menu’s gaat. Ook kan je in de filmcatalogus navigeren via afbeeldingen. Al die dingen moet volgens Belgacom meer gebruiksvriendelijkheid geven.
“We hebben de breuk niet te groot gemaakt om het herkenbaar te houden. Maar eens je begint te scrollen merk je dat er meer functies mogelijk zijn.” Zegt woordvoerder Jan Margot.
In de on-demand functie kan je voortaan op trefwoorden of categorie zoeken. Ook kan je tegelijk zowel door het tv-aanbod als de op-aanvraag catalogus zoeken.
Persoonlijk aanbod
Leuk is dat elk gezinslid voortaan een profiel kan aanmaken via http://www.belgacomtv.be/gebruikertoevoegenoptv" target="_blank. Je vult een vragenlijst in en nadien vergelijkt de decoder dat met wat je bekijkt. Zo krijg je op termijn programma’s en films op maat aangeboden.
Vanaf 19 juni
De update wordt vanaf 19 juni per regio uitgerold. Gebruikers worden vier dagen op voorhand geïnformeerd via hun televisiescherm maar hoeven verder niets te doen.
Nieuwe decoders komen eerst aan bod, de rest volgt in de komende maanden. De update is ook van toepassing op Scarlet-klanten met Belgacom Tv. Maar zij komen pas vanaf september aan bod, wanneer ook de oudere decoders hun update krijgen.
Bladzijde 7 / 7
Dag iedereen!
Ik vind blijkbaar geen knop om een nieuw onderwerp te maken, dus post ik even hier mijn probleem.
Ik kan sinds de nieuwste update niets van nPVR bekijken en kan ook geen "Video on demand" bekijken. Alles blijft staan op "Bedankt. (...)".
Dus dacht ik om een Factory Reset te doen met de drie knoppen, maar het gaat niet, noch standby, noch als de decoder aan staat.
Op welke manier kan ik nog een FacReset uitvoeren? Bedankt!
Ik vind blijkbaar geen knop om een nieuw onderwerp te maken, dus post ik even hier mijn probleem.
Ik kan sinds de nieuwste update niets van nPVR bekijken en kan ook geen "Video on demand" bekijken. Alles blijft staan op "Bedankt. (...)".
Dus dacht ik om een Factory Reset te doen met de drie knoppen, maar het gaat niet, noch standby, noch als de decoder aan staat.
Op welke manier kan ik nog een FacReset uitvoeren? Bedankt!
zie ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
zie ook de link hieronder naar het filmpje als je de V3b decoder hebt
zie ook de link hieronder naar het filmpje als je de V3b decoder hebt
Factory Reset van BGC-decoder: ⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !) ● Voor een Belgacom V3-decoder Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK" tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los. (lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren) .PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren ! ● Voor een Belgacom V4-decoder 1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken (of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker) 2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los. (lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren) ° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen. ° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via: Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language ========================================================= ♦ Factory Reset Belgacom decoder V3b Filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=oPjlZAgZMWg&feature=player_embedded" target="_blank |
Bijkomende Opmerkingen: ♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan. http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling. De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk, de laatste firmware wordt effectief opgehaald. ♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder maar op de server in de instellingen voor jouw lijn. |
Je kan ook trachten om alles af te zetten, ook de modem en dan eerst de modem opstarten en daarna de decoder, ik heb hier al veel mee opgelost .
Hallo! Heb de volgende dingen gedaan:
Heb het gevoel dat ik de enige ben?
- decoder afgezet, en weer na een tijdje aangezet,
- factory reset uitgevoerd
Heb het gevoel dat ik de enige ben?
Je kan mss best eens contact opnemen met de technische helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800.
of je probleem eens via een privé berichr aan Eva van BGC doorspelen.
Groetjes, Elsa
of je probleem eens via een privé berichr aan Eva van BGC doorspelen.
☞ | ⚫ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen. (b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.) | ⚫ |
Groetjes, Elsa
Awel k'heb het ook aan mijn been, ik stop met een opgenomen programma en daarna wil ik het terug bekijken van waar ik gestopt ben en het programma begint terug van het begin ?
Inderdaad dit is hier al door verschillende mensen aanghaald geweest, heb je dit ook voor als je al langer dan 15 minuten gekeken hebt, begint hij dan ook terug van in het begin ?
Elsa
Elsa
Ik ga wat experimenteren en wacht af, intussen volg ik alles op want met zo'n heel bende beginnen mekkeren dat haalt toch niets uit. A big smile !
Moeten we nu bang worden Eddy? Een factory Reset van de modem help dikwijls bij verbindingsproblemen met het TV-netwerk. Je moet daarna wél terug je Wifi instellen met paswoord en zo.
@ xfifteen,
Heeft Eva van BGC je probleem van "nPVR" en "on demand" nu al kunnen oplossen ?
want het is altijd interessant voor ieddereen om te weten indien een reset en factoryreset niet geholpen heeft wat er dan wel de oorzaak van was.
groetjes, Elsa
Heeft Eva van BGC je probleem van "nPVR" en "on demand" nu al kunnen oplossen ?
want het is altijd interessant voor ieddereen om te weten indien een reset en factoryreset niet geholpen heeft wat er dan wel de oorzaak van was.
groetjes, Elsa
Allee hier klein Eddyke en hoe zit het nu want die Antwerpenaar weet het ook al niet meer, ik denk dat ik mijn vrouw eens moet resetten maar zij heeft maar twee knoppen en als ik den derde zoek is't laat me gerust !? Ik zal het hier wel volgen en zo kan onzen ouwe nog wat bijleren.
De groeten aan allemaal ,
Eddyke
De groeten aan allemaal ,
Eddyke
Wanneer ik bij een filmopname de reclame doorspoel zie ik soms de doorspoelsnelheid (x2 x16 x64) niet meer gevolgd door de weigering van de play toets (reeds 2x voorhad)...vervolgens moet ik noodgewongen de opname stoppen en terug starten met de optie "terug afspelen" wat dan terug weer lukt. Anders heb ik nog geen andere foutjes met de opnames waargenomen.
mvg
mvg
Waar kan dat eigenlijk nog aan liggen we hebben allemaal een V4 decoder en ook dezelfde softw Charles en ik heb dit probleem niet. !?
Ook nog andere probleemkes met doorspoelen heb ik ook niet.
@ JDM heb je soms devolo's er tussen staan? want ik vraag mij af of dit ook eventueel zou kunnen meespelen!
groetjes, Elsa
Ook nog andere probleemkes met doorspoelen heb ik ook niet.
@ JDM heb je soms devolo's er tussen staan? want ik vraag mij af of dit ook eventueel zou kunnen meespelen!
groetjes, Elsa
Elsa: neen, mijn 2 decorders zijn met kabels verbonden, ik heb het ook al een paar keer aangehaald wat jij zegt aangaande de problemen met dezelfde soft- en hardware...volgens mij ligt het aan het aangeboden netwerk/profiel... of misschien devolo's?
Die haperingskens met mijn opnames is nog maar 2 x voorgevallen, en ik moet zeggen bij ons thuis worden er heel wat programma's opgenomen en afgespeeld, tot nu toe met de nieuwe software met succes, gisterenavond hebben we 4 opnames geprogrameerd en alles is gelukt... als ik hier lees dat er klanten zijn die hun programma's niet kunnen opnemen of zelfs niet kunnen starten, plus al die andere problemen met de opnames hier op het forum, echt ik mag niet klagen buiten het genoemd akkefietje.
groetjes
Die haperingskens met mijn opnames is nog maar 2 x voorgevallen, en ik moet zeggen bij ons thuis worden er heel wat programma's opgenomen en afgespeeld, tot nu toe met de nieuwe software met succes, gisterenavond hebben we 4 opnames geprogrameerd en alles is gelukt... als ik hier lees dat er klanten zijn die hun programma's niet kunnen opnemen of zelfs niet kunnen starten, plus al die andere problemen met de opnames hier op het forum, echt ik mag niet klagen buiten het genoemd akkefietje.
groetjes
Bladzijde 7 / 7
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.