Belgacom TV


soms heb ik een paars beeld zonder klank tijden het opstarten van de TV, ik moet dan van post varanderen op deze goed te ontvangen.

Zou er iets aan de decoder HD zijn, heb reeds de HDMI kabels vernieuwd maar zonder resutaten.

Groetjes

Georges

13 reacties

kan een handshake probleem zijn, probleem eerst eens de tv aan te zetten, en pas erna de decoder

indien dat niet helpt kan je een factory rest van de decoder proberen :

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los

indien dat ook niet helpt zou ik eens bellen met de 0800 22 800

mvg
Hallo Georges,


je kan inderdaad proberen hetgeen xenne en Elsa hier voorstellen.

Indien nog steeds problemen nadien, gelieve dan onze technische dienst te contacteren op 0800/22800 zodat we dit samen met u kunnen nakijken.


Mvg

Eva van Belgacom
Had vanmorgen terug een paars beeld, heb nogmaals de procedure gedaan, nu afwachten als ik mijn tv nogmaals aansteek.

Voor een Belgacom V4-decoder

⚠ Lukt ook door volgende 3 knoppen op de decoder zelf tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)
Ter info :dit zijn de drie mogelijke manier om een FacReset uit te voeren: gekopieerd uit ricy's blog ( http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec )


Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

• Als je decoder in Standby staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'Start Dra' op het display verschijnt.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en vervolgens 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)

• Als je decoder aan staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'FacR' op het display verschijnt.

De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.

Heb je een ander toestel die video afgeeft (laptop bvb ) om aan te sluiten op je TV via HDMI om eventueel uit te vissen of je TV in orde is ?
groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Heb je geprobeerd om de decorder op een andere hdmi-poort ingang van de TV aan te sluiten? Dergelijke fouten wijzen meestal op de aansluitingen zoals een slechte hdmi- kabel, slecht kontakt in de poorten op de TV, enz...

mvg
Het is niet duidelijk als je ook al geprobeerd hebt om eerst de TV aan te zetten en dan pas de BGC decoder om te zien of het dan nog gebeurd.

En eventueel omgekeerde volgorde proberen eerst BGC decoder en dan pas de TV.
Reputatie 7
Badge +1
Ik had Ricy's blog nog eens terug moeten lezen. Ik dacht dat een FacR maar kon na de "herstart"procedure (stroom afsluiten). Interessant om weten dat het ook vanuit standby en aanstaande decoder kan. Zal het volgende keer zeker eens proberen. Je leest hier alle dagen nog bij hé.Knipogen
Ja onze ricy is precies toch nog altijd goed actief hé, en ik heb die twee methoden die hij erbij gezet heeft toch nog nergens kunnen vinden door zelf op alle mogelijke manieren te googelen,

ik wou gewoon eens weten of hij het mss ergens uit gekopieerd had of gevonden had, maar blijkbaar zal hij dit zelf eens uitgetest hebben.

groetjes, Elsa
Rika ik heb het onder een nieuwe post gezet omdat het hier niet goed past in deze post.

Surf daarom naar :

http://community.belgacom.be/posts/c2855189ac

waar de mensen je kunnen verder helpen en je uw post kunt verder volgen.

groetje,

Elsa

Na enkele malen de decoder heropstarten blijkt nu dat er op mijn scherm aan de linkerkant enkele fijne verticale strepen(blauw-rood) verschijnen en na een tijdje verdwijnen. Zou toch de decoder defect zijn ?????
heropstarten , bedoel je met afstandsbediening uit standbay halen of bedoel je heropstarten na de spanning af te zetten.

Indien je het nog niet gedaan hebt eens een factoryreset van de decoder proberen kan nooit kwaad

zie op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec daar vind je onderander:










Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder in Standby staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'Start Dra' op het display verschijnt.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en vervolgens 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder aan staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'FacR' op het display verschijnt.

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language


Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.
Dag Joske, De problemen die je beschrijft kunnen ontstaan zijn door het feit dat er extra luidsprekers naast de TV hebben gestaan. dan kunnen de pixels van een LCD TV beschadigd raken, als het een gewone beeldbuis is, dan kunnen ze magnetisch beschadigd zijn. Dan heeft het niets met de decoder, maar alles met de TV te maken. Groetjes, Eric
Eric, hij zegt wel soms, dus volgens mij zal je dat altijd hebben als er magneten naast zijn tv staan .

Reageer