Bbox 2 vraagje

  • 20 July 2011
  • 21 reacties
  • 2616 Bekeken

Beste,

Mijn vraag is hoe het komt dat mijn bbox 2 regelmatig uitvalt. Ikzelf denk dat het door overhitting komt want hij voelt wel een beetje warm aan maar dat lijkt me niet want hij valt soms na 1 uur al uit. Aan de 36 hr reset ligt het ook niet want die heb ik ingesteld op om de 24u. Als iemand raad weet zou ik het graag horen.

21 reacties

Best eens bellen naar 0800 22 700 om een lijnmeting te laten uitvoeren, er kan een probleem zijn met de lijn.
Het probleem kan zich ook in de BBox 2 zelf bevinden (dan zal je een nieuwe krijgen) of de adapter kan ook het probleem leveren...

Best eens bellen dus ;)
Badge
Ja dat denk ik ook want oververhiting is bijna uitgesloten dat van mij staat op de kast acter de tv. Dus daar is het nog een stuk warmer.
Reputatie 7
Badge +1
Zoals BLGCM zegt, best een lijntest laten doen. Overhitting is geen optie. Bij de meeste mensen die ook TV hebben, staat hij constant op, samen met de decoder (in standby), wat trouwens door Belgacom aangeraden wordt om alle updates binnen te krijgen.
Reputatie 6
Badge +3
Overververhitting kan wel een mogelijke oorzaak zijn. Dit was het geval bij mijn b-box 1. Die verloor ook regelmatig verbinding. Enkel gedurende een 30 min de b-box 1 uit het stopcontact halen hielp even. Wat enkel aan oververhitting kan te wijten zijn.


Voor de duidelijkheid hoe is je computer verbonden met de b-box 2: draadloos of met kabel?

Indien draadloos dan kunnen naburige draadloze apparaten of netwerken voor problemen zorgen.

Installeer het programma inSSIDer op je computer. Start het programma op, naast de knop start gps moet in het keuze menu je draadloze netwerkkaart selecteren, druk nu op start.

Nu krijg je een grafiek te zien met je jouw draadloosnetwerk dat in het rood wordt weergeven en naburig gelegen netwerken. Wanneer een draadloos netwerk in de buurt op hetzelfde kanaal uitzendt als jouw b-box 2 kan dit voor problemen zorgen. Dit kan je zien doordat een andere grafiek overlapt met de grafiek van je draadloos netwerk. Pas het uitzendkanaal aan van de b-box 2 dat niet overlapt met naburige netwerken.
Surf naar 192.168.1.1,klik op advanced settings,wireless,wireless chanel pas dit kanaal aan zodat je b-box 2 niet meer uitzendt op het kanaal van naburige netwerken druk op save.


bbox1 kan je natuurlijk niet vergelijken met een bbox 2. philips vs sagem, totaal andere technologie

maar dit gezegd zijnde, de bbox 2 kan wel degelijk overhit geraken


wat kan helpen:
- TR98 kill
- modem op (ijzeren) pootjes zetten
- vertikaal & in koele plaats hangen
- een Restore to factory default configuration doen

dit gezegd zijnde, ik heb er zelf geen last van
de uptime kan je bekijken via javascript:mimic_button('navigator: 750..')

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Bij de sagem heeft door oververhitting de draadloze adaptor ook de geest gegeven. Nu maak ik wel gebruik van een b-box 2. Dus ik ga er van uit dat de sagem/b-box 2 nog meer hitte gevoeliger is dan de vorige modem/routers. Toen de draadloze netwerking de geest gaf viel het draadloos netwerk regelmatig uit. Tot uiteindelijk het led lampje uitbleef op de b-box 2.
De B-BOX2 die ik heb heeft in ieder geval nog nooit last gehad van oververhitting, hij staat wel warm maar met de TR98 kill stel ik niet vast dat die minder warm wordt. Hij staat gewoon horizontaal opgesteld op zijn gewone pootjes .

Zouden er dan mss vershillende versies bestaan en dat de nieuwere minder last hebben !?
Hoe kan je trouwens de versie opvragen ?
ik weet niet of er verschillende versies zijn, ik betwijfel het.... als je surft naar de webinterface staat er daar wel een rubriek "hardware version"

ik denk dat het kan afhangen van hoe je hem gebruikt, bv torrent & voip zou hem zwaarder belasten.
natuurlijk is de plaatsing ook een belangrijke factor. bv in koele ruimte of in volle zon of naast de haard

mvg
bij mij staat daar:
















Hardware Version 1
Serial Num LK10104DP190026
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Reputatie 6
Badge +3
Hier thuis wordt er geen gebruik gemaakt van p2p of torrent programma's. De b-box 2 staat in koele ruimte.

Bij mij is het hardware version 4.

serial nummer: LK10038DP190331

Dus waarschijnlijk zijn bepaalde versie gevoeliger voor oververhitting of problemen dan anderen.
Reputatie 7
Badge +1
Met de b-box2 nog nooit last gehad. Staat gewoon op mijn bureau. Ernaast een Ruckusadapter (zender) voor de TV. De voet hiervan wordt ook redelijk warm. b-box2 van april 2009. Ik gebruik voorlopig wel nog geen Wifi (die is disabled), en er hangt maar één PC met RJ45 aan een PC-poort en een RJ45 aan één TV poort die de TV bedient via 2 Ruckusadapters (maar een decoder). Ik gebruik wel nog regelmatig TVonPC als 2e TV, maar dat loopt dus over de PC poort via aparte VLAN.






































Serial Num LK 09055DP211000
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 04:47

sinjoor welke hardware versie heb je
Reputatie 7
Badge +1
Ricy

Hardware Version 1 zoals jij.:)
haha wij hebben weer een goeie vast hé ;)
Reputatie 7
Badge +1
Tja, geluk is soms voor rare mensen hé....Tong uitsteken
Nadat mijn Bbox 2 het vandaag dan uiteindelijk begeven heeft ben ik hem gaan inruilen voor een nieuwe. Bedankt iedereen. :)
Welke hardware versie heeft uw nieuwe B-BOX2?

hopelijk ben je weer een tijdje gerust met de nieuwe hé.

mvg,
Den eerste was Hardware 1 en die wat ik nu heb hardware versie 4. Enige verschil dat ik merk is dat de lichtjes bij deze lichter blauw zijn. En ik hoop het ook.
Reputatie 7
Badge +1
Ik merk dat bij mijn 2 jaar oude b-box2 de blauwe lichtjes die altijd branden of flikkeren minder sterk worden, de andere bv. van andere ethernetpoorten of het Wifi lichtje, branden feller, zoals in het begin omdat die nooit opstaan. Lijkt me logisch.
Die lichtjes zullen waarschijnlijk toch leds zijn veronderstel ik en als die minder licht geven of zouden geven zal dit niet door veroudering zijn maar omdat ze met minder stroom aangestuurd worden. Waarschijnlijk om die reden dat bij versie 4 zoals Fabsker zegt zullen ze minder oplichten, dus minder stroom, dus weer een beetje minder verbruik, dat is toch hetgeen ik ervan denk 't kan mss nog een andere reden hebben ook!.
Reputatie 6
Badge +3
Waarschijnlijk zal het aantal aangesloten apparaten ook een rol spelen voor overhitting. Op mijn b-box 2 zijn alle netwerkpoorten bezet. Bovendien is er ook nog een switch aan bevestigd.

Dat van die kleur die lichter is, zou ook kunnen te maken hebben, dat wanneer er gegevens verzonden en ontvangen worden, dat de kleur lichter is van de led. Dan wanneer er geen activiteit is, wanneer deze feller opgelicht is.

Reageer