Vandaag een brief gekregen met toch wel merkwaardige informatie:
"vanaf 31 januari 2017 zal je niet langer Proximus TV kunnen kijken via je oude decoder".
Een defect, dat proximus 8 maand vooraf kan voorspellen.
Een sabotage dus van de verkoper van het toestel !
Daarnaast staat er : 1 jaar gratis huur als je binnen de maand na datum brief (25/5) de decoder omruilt. In werkelijkheid slechts 12-7= 5 maanden "gratis" huur want als ik tot 31/01/2017 op de gekochte decoder kijk, dan kost het me ook niets.
Nu iets over de prijs: 8€/maand dus voor minstens 96€/jaar, (prijsstijgingen mogelijk!) kan ik mijn investering weggooien.
Een toestel dat voor proximus nog geen 100€ aankoopprijs bedraagt, wordt verhuurd aan 100€ per jaar. Je moet maar durven !
Moest er nu nog vrije hardware keuze zijn, dan kon ik als gebruiker nog een andere decoder kopen en goed gediend zijn. Maar ProximusTV komt nu toch wel erg grof als duopolist uit de hoek. Met vrije hardwarekeuze zou Proximus dergelijke wanpraktijken niet kunnen toepassen uiteraard.
Ik heb daar bovenop nog een pertinente vraag: wanneer worden de volgende nieuwere types decoders gesaboteerd door de verkoper Proximus?
Met 2 decoders is dat dan 192€ extra per jaar te betalen (indien niet in pack)
Beantwoord
Aangekochte decoders worden gesaboteerd door Proximus van 31 januari 2017
Beste antwoord door Elsa
Heb ik dat niet op Facebook al gelezen ? en heb je daar al antwoord gekregen.
Verder nog ter info:
In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder geef ik je nog twee linken mee waar je wat uitleg kunt vinden:
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder
In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder :
Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.
Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is
▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.
▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.
Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.
Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->
De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.
▬ Opgelet:
Wanneer je je decoder vervangt, gaan je opnames helaas verloren.
De programma's die zijn opgenomen met de optie 'Beschikbaar gedurende 60 dagen' blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.
Maak het dus gezellig en profiteer ervan om de programma's op je harde schijf nog te bekijken vóór je je nieuwe decoder ontvangt.
Bekijk origineelVerder nog ter info:
In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder geef ik je nog twee linken mee waar je wat uitleg kunt vinden:
In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder :
Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.
Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is
▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.
▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.
Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.
Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->
De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.
▬ Opgelet:
Wanneer je je decoder vervangt, gaan je opnames helaas verloren.
De programma's die zijn opgenomen met de optie 'Beschikbaar gedurende 60 dagen' blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.
Maak het dus gezellig en profiteer ervan om de programma's op je harde schijf nog te bekijken vóór je je nieuwe decoder ontvangt.
Toon eerste bericht
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.