50Mbit profiel sinds deze week.


Sinds deze week is mijn profiel van 30 naar 50Mbit verhoogt :)

Blijkbaar zijn ze begonnen. Dus geen vertraging meer bij het surfen als je TV kijkt.

Hopelijk gaan de streams ook omhoog, ik bedoel, i.p.v. 2HD streams nu naar 3HD.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Nou nou, dat is goed nieuws !
proficiat met de upgrade, https:///people/4326db8df3

ik had inderdaad vernomen dat er zo'n 2000 klanten op 50/6 gezet zijn, blijkbaar bent u bij de gelukkigen... ik vermoed dat hier nog gaat om een testfase

mvg

Dan kunnen ze inderdaad makkelijk 3 HD-streams aanbieden zonder in te boeten aan surfsnelheid (enkel licht verlies met internet Intense).

Mooi!
Badge
Hier ook al op 50/6 sinds een dag of drie....... :)
Reputatie 7
Badge +1
Ik zit nog op 30/6. In welke regio zitten die 50/6-ers ?
regio heeft er niets mee te maken sinjoor71, 't zijn voorlopig enkel de beste 30Mbit lijnen die geupgraded zijn

mvg
Badge
Heeft inderdaad niets met regio te maken denk ik...... ( op andere fora : oa userbase), hoor je echt mensen die de upgrade gehad hebben in héél verschillende regio's. Maar voor jouw informatie : 013 zone hier (Diest-centrum) : 50/6 met een Downstream Training Margin van 21,9dB.
leuk voor die 2 mensen waarvoor het mogelijk zal zijn.

de rest mag wel evenveel betalen
@ Tommos: Dit is dan ook een TESTFASE.
50 mbit zal voor een kleine groep blijven, want 30 mbit is voor veel mensen al niet mogelijk.

Om nog te zwijgen van de mensen die nog niet eens vdsl2 kunnen krijgen.
In Diest met een downstream training margin van 21.9 en op 50/6 gezet?
Dat is echt wel straf... ik zit ook in die zone met dezelfde waarde en ze weigeren mij hoger te zetten dan 20/2 Wenkbrauw ophalen
beste

die downstream training margin kreeg hij wel maar NA de upgrade naar 50/6.
't is logisch dat de downstream training margin zakt als het profiel verhoogt. dus mochten ze jou upgraden zak je onder de 20 met jou downstream training margin

zoals reeds veel gezegd wordt het profiel automatisch toegewezen op basis van afstand tot de ROP & de lijnverzwakking

bij een kleine groep klanten wordt het 50/6 profiel nu getest

mvg
Reputatie 2
Badge +1
@Gerry: personen met dezelfde waarden kunnen idd een hoger profiel dan jou hebben. Ligt namelijk niet enkel aan JOUW waarden, maar ook aan die van de anderen in dezelfde kabelbundel.
axs, bedoel je hiermee dat het overschakelen naar een hoger profiel van een bepaalde abonnee daardoor wegens overstraling de andere abonnees op een lager profiel negatief kan beinvloeden die in de zelfde kabelbundel stekken?
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb 30/6 en downstream training margin van 25,3dB, maar als ik het begrijp nemen ze hier en daar iemand met een soort vogelpik systeem...Nou ja, ik ben best tevreden met mijn waarden. Vlot 2 HD-streams en snel internet. Ik kan zo nog wel even verder. Er zijn er hier anderen die nog geen VDSL2 kunnen hebben of zelfs dan nog op een 20 of 16,5Mbps profiel zitten.
Reputatie 2
Badge +1
@Ricy: vermoedelijk wel. Wat ik vooral bedoel is dat de kabellengte van de hele bundel van toepassing is en NIET enkel jouw kabellengte... Je kan dus perfecte waardes hebben, binnen de 400m zitten en toch een 16.5/20mbits profiel krijgen omdat de totale kabellengte van de bundel de 400m overstijgt.
sinjoor71, het zijn de beste lijnen die ze nu op 50/6 zetten, wellicht om te zien wat dat geeft

mvg
Badge
@gerry : toen ik nog op 30/6 stond had ik een training margin van 26,4dB... Als je snelheid stijgt dan zakt de training margin, dus kan het heel goed zijn dat met jouw snelheid de training margin veel te veel zou zakken als ze je verhogen naar 30/6... .laat staan 50/6... zoals reeds gemeld door xenne en axs.

Mvg
Ik heb hier op dit forum al dikwijls de term "training margin" zien staan.
Maar voor wat staat die training margin eigenlijk, is dit het zelfde als SNR (Signaal/Ruis verhouding) ?
ik zeg maar 1 ding tegen de mensen die 30-50Mb hebben , in 't Vloams: gulle zijt allemaal pietzakn! :)
ja ge moet ook maar dicht bij de Rop gaan wonen hé :D
ik heb liever dat de rop dicht bij mij komt wonen :)

de kvd staat nogthans 10 meter van mijn deur, maar ja..t is geen rop :)
Test 50 Mbps-profiel Belgacom naar 10.000 klanten

bron: userbase

goed weekend

mvg
Ik ben er in ieder geval niet bij !

Ook een goed weekend.

PS: waar is de originele iekst ineens naar toe ? namelijk:

Test 50 Mbps-profiel Belgacom naar 10.000 klanten Het zit waarschijnlijk allemaal nog heel vers in het geheugen, maar om toch even op te frissen: Begin juli kon u als eerste op userbase lezen dat Belgacom bezig was met het testen van het 50 Mbps profiel. De test was toen gelimiteerd tot 1.000 klanten. Exact een maand later werd de test uitgebreid naar 5.000 klanten. Vandaag meldt onze bron dat de test opnieuw uitgebreid wordt: van 5.000 naar 10.000 klanten. Onder die 10.000 zitten niet enkel Belgacom-klanten, maar ook Scarlet-klanten. Tot eind 2011 wil Belgacom deze lijnen continu in het oog houden en dan haar conclusies trekken. Conclusies zijnde: Is er opnieuw een snelheidsverhoging in de maak, of gaan we de extra capaciteit benutten om Belgacom TV te ondersteunen. Bijzonder goed nieuws dus. Met het 50 Mbps-profiel kunnen er snelheden tot 50 Mbps down en 6 Mbps up gehaald worden. Zo'n snelheidsboost is zeker en vast welkom voor de grote downloaders en ook voor Belgacom. Op gebied van downloadsnelheid moet de DSL-aanbieder het onderspit delven voor de kabelaanbieders; voor uploadsnelheid en datavolume is Belgacom opmerkelijk beter. bron: userbase goed weekend mvg
de sint is hier gepasseerd vandaag



mvg

Reageer