Hallo!
Gisterenavond was er het uitsturen van een legitieme nieuwsbrief gepland.
Niet echt een grote: zo'n 1 000-tal adressen.
Om e.o.a. reden kwamen er heel wat foutmeldingen terug van skynet.be adressen:
"Server says: 421 Too many concurrent SMTP connections from this IP address"
Blijkbaar heb ik de skynet.be servers teveel gekitteld? ;-)
Wat zijn de ideale instellingen voor mijn software pakket, zodat ik een optimum kan bereiken tussen snelheid en foutloos versturen?
Huidige instellingen zijn:
25 gelijktijdige connections (Max. is 256)
10 messages per connection.
Alle andere e-mail adressen hebben met deze instelling blijkbaar geen probleem (gmail, telenet, hotmail, ...)
Bladzijde 1 / 1
De eerste link gaf veel info, maar niet deze die ik nodig heb:
-------------------------
Customers using unauthenticated clients (port 25) will be limited to a max 200 recipients/hour
Customers using authenticated clients (port 587) will be limited to a max 720 recipients/hour
Customers using authenticated clients (port 587) from abroad will be limited to a max 120 recipients/hour
-----------------------
Ik maak gebruik van poort 2525 en maak geen gebruik van de skynet smtp gegevens. 'k Gebruik immers snelle mailservers van een "third party" ;-)
En deze:
----------------
Wanneer verbonden op een ander netwerk:
Max. Recipients Per Message: 10
Max. Recipients Per Hour: 120
----------------
'k Maak gebruik van Px netwerk. ;-)
Hier vond ik wat uitleg:
https://bobcares.com/blog/how-to-fix-error-421-too-many-concurrent-smtp-connections-in-cpanel-directadmin-servers/
M.a.w. ofwel stuurde ik mijn nieuwsbrief uit op het moment dat het erg druk was ofwel moet ik een antwoord afwachten van mensen die technisch op de hoogte zijn van de ‘smtp_accept_max‘ parameter.
(Wel vreemd dat enkel Skynet.be e-mail adressen problemen gaven.)
-------------------------
Customers using unauthenticated clients (port 25) will be limited to a max 200 recipients/hour
Customers using authenticated clients (port 587) will be limited to a max 720 recipients/hour
Customers using authenticated clients (port 587) from abroad will be limited to a max 120 recipients/hour
-----------------------
Ik maak gebruik van poort 2525 en maak geen gebruik van de skynet smtp gegevens. 'k Gebruik immers snelle mailservers van een "third party" ;-)
En deze:
----------------
Wanneer verbonden op een ander netwerk:
Max. Recipients Per Message: 10
Max. Recipients Per Hour: 120
----------------
'k Maak gebruik van Px netwerk. ;-)
Hier vond ik wat uitleg:
https://bobcares.com/blog/how-to-fix-error-421-too-many-concurrent-smtp-connections-in-cpanel-directadmin-servers/
M.a.w. ofwel stuurde ik mijn nieuwsbrief uit op het moment dat het erg druk was ofwel moet ik een antwoord afwachten van mensen die technisch op de hoogte zijn van de ‘smtp_accept_max‘ parameter.
(Wel vreemd dat enkel Skynet.be e-mail adressen problemen gaven.)
Wij hadden afgelopen zaterdag hetzelfde probleem: bounces op onze Skynet e-mailadressen. Wij versturen wekelijks honderdduizenden e-mails zonder problemen, het is voor het eerst dat we hier problemen mee hebben en net als bij jou enkel op Skynet adressen. Melding "too many recipients".
Heb jij een oplossing / oorzaak gevonden?
Heb jij een oplossing / oorzaak gevonden?
@ko_ma: jullie fout is wel iets anders denk ik...
Vorige zaterdag toevallig ook een nieuwsbrief verzonden en ik heb de software instelling wat aangepast:
* aantal connecties van 50 naar 20
* messages per connections van 10 naar 3
* na 25 e-mails, 5 seconden pauze.
Deze instelling gaf geen problemen.
Het enig gevolg is dat ik nu (sterk) het potentieel van mijn snelle mailservers afzwak 😞 Alsof je met een Lamborghini plots nog max. 30 km/u kunt rijden i.p.v. [vul maar in]
De fout die jij ziet wijst er meer op dat de Skynet servers je mails als spam zien?
Vorige zaterdag toevallig ook een nieuwsbrief verzonden en ik heb de software instelling wat aangepast:
* aantal connecties van 50 naar 20
* messages per connections van 10 naar 3
* na 25 e-mails, 5 seconden pauze.
Deze instelling gaf geen problemen.
Het enig gevolg is dat ik nu (sterk) het potentieel van mijn snelle mailservers afzwak 😞 Alsof je met een Lamborghini plots nog max. 30 km/u kunt rijden i.p.v. [vul maar in]
De fout die jij ziet wijst er meer op dat de Skynet servers je mails als spam zien?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.