Skip to main content

2 TV's 1 decoder

Als ik mij goed herinner kan je 2 TV's op een decoder aansluiten via scart.

Maar de TV's geven dezelfde programma's weer (tenware er ondertussen een astuce/truukje is om toch 2 verschillende programma's te zien)

Ik ga er nu nog even van uit, dat er inderdaad maar 1 programma op beide TV's te zien is.

De tweede TV staat op EXT.

Als gebruikersgemak, zou er een mogelijkheid zijn om via de afstandsediening van TV 2 een ander kanaal te kiezen op de decoder?

(de afstandsbediening van de decoder kan die niet zien daar waar TV 2 staat)

19 reacties

• Apprentice
  • 8 reacties
  • 23 mei 2012
2 verschillende uitzendingen bekijken met 1 decoder zal uiteraard niet lukken. Als ik me niet vergis zitten er op de nieuwste decoder slechts 1 scart aansluiting (die je eventueel wel nog zou kunnen splitsen). HDMI splitsen kan dacht ik ook als je hier juiste apparatuur voor hebt.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 23 mei 2012
Via scart twee verschillende programma's kunnen bekijken of zelfs via scart en via hdmi naar twee verschillende programma's kijken

daar zullen er nog zijn die dit trucje zouden willen kennnen.

Want dan zou je bvb via draadloze hdmi in een tweede kamer naar TV kunnen kijken.

groetjes,

Elsa

Roel Extra Hulp
Forum|alt.badge.img
onderwerp: De PRAKTISCHE TRUKJES van MIJN VAK!

Beste vriend,

Zonet keek ik naar een tweede TV ZONDER decoder dankzij het abonnement TV_OVERALL. Dit kreeg ik echter GRATIS bij mijn pack en probeer dit ook door naar de website http://sphinx.skynet.be/tv-overal/live-tv te gaan. En dan zul je gewoon je login & poswoord moeten geven van de e-service als je die hebt.

mvg,

extrahulp

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 603 reacties
  • 24 mei 2012
correct met Tv overall kan je een gedeelte van de zenders op een ander toestel bekijken. TV overalll is gratis in de maxi-packs maar zal wellicht na de zomervakantie voor de andere gebruikers betalend worden

muisje

Elsa
  • 27742 reacties
  • 24 mei 2012
Nog een trucje, bij je gebuur of een goeie vriend(in) kan je ook naar een anderprogramma gaan kijken 😛 😉 :-))

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 24 mei 2012
beste

't is tv overal; en niet tv overall Knipogen

tv overal betalend als je geen maxi pack hebt na zomervakantie? pfff... in zo'n duur pack krijgen ze we nooit, factuur is al hoog genoeg, sorry

mvg

Elsa
  • 27742 reacties
  • 25 mei 2012
Ja onze beste bedoelt misschien dat het een vuile toepassing is en je best een overall aantrekt ;-))

• Auteur
  • Practitioner
  • 96 reacties
  • 4 juni 2012
Geachte Elsa.

Mag ik bij u komen kijken?

• Auteur
  • Practitioner
  • 96 reacties
  • 4 juni 2012
Bedankt iedereen voor de reacties.

Kennelijk geen oplossing dus.

Voor TV overal is er een PC nodig. Dus niet echt wat ik nodig heb.

En met de afsandsbediening van de 2e TV kan kennelijk de decoder niet bestuurd worden.

Er is dus nog werk aan de winkel.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 4 juni 2012
't is hier wel geen dating forum zenne ;-))

groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 4 juni 2012
't is nu eenmaal één decoder per TV. Tenzij je de analoge kabel v. Telenet erbij neemt (ca. 15€ p.maand als de kabelaansluiting er al ligt).
En @xenne: ik ben ermee akkoord dat TV Overal betalend maken voor niet-Maxipacks een slechts idee is.. Maxi is vooral interessant in combinatie met een Tablet en biedt vanalles wat ik niet nodig heb, behalve het Sport&Pleasure boeket. Hierdoor is een Maxi voor mij maar 3,20€ duurder dan een Comfort (doordat het boeket bij Comfort 10,80€ kost), waardoor Comfort geen optie is. Start is niet interessant want maar 4€ goedkoper dan Comfort, maar niet combineerbaar met Mobile Comfort 15 (moet Comfort25 zijn). Ik blijf dus zolang mogelijk bij mijn oud pack dat sowieso 13,78€ goedkoper blijft dan een Maxipack. (gecorrigeerd, vorige versie was onzin).

Elsa
  • 27742 reacties
  • 4 juni 2012
Ik denk dat er niet veel mensen nog het bos door de bomen ziet met die Pack's en al de mogelijke combinaties !

groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 4 juni 2012
de laatste zin van mijn vorige post even aangepast. Vorige was onzin.
@Elsa: ik heb hier op het forum al heel wat bomen opgezet over die nieuwe packs en afgezaagd ook...(dan zie je het bos wat beter ! Knipogen)
Mijn voorlopige conclusie (lichtjes "Off topic"): het aanbod is uitgebreider (onbeperkt volume, extra mobiel volume, Happy Time International, Tablet 7' in Maxi), maar het wordt wél duurder (en niet zo'n beetje! in mijn geval 13,78€) als je noden beperkter zijn. Als je vroeger al bijbetaalde voor onbeperkt volume, en voor Mobile Internet op laptop of tablet, dan kan je misschien een zaak doen. Voor GSM kan je trouwens niet van het inbegrepen mobiel volume genieten als je niet al een minimum (Start) abonnement voor Mobile Internet op GSM hebt, waar het aan kan worden toegevoegd.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 4 juni 2012
tv 'overal' dekt de lading niet meer... het werkt nog maar enkel met een 3G verbinding van proximus of met skynet vaste internet verbinding

ooit was ik enthousiast, maar met die beperkingen vind ik het al een stuk minder

want waar wil ik gebruik maken van tv overal? op vakantie, werk, bib etc... allemaal plaatsen waar ik geen belgacom internet verbinding ter mijner beschikking heb. en kijken via een 3G proximus verbinding is te duur aan datakost

dus zoals het nu zit zal er al veel moeten gebeuren dat ik er voor ga betalen

mvg

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 6 juni 2012
Er i swel een oplossing: Marmitek heeft een apparaat : Digital TV anywhere. Zie filmpje www.youtube.com/watch?v=tcSX3-D84nM. Is ook te koop bij Conrad voor 149 euro. Ook handig voor gebieden waar Belgacom de mogelijkheid van meerdere TV's op een decoder technisch niet kan aanbieden (snap trouwens niet waarom dit niet zou kunnen).

Elsa
  • 27742 reacties
  • 6 juni 2012
Dit staat inderdaad ook op ricky's blog :> http://bgctv.skynetblogs.be/#hdmidraadloos

HDMI-Draadloos

‘ Marmitek GigaView821 ’
Stuurt een full HD signaal zelfs 3D draadloos naar je TV
In open ruimte tot 25m als er een obstakel het signaal hindert tot 15m

De zender heeft twee ingangsbronnen bvb STB en en blu-ray speler
De ingangsbronnen worden gekozen via afstandsbediening
Het draadloos signaal wordt zonder compressie (zonder kwaliteisrverlies)
verstuurt naar de ontvanger die de TV aanstuurt

groetjes,

Elsa

• Practitioner
  • 61 reacties
  • 6 juni 2012
kan dit met één abonnement , 2 decoders of is dit een abonnement extra dat men moet nemen ?

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 7 juni 2012
Er kunnen 2 streams op één decoder binnenkomen, maar daarvan gaat er altijd één naar de harde schijf als je iets geprogrammeerd hebt in PVR, terwijl de andere voor live TV naar alle uitgangen wordt doorgestuurd (bij V3 is dat 2 x scart en 1 x HDMI, bij de V4 dan 1 x scart en 1 x HDMI). Dat kun je zien als je alle uitgangen direct of doorgelust via een ander apparaat (DVD-recorder) met de ingangen van je TV verbindt. Technisch zou het perfect mogelijk moeten zijn om die 2 streams (met elk een andere zender) naar 2 verschillende TV's door te sturen, maar dat is nu technisch niet voorzien. Bij Telenet kunnen bij de laatste digicorders zelfs 3 streams tegelijk verwerkt worden, maar slechts één gaat via de HDMI-of scart-uitgang naar de TV (of via omweg) de andere 2 dienen om eventueel 2 programma's van verschillende zenders tegelijk op te nemen op de harde schijf.
Het is natuurlijk voordeliger 2 decoders te verhuren of te verkopen dan maar een....

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 juni 2012
Dus als ik het goed begrijp is het enigste verschil tussen BGC en TN dat je bij TN 2 programma's kunt opnemen op je harde schijf en bij BGC maa één.

groetjes,

Elsa

Reageer