Skip to main content

1gig mobile internet bij Maxi internet niet gebruikt...

• 12 januari 2013
  • 3 reacties
  • 340 Bekeken

Bij mijn pack heb ik recht op 1g mobile internet.

Vandaag krijg ik opeens een sms waarin ze melden dat ik het totaal bedrag van mijn bundels met 10 euro overschreden had. Als ik thuiskwam direct e-services gecheckt waar te lezen staat dat ik nog geen internet op mobile gebruikt hebt maar als ik kijk bij huidig verbruik staat er dat ik ondertussen al 11.98 euro moet betalen voor internet verbruik op mijn gsm. Onaanvaardbaar.

Pretty much this belgaboef

This topic has been closed for comments

3 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 13 januari 2013

Dat is een foute interpretatie. Je moet inderdaad een (gratis) datasim aanvragen om het gratis mobiel datavolume van je pack te kunnen gebruiken/integreren. Je krijgt die toegestuurd met de nodige instructies. Je moet ze nl. binnen de 14 dagen nà de in de begeleidende brief vermelde datum activeren.door naar het nummer 0800 99 629 te bellen en ze een eerste keer te gebruiken in een USB-3G-stick, of in een tablet of smartphone. Nà activering hoef je die datasim niet meer te gebruiken. Het gratis datavolume wordt automatisch toegevoegd aan je mobiel internet voor GSM (uit een apart abonnement of een combi GSM-abonnement zoals Smart en Generation). Je kunt dan het hele pakket datavolume van je GSM + gratis uit Pack alternatief gebruiken met je GSM/Smartphone of met de datasim in een USB-3G-stick of in een 3G-tablet. Het kan bovendien verwarrend zijn, dat het gebruikte volume van zowel de datasim als van je GSM/smartphonesim beide van je GSM datavolume afgaan, en dat het gratis volume eerst wordt aangesproken als dat van je GSM is opgebruikt. Het gevolg is dat je geen verbruik ziet voor de datasim (die een apart nummer heeft) in je E-services of Hello app.

Je moet dus helemaal geen simkaarten gaan versteken daarna. Dat zou nogal moelijk worden als je bv. met een normale simkaart en een microsimkaart werkt.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 13 januari 2013

Dat klopt met wat ik geschreven en ondervonden heb met mijn toen nog oud pack. Bij de nieuwe packs moet je dus blijkbaar geen datasim activeren om het gratis volume aan je GSM/smartphone datavolume toe te voegen. Een Mobile Internet on GSM abonnement (apart of in combi) is dus nog wél altijd nodig als je het voor je GSM/smartphone wilt gebruiken.

Een extra gratis datasim is dan maar aangewezen als je die in een USB-3G-stick of in een 3G-tablet (of in een PC-module voor 3G-sim) wilt gebruiken. Al kan je dat omzeilen door je Smartphone als mobiele Wifi-hotspot te tetheren, dan kan je zowel je tablet als je PC/laptop op die Wifi-hotspot gebruiken. Ik doe dat zo met mijn Wifi-only tablet. Je kunt dan de dure opleg voor een 3G-tablet uitsparen.

Samen komen we er dus wel uit hé.wink

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 13 januari 2013

Bedankt voor de info Xenne. Dat is dan een hele verbetering. Het was toch altijd een heel gedoe met die oude packs met toch toevoeging van nieuwe voordelen. Hun software en de helpdesks/BCC's waren daar in de overgangsfaze niet op voorzien. Mij werd toen gezegd dat het enkel kon bij overstap naar een nieuw pack. Na ca. een maand heeft Eva dat toch voor mij kunnen oplossen met een gratis datasim.