Skip to main content
Vraag

TV sports optie activeren

• August 23, 2026
  • 7 reacties
  • 56 Bekeken

Kern van het probleem

Ik  probeer de optie Pickx Sport (€19,99/maand – eerste 3 maand)  te activeren via MyProximus of de Pickx-app maar krijg nog steeds de hangende/geblokkeerde melding ("We zijn je laatste bestelling aan het verwerken"). Wanneer wordt die geactiveerd? Ik dacht dat dit onmiddellijk actief is of is er een bijkomend probleem?

7 reacties

Wendy B
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • August 24, 2026

@GeertVK 

Er zijn geen andere oude bestellingen die nog in verwerking staan, dus in principe zou die activatie
reeds moeten hebben plaatsgevonden. 

Ik heb dit doorgestuurd voor onderzoek naar onze achterliggende diensten. Zodra ik meer informatie
heb kom ik op dit topic terug.

Groetjes
Wendy

Wendy B
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • August 24, 2026

@GeertVK 

Onze achterliggende diensten hebben gemeld dat ze jouw bestelling hebben geannuleerd
en zelf een nieuwe bestelling hebben ingeleid. Je zal dus een nieuwe e-mail ter bevestiging
ontvangen.

Ze zullen de bestelling opvolgen. Mocht ook deze vast komen te zitten, dan zullen ze een
IT-ticket moeten aanmaken.

Ik volg het zelf ook mee op en hou je op de hoogte van de vorderingen.

Mijn excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes
Wendy

Wendy B
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • August 24, 2026

@GeertVK 

We zijn nu 4 minuten later… en de optie Sports staat actief :-)

Wat er is misgelopen kan ik helaas niet achterhalen, maar geniet alvast van je nieuwe Sportkanalen !!!

Groetjes
Wendy

• Auteur
  • Apprentice
  • August 24, 2026

Dag Wendy,

Ik heb 1 account met 2 adressen bij Proximus.

Eentje in Vilvoorde en 2de verblijf in Knokke. Ik zit momenteel in Knokke en zie die opties niet op de tv (posten tussen 100 en 130).

Ik dacht dat ik de optie TV sports op mijn beide TV’s kon zien. Is dit correct?

Mvg,

Geert

Wendy B
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • August 24, 2026

@GeertVK 

1 klantnummer hebben met meerdere aansluitingen is inderdaad perfect mogelijk.

Maar het zijn nog altijd 2 aparte Packs omdat het ook gaat om 2 technisch verschillende
adressen. Dus extra opties moeten in principe ook per Pack aangevraagd worden.

Wij activeren een TV boeket niet overkoepelend op een klantnummer, maar wel technisch
per adres.

Ik heb de optie Sport geactiveerd op het initieel door jou gekozen Pack en dat was
dit in Vilvoorde.

Wil je dus ook de sportkanalen in Knokke kunnen bekijken, dan moeten we in principe ook
op je 2e Pack deze optie activeren.

Maar wij begrijpen ook dat je extra  kosten op een tweede verblijf wil beperken net omdat
je er niet permanent woont.

Om die reden kan je eventueel de Pickx App installeren op je Smartphone (of een tablet).
Als je hierop inlogt, dan kan je een 80-tal kanalen zien waaronder ook extra boeketten zoals
de Sportkanalen.

Als je dan in Knokke beschikt over een Smart TV, dan zou je vanaf de Pickx App kunnen
casten naar je TV en zou je op die manier een voetbalwedstrijd of de koers (of iets anders)
kunnen zien.

Dit is een gebruikelijke manier voor klanten die ergens op vakantie gaan en toch nog een
beetje TV willen kunnen kijken.

Let wel… je verbruikt mobiel data. Voor de Pickx App heb je 1Gb gratis data om te gebruiken
in België of de EU. Is deze op, dan zal de rest in mindering gaan van je mobiel abonnement
verbonden aan het toestel waarmee je op dat moment cast.

Kan je deze mogelijkheid eens uitproberen? 

Groetjes
Wendy

Martin
  • August 24, 2026

@Wendy B ik veronderstel dat het in Knokke ook mogelijk is om via wifi te werken i.p.v. mobiel om er zo voor te zorgen dat de mobiele data niet opgesoupeerd wordt.

Wendy B
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • August 24, 2026

@Martin 

Ik gebruik de Pickx App maar sporadisch als ik op vakantie ben. Dus ik ken niet alle features.

Ik heb het net even met mijn eigen Smartphone geprobeerd. Dus mobile data uitgeschakeld en enkel Wifi.
En het is me gelukt om te casten naar mijn TV. Dus op die manier kan je inderdaad voorkomen dat al je
data wordt opgebruikt.

Mercie voor de zeer goeie tip Martin :-)

Groetjes
Wendy