Beantwoord

Terugsturen decoder - advies klantendienst om oud verzendlabel te "recycleren" (!)


Reputatie 1

Beste,

Eind februari hadden we problemen met onze tv-decoder, en werd na telefonisch contact met de klantendienst een nieuw exemplaar opgestuurd. Ook ontvingen we per mail een document om bij de oude decoder te voegen, en een bpost-verzendlabel.  We volgden de instructies, en stuurden ons oude toestel terug (de tracking code laat zien dat dit op 8 maart bij Proximus werd ontvangen). 

Tot dusver geen probleem. 

Helaas bleek in de weken die volgden dat er ook met de nieuwe v6-decoder een issue was, en op vrijdag 1 april meldde ik dit telefonisch bij de klantendienst. Ik was aangenaam verrast dat op zaterdag 2 april al meteen een nieuwe v6-decoder werd geleverd, die sindsdien zonder probleem lijkt te werken. Wat er echter ontbrak, was de mail met het bij te voegen retourdocument en het bpost-verzendlabel. 

Ik belde opnieuw met de klantendienst, en daar was de uitleg “mijn collega zal per ongeluk aangevinkt hebben dat u die documenten per post in plaats van per mail wil ontvangen, dus dat zal morgen of overmorgen wel aankomen”. Maar nee, een week verder en we ontvingen nog steeds geen brief (of mail). Bovendien stond, in tegenstelling tot eerdere omwisselingen / bestellingen, de aanvraag van onze nieuwste decoder nergens in het besteloverzicht in MyProximus. 

Vanmorgen heb ik opnieuw teruggebeld naar de klantendienst, waar na veel gezucht aan de andere kant van de lijn, 25 minuten wachten, on hold gezet worden, en doorverbonden worden, de voorgestelde oplossing uiteindelijk is dat ik hetzelfde document én hetzelfde bpost-verzendlabel van de vorige keer (dus de documenten die ik al gebruikt had begin maart om mijn oorspronkelijke decoder terug te sturen) maar opnieuw moet printen en gebruiken. Op mijn opmerking dat dat document niet overeenkomt met het terug te sturen toestel, én dat het bpost-verzendlabel al werd gebruikt en bpost geen twee pakketjes met dezelfde barcode zou kunnen verwerken, werd geantwoord “dat dat niets uitmaakte, dat was geen probleem en dat zou wel lukken”. 

Eén telefoontje naar de bpost klantendienst later (gewoon voor de zekerheid, ter bevestiging van wat ik al wist), kon ik OPNIEUW naar de Proximus-klantendienst bellen met de mededeling dat bpost me verzekerd had dat hun voorgestelde manier van werken absoluut niet zou lukken, en dat ik me dat zinloze uitstapje naar het postkantoor kon besparen. Gelukkig leek de dame die ik zonet aan de lijn had tenminste al in te zien (1) dat de suggestie van haar collega ivm “recyclage” van oude documenten en verzendlabels nergens op sloeg, en (2) dat de oorspronkelijke retourdocumenten naar een fout adres waren gemaild (hoewel er maar één - correct - mailadres van mij in het Proximus-klantenbestand staat), en ik ze dus inderdaad niet had kunnen ontvangen. Ik ben nu opnieuw in blijde verwachting van de mail met de retourdocumenten… die nu naar het juiste adres zijn gestuurd en die nu ergens in het komende half uur zou moeten binnenkomen (dat laatste is ook al geen goeie reclame voor een internetprovider, maar tot daar aan toe).

Ik blijf erbij: Proximus is prima zolang alles werkt, maar de klantendienst blijft een lijdensweg.  

 

 

 

icon

Beste antwoord door Wim 15355 9 April 2022, 14:30

Bekijk origineel

10 reacties

In ieder geval kunnen de Proximus forummedewerkers maandag nieuwe labels opsturen en zet daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten bv voor alle zekerheid het mailadres waar de labels moeten naar toegestuurd worden.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Reputatie 1

In ieder geval kunnen de Proximus forummedewerkers maandag nieuwe labels opsturen en zet daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten bv voor alle zekerheid het mailadres waar de labels moeten naar toegestuurd worden.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Bedankt voor de tip… maar toch ongelofelijk dat ze daar bij de klantendienst niet in slagen, zelfs niet na zoveel pogingen (én elke keer heel de uitleg opnieuw moeten doen). 

Inderdaad spijtig genoeg en daarom dat hier heel veel terug moet rechtgezet/afgerond  worden door de Proximus forummedewerkers.

Reputatie 1

Inderdaad spijtig genoeg en daarom dat hier heel veel terug moet rechtgezet/afgerond  worden door de Proximus forummedewerkers.

Intussen, tijdens mijn veertiende (!) gesprek van van vandaag met de klantendienst (van de 18 of 19 gesprekken in totaal over dit probleem) ben ik per toeval terechtgekomen bij de competente medewerker van dienst (ik vermoed dat er voor elke shift ééntje ingezet wordt, en dat het een soort russische roulette is wie erbij terecht komt), die me het juiste document alsnog heeft kunnen doormailen. Hoera! (Maar geen hoera voor Proximus… verre van.)

op 16,12.2023 ontving ik een nieuwe decoder van jullie. echter zonder terugzendlabel. kunnen jullie dergelijke label me bezorgen ?

Reputatie 7
Badge +3

@Paul Ragé Kan u uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel.

Klantennummer : 60257****

gsm : 0477 28 *****

 

met dank en vriendelijke groeten, 

@Paul Ragé

om misbruik te voorkomen ( op een openbaar forum kan iedereen alles lezen) zet je dit beter in je → ForumProfiel 

In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: binnen het uur kun je nog je bericht editeren door onderaan je bericht op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen, anders kan het enkel door een proximus medewerker (moderator) gebeuren en aangezien zijn nu niet meer zullen reageren zal dit dan pas voor volgende dinsdag zijn.

@Paul Ragé 
Je GSM nummer staat nu publiekelijk voor iedereen zichtbaar !
Wees niet verbaasd als je nu rare telefoontjes krijgt !

Je kan je post nog aanpassen binnen het uur, doe dit en liefst zo snel mogelijk.
Daarna kan je je forumprofiel - zoals gevraagd - aanpassen. dat doe je zo:
Terwijl je aangemeld bent rechtsboven op je avatar klikken (de “P” dus). De met “privé” aangeduide tekstvelden kunnen enkel proximusmedewerkers bekijken. In het vak “Ticket” kun je ook nog bijkomende informatie zetten als je dit wil.
Klik tenslotte onderaan op “sla wijzigingen op” en laat her weten dat dit gebeurd is.

Weet ook nog dat het werkjaar voor de Proximus medewerkers voorbij is en dat zij pas volgende week terug actief zullen zijn op het forum..

Reputatie 7
Badge +3

@Paul Ragé 

als de techn dienst je een nieuw toestel heeft gestuurd zonder retourlabel voor oud toestel betreft het een toestel voor “recyclage”

Ik heb onder je producten gekeken: er is ook nergens een openstaand order voor retour.

dus voor ons is het zo OK

Ik heb gegevens in je eerste bericht in je forum profiel gekopieerd.

Groeten

Tina 

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

 

Reageer