Vanochtend begonnen er werken op straat voor het versterken van het elektriciteitsnet (zo blijkt intussen), zo ook voor mijn deur. Jammer genoeg duurde het slechts 20 minuten om met een kleine graafmachine de glasvezelkabel kapot te trekken.
Na eerst door de pijn te moeten gaan om door een AI-voice operator gewezen te worden op een “procedure om vast te stellen wat het probleem is” (dat wist ik al), kreeg ik na een half uur een menselijke medewerker aan de lijn. Deze boekte een afspraak voor mij in, getiteld “glasvezelreparatie”. In de loop van de voormiddag kreeg ik echter, in plaats van een fiberlasser, een technicus aan de deur die (opnieuw) vaststelde dat de kabel stuk was. Hij beloofde mij om het juiste team te contacteren.
Echter, in mijn Proximus+ zie ik nu enkel “Afspraak voor glasvezelreparatie is uitgevoerd”. Een nieuwe afspraak/herstelling lijkt allerminst in het verschiet en ik heb nog steeds geen internet. Dit belemmert mijn werk aanzienlijk en er zijn limieten aan de hoeveelheid data die ik via mijn gsm-abonnement van het werk door de hotspot kan sleuren. Ik hoop niet nog een ganse dag zonder internet te moeten doorbrengen.
Wat moet ik nu nog doen om een afspraak te verkrijgen zonder bovenstaande procedure opnieuw vruchteloos te moeten doorlopen?