Skip to main content
Vraag

Reparatie Fiber

• April 14, 2026
  • 11 reacties
  • 38 Bekeken

Vanochtend begonnen er werken op straat voor het versterken van het elektriciteitsnet (zo blijkt intussen), zo ook voor mijn deur. Jammer genoeg duurde het slechts 20 minuten om met een kleine graafmachine de glasvezelkabel kapot te trekken.

Na eerst door de pijn te moeten gaan om door een AI-voice operator gewezen te worden op een “procedure om vast te stellen wat het probleem is” (dat wist ik al), kreeg ik na een half uur een menselijke medewerker aan de lijn. Deze boekte een afspraak voor mij in, getiteld “glasvezelreparatie”. In de loop van de voormiddag kreeg ik echter, in plaats van een fiberlasser, een technicus aan de deur die (opnieuw) vaststelde dat de kabel stuk was. Hij beloofde mij om het juiste team te contacteren.

Echter, in mijn Proximus+ zie ik nu enkel “Afspraak voor glasvezelreparatie is uitgevoerd”. Een nieuwe afspraak/herstelling lijkt allerminst in het verschiet en ik heb nog steeds geen internet. Dit belemmert mijn werk aanzienlijk en er zijn limieten aan de hoeveelheid data die ik via mijn gsm-abonnement van het werk door de hotspot kan sleuren. Ik hoop niet nog een ganse dag zonder internet te moeten doorbrengen.

Wat moet ik nu nog doen om een afspraak te verkrijgen zonder bovenstaande procedure opnieuw vruchteloos te moeten doorlopen?

11 reacties

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Net opnieuw een medewerker aan de telefoon gehad. Herstelling zou geboekt zijn tussen 10h00 en 16h00. Ik snap dat het een probleem aan de infrastructuur is en geen probleem met mijn installatie, doch je wordt als klant wel in het ongewisse gelaten, aangezien er geen enkele communicatie is over het oplossen van dergelijk probleem. 

Martin
  • April 15, 2026

Gewoon ter bijkomende info:

Ik weet niet hoe dat nu zit als je belt naar 080022800 aangezien het nu een AI-assistent is die je krijgt, maar vroeger als je uw telefoonnummer ingaf kreeg je in zo’n gevallen een antwoord dat er in je regio problemen waren. Je kreeg dan ook niet meer info of stand van zaken hierover, maar je was dan wel zeker dat PX er van wist en er dus mee bezig was en moest afwachten tot het opgelost was.

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Dag Martin,

Bedankt voor je reactie. Dat klopt, dat kun je ook zien in de Proximus+ app. Het probleem is dat er daarin wordt gezegd dat er geen probleem met het netwerk is. Als er nergens wordt aangegeven dat er een probleem is, dan wordt het wel heel onzeker dat er een oplossing komt. 

Vriendelijke groeten,

Guy

Martin
  • April 15, 2026

@GuyT 
Dag Guy,

Heb jij dan ook contact opgenomen met de 080022800 AI-assistent om te weten te komen of er een probleem was met je lijn en indien je dit gedaan hebt wat was het resultaat?
Ik vraag dit aan u omdat ik zelf die test niet kan doen aangezien er niets abnormaal is met mijn lijn.

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Dag Martin,

Ik heb weliswaar naar 080022800 gebeld, maar met als enige doel om een medewerker te spreken, aangezien ik al wist dat er iets mis was met de aansluiting (het was nogal moeilijk om ernaast te kijken 😅). Gisteren werden er bij mijn melding aan de AI automatisch testen gestart (dezelfde testen als bij Proximus+). Aangezien daar, weinig verrassend, uitkwam dat mijn modem niet bereikbaar was, werd ik aangespoord om zelf een aantal stappen te doorlopen (modem heropstarten, etc.). De AI belde vervolgens na 20 minuten terug om te vragen of het probleem opgelost was. Aangezien dat niet zo was werd ik doorgeschakeld naar een medewerker.

Vandaag liep het iets anders. De AI stelde vrijwel onmiddellijk de vraag of ik een medewerker wou spreken. 

Guy

Martin
  • April 15, 2026

Ok bedankt Guy, 

Voor je verdere toelichting.

Ik heb toch maar eens geprobeerd via 0800 AI-assistent en direct gevraagd of er problemen gekend waren met Internet. AI-assist ging mijn lijn controleren en antwoorde daarna dat er toch iets niet in orde was en of ik de toelating gaf om de Internet Box te herstarten? Maar dan heb ik maar nee gezegd want ik heb totaal geen problemen en de internet box herstarten kan ik zelf ook als het nodig zou lijken 😉.

Martin
  • April 15, 2026

@GuyT 

Heb je dan geen recht op Internet Emergency in je flex fiber pack, zodat je gratis data krijgt op je Smartphone om toch via een hotspot wat op het internet kunt surfen, als je zelf een Mobiel abo hebt in je pack, maar of dit ook geldt als je via het werk een mobiel abo hebt, dat denk ik niet!

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Het mobiel abonnement van mijn vrouw zit in die pack, dus daar kan het wel. Voor mij blijkbaar niet. Nochtans is het effect hetzelfde. Ik betaal voor internet (en tv) en kan er geen gebruik van maken.

Intussen is het bijna 16h00 en heb ik, oh verrassing, niemand gezien. Het begint me aardig tegen te steken. Een totaal gebrek aan service. Geen opvolging. Vrij triest dit. 

Martin
  • April 15, 2026

Het mobiel abonnement van mijn vrouw zit in die pack, dus daar kan het wel. Voor mij blijkbaar niet. Nochtans is het effect hetzelfde. Ik betaal voor internet (en tv) en kan er geen gebruik van maken.

Intussen is het bijna 16h00 en heb ik, oh verrassing, niemand gezien. Het begint me aardig tegen te steken. Een totaal gebrek aan service. Geen opvolging. Vrij triest dit. 

@GuyT 
Dat is raar want hier 
→ Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring | Proximus 
staat o.a. het volgende:
Wat heb je nodig:
 - Een gsm in een Flex-pack. Kijk in MyProximus of je een Flex-pack hebt
 - De Proximus+-app

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Ik bedoel uiteraard dat het voor mij niet kan, net omdat dat een mobiel abonnement (van Proximus nota bene) is betaald door mijn werkgever en dus niet in mijn Flex pack.

Goed, ik zal nog maar eens bellen, zeker.

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Net twee keer gebeld, twee keer in hold gestaan en twee keer verbinding verbroken na een tijdje. De laatste medewerker belde wel terug met de melding dat de technische dienst niet bereikbaar is. Ik heb er alvast weinig vertrouwen in dat dit deze week nog in orde komt. En dat is, eerlijk gezegd, schandalig. Ik zie het nog gebeuren dat het gat in de stoep terug dichtgegooid wordt voordat er iemand van Proximus hier geraakt. Overburen zitten ook zonder internet, daar is de fiberaansluiting geknakt.