Skip to main content

Beste

Wij hebben in de maand mei 2023 bij een proximus winkel langsgeweest om een installatie aan te vragen voor internet, tv en telefoon. Klantennummer: 504304***. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds niet in orde, wij wachten dus al 8 maanden op internet, tv en telefoon. Hier kort het verloop van de voorbije maanden.

5 juni - eerste afspraak: Wij namen speciaal verlof voor deze afspraak, de dag ervoor kregen we eens sms dat we zeker persoonlijk aanwezig moesten zijn, wat we ook deden. Resultaat: Om 16u kregen wij een bericht dat ze niet meer gingen langskomen. Wij maakten bijgevolg een nieuwe afspraak

Juli: Ondanks nieuwe afspraak, GEEN ENKELE BERICHTGEVING waarom er terug NIEMAND aanwezig was.

Augustus: Technieker kwam langs, maar kon niet verder werken aangezien een lasser moest langskomen. Er werd door hem een nieuwe afspraak ingepland. 

September - oktober: 2-3 afspraken vastgelegd, waarvan terug NIEMAND gezien, ZONDER ENIGE VERWITTIGING. Slechts bij 1 afspraak kwam iemand langs die terug helemaal niets kon doen, voerde onze afspraak in met duidelijke vermelding van de nood van een lasser en andere zaken.

November: Wij hadden op donderdag 30 november terug een nieuwe afspraak, waarvoor we uren aan de telefoon hebben gehangen. Al onze gegevens waren correct ingevoerd, met de duidelijke vermelding dat een lasser nodig was en bijkomende graafwerken nodig waren. Op dinsdag 28 november kregen wij een mail dat ze gingen langskomen, zelfs met duidelijke vermelding van de kleine graafwerken en dat we zeker aanwezig moesten zijn. Echter op 29 november om 16u, de dag voor onze afspraak, krijgen wij terug een bericht dat onze afspraak NIET KON DOORGAAN en dat de afspraak verlegd is naar 4 januari 2024, ZONDER ENIGE VERKLARING. 

Januari 2024: Op donderdag 4 januari, omstreeks 10u30, hadden wij nog steeds niemand gezien. Bij het bellen naar de klantendienst van Proximus werd ons verzekert dat de lasser/technieker zeker gingen langskomen, zij contacteerden hen ook persoonlijk waarbij ze lieten weten dat ze een werk van de vorige dag nog gingen afwerken en dan zeker bij ons zouden komen. Om 13u hadden wij nog steeds niemand gezien, terug werd Proximus door ons gecontacteerd, waarbij ons terug gezegd werd dat ze zeker gingen komen. Om 15u nog steeds niemand gezien, de klantendienst CONTACTEERDE DE TECHNIEKER EN BEVESTIGDE DAT HIJ ONDERWEG ZOU ZIJN. Om 17u nog steeds niemand gezien op ons huisadres, GEEN ENKEL BERICHT ONTVANGEN van Proximus/techniekers. Proximus werd gecontaceerd en begrepen de oorzaak niet. Zij gingen navragen bij de technieker hoe dit kwam en ons terug contacteren, tot op vandaag 06 januari 2024 hebben wij nog NIETS VERNOMEN. Wij hebben al minstens 8x verlof genomen gezien zonder enige vooruitgang voor onze aansluiting. Onze zoon heeft al ettelijke malen tijdens het weekend naar zijn werk moeten rijden (70km totaal), aangezien het internet dat we ter compensatie krijgen onvoldoende sterk is voor zijn jobopdrachten.

Wij moeten nu al meer dan 8 maanden wachten vooraleer er een aansluiting geïnstalleerd wordt. Voor iedere afspraak hebben wij verlof moeten aanvragen, tientallen keren moeten bellen en zelfs na het indienen van een klacht bij Proximus krijgen wij geen enkele respons. Vaak wordt beloofd dat men ons zal terug opbellen, maar dit gebeurde zelden. Bij zo goed als iedere afspraak kregen wij een bevestigings-sms met benadrukking dat we aanwezig moeten zijn, waarbij zo goed als iedere keer niemand langskwam, ZONDER ENIGE VERWITTIGING

Bijkomend had Proximus eind augustus ons een 4G router opgestuurd, die halverwege november plotseling niet meer werkte omdat het simkaart van de 4G router "opgebruikt" was. Na terug uren bellen zaten wij uiteindelijk een week lang zonder internet. Er werd pas een week later een nieuwe 4G router opgestuurd, waarvan de bijhorende simkaart geen internet bevatte. Dit werd telefonisch ook geconfirmeerd waarbij men niet begreep hoe het kon zijn dat Proximus ons een simkaart had opgestuurd zonder enige data. 

Wij moesten een abonnement aangaan bij Proximus zodanig we deze installatie konden installeren. Daardoor betalen wij al maandelijks 15 euro, terwijl er nog steeds geen installatie is. Bijkomend was bij het aanvragen van het pakket de eerste 2 maanden gratis, maar deze periode zal hoogstwaarschijnlijk vervallen zijn

Ik denk dat op basis van deze informatie heel duidelijk is dat dit echt niet langer meer kan duren. Wij zijn het bellen grondig beu, geduld is volledig op, krijgen geen respons op onze klacht die ingediend werd bij Proximus en zitten nu al meer dan 8 maanden te wachten op een simpele internet aansluiting die vanuit het straat naar binnen moet getrokken worden. Wij willen dat er zo snel mogelijk.

Ik denk dat het vrij duidelijk is en eerlijk dat wij eisen dat hier zo snel mogelijk een lasser langskomt en bijhorende techniekers om onze installatie in orde te brengen en zijn niet van plan om terug een maand te wachten tot de volgende afspraak, om terug niemand te zien. Wij eisen per direct een afspraak en bijkomend een schadevergoeding (8 maanden wachten op internet/tv/telefoon aansluiting, minstens 8x nemen van onbetaald verlof (aangezien wij vroeger zelfstandig waren en nog geen verlofdagen konden opbouwen), onnodige verplaatsingen naar het werk). 

Dag @ChrisW Ombudsklacht 2023/16078 is hiervoor in behandeling. Conform de procedures verloopt de communicatie via de Ombudsdienst. Mvg, Heidi


Betreft: klantnummer: 62367****
             Lisette Van Houtvinck
      ****
             1080 Sint-Jans-Molenbeek
Nu de situatie:
Ik ben Patricia Maeschalck ( dochter)
En Lisette Van Houtvinck ( 87 JAAR) is mijn mama
Ze is verhuisd op 10 mei 2024 van de Edmond Machtenslaan naar haar huidig adres dus de
Ze had alleen maar een vaste lijn bij jullie nr 02 ******
Op 10 mei 2024 ben ik een afspraak gaan maken in een shop in Ninove om een aansluiting : vaste telefoon lijn en Tv ( Internet Start + Telephony+TV) 
Krijg een afspraak voor 17 mei : technieker komt en stelt een probleem vast en zegt dat er een andere technieker moet langskomen en ik ging gecontacteerd worden.Oké 
Ondertussen zit mijn mama van 87 jaar zonder telefoon en Tv  ( dagen duren zeer lang)
Ik woon zelf 50 km van haar.
Daar ik niks hoor bel ik terug ( meerder malen ) leg het probleem uit en geven mij terug een afspraak 21 mei ( deze technieker was dezelfde van 17 mei en stond aan het oude adres, heeft mij gecontacteerd omdat hij de naam herkende met de vraag is de lasser /technieker al geweest ( was een bon voor aangemaakt) zei hij.
Ik heb jullie terug gecontacteerd met terug hetzelfde probleem te melden want telkens is het een andere persoon aan de lijn en moet ik het hele verhaal terug doen.
Op 24 mei is er terug een technieker gepland…. Terug hij kon niks doen .. probleem doorgegeven en terug wachten tot jullie mij contacteren ( terug bon aangemaakt door technieker ) 
Dan nu de 24 juni komt er terug een technieker deze komt terug met de mededeling…ik kan niks doen want de andere technieker/lasser moet eerst langskomen.
Ik contacteer jullie terug met weeral verschillende medewerkers aan de lijn te krijgen die ofwel het probleem niet verstaan of afhaken of mijn in wacht zetten en dan afhaken!
MAAR ik had een afspraak gekregen voor 25-06-2024 tussen 12u30 en 14u30 met een lasser/technieker ( ik was zeer blij en mijn mama zeker )
Was van 10 u bij haar op de Fernand Brunfaut….we wachten om 14 u30 niemand,
Ik bel naar een Proximus om te vragen wat? Ik krijg als antwoord dat hij komt voor 17 uur.
Super ik wacht …want in de voormiddag ben ik gecontacteerd geweest voor de afspraak van de andere technieker voor de aansluiting ( deze moest dan vandaag gebeuren)
Om 16u30 zie ik in de App My Proximus: je afspraak is gemist!…
Zonder mij te bellen …niks 
Ik vind het onverantwoord dat mijn mama 87 jaar zonder telefoon zit ( als er iets gebeurd kan ze niemand bereiken ) enTV duren zeer lang voor haar
GAAN jullie hier eens serieuse stappen ondernemen want ik ben gefrustreerd te geraken …ik word van het kastje naar de muur gestuurd 
Mag ik een antwoord a.u.b.?

 


@Klacht aansluiting Fiber 

In afwachting van een reactie van een PX moderator …..

Opmerking:
Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, om e.v.t. misbruik te voorkomen, maar wel in je → ForumProfiel.
 In het tekstveld "Ticket (Privé)", daar kun je ook nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Ook best zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" . 
Meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
 

PS: Binnen het uur nadat je uw bericht gepost hebt kun je dit nog editeren, door onderaan je geplaats bericht hierboven op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen om je privé gegevens te wissen/deels aan te passen, anders kan dit enkel nog door een Proximus medewerker (moderator) gebeuren.


@Klacht aansluiting Fiber 

ik heb persoonlijke gegevens uit je bericht gehaald en in je forum profiel vermeld

Verder zie ik dat er verschillende collega’s zijn aangeduid om te helpen je installatie te voltooien.

We wachten nu op feedback.

excuses voor al het ongemak.

Groeten

Tina


Reageer