Vraag

Niet naleven afspraken installatie

  • 6 January 2024
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Beste

Wij hebben in de maand mei 2023 bij een proximus winkel langsgeweest om een installatie aan te vragen voor internet, tv en telefoon. Klantennummer: 504304***. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds niet in orde, wij wachten dus al 8 maanden op internet, tv en telefoon. Hier kort het verloop van de voorbije maanden.

5 juni - eerste afspraak: Wij namen speciaal verlof voor deze afspraak, de dag ervoor kregen we eens sms dat we zeker persoonlijk aanwezig moesten zijn, wat we ook deden. Resultaat: Om 16u kregen wij een bericht dat ze niet meer gingen langskomen. Wij maakten bijgevolg een nieuwe afspraak

Juli: Ondanks nieuwe afspraak, GEEN ENKELE BERICHTGEVING waarom er terug NIEMAND aanwezig was.

Augustus: Technieker kwam langs, maar kon niet verder werken aangezien een lasser moest langskomen. Er werd door hem een nieuwe afspraak ingepland. 

September - oktober: 2-3 afspraken vastgelegd, waarvan terug NIEMAND gezien, ZONDER ENIGE VERWITTIGING. Slechts bij 1 afspraak kwam iemand langs die terug helemaal niets kon doen, voerde onze afspraak in met duidelijke vermelding van de nood van een lasser en andere zaken.

November: Wij hadden op donderdag 30 november terug een nieuwe afspraak, waarvoor we uren aan de telefoon hebben gehangen. Al onze gegevens waren correct ingevoerd, met de duidelijke vermelding dat een lasser nodig was en bijkomende graafwerken nodig waren. Op dinsdag 28 november kregen wij een mail dat ze gingen langskomen, zelfs met duidelijke vermelding van de kleine graafwerken en dat we zeker aanwezig moesten zijn. Echter op 29 november om 16u, de dag voor onze afspraak, krijgen wij terug een bericht dat onze afspraak NIET KON DOORGAAN en dat de afspraak verlegd is naar 4 januari 2024, ZONDER ENIGE VERKLARING. 

Januari 2024: Op donderdag 4 januari, omstreeks 10u30, hadden wij nog steeds niemand gezien. Bij het bellen naar de klantendienst van Proximus werd ons verzekert dat de lasser/technieker zeker gingen langskomen, zij contacteerden hen ook persoonlijk waarbij ze lieten weten dat ze een werk van de vorige dag nog gingen afwerken en dan zeker bij ons zouden komen. Om 13u hadden wij nog steeds niemand gezien, terug werd Proximus door ons gecontacteerd, waarbij ons terug gezegd werd dat ze zeker gingen komen. Om 15u nog steeds niemand gezien, de klantendienst CONTACTEERDE DE TECHNIEKER EN BEVESTIGDE DAT HIJ ONDERWEG ZOU ZIJN. Om 17u nog steeds niemand gezien op ons huisadres, GEEN ENKEL BERICHT ONTVANGEN van Proximus/techniekers. Proximus werd gecontaceerd en begrepen de oorzaak niet. Zij gingen navragen bij de technieker hoe dit kwam en ons terug contacteren, tot op vandaag 06 januari 2024 hebben wij nog NIETS VERNOMEN. Wij hebben al minstens 8x verlof genomen gezien zonder enige vooruitgang voor onze aansluiting. Onze zoon heeft al ettelijke malen tijdens het weekend naar zijn werk moeten rijden (70km totaal), aangezien het internet dat we ter compensatie krijgen onvoldoende sterk is voor zijn jobopdrachten.

Wij moeten nu al meer dan 8 maanden wachten vooraleer er een aansluiting geïnstalleerd wordt. Voor iedere afspraak hebben wij verlof moeten aanvragen, tientallen keren moeten bellen en zelfs na het indienen van een klacht bij Proximus krijgen wij geen enkele respons. Vaak wordt beloofd dat men ons zal terug opbellen, maar dit gebeurde zelden. Bij zo goed als iedere afspraak kregen wij een bevestigings-sms met benadrukking dat we aanwezig moeten zijn, waarbij zo goed als iedere keer niemand langskwam, ZONDER ENIGE VERWITTIGING

Bijkomend had Proximus eind augustus ons een 4G router opgestuurd, die halverwege november plotseling niet meer werkte omdat het simkaart van de 4G router "opgebruikt" was. Na terug uren bellen zaten wij uiteindelijk een week lang zonder internet. Er werd pas een week later een nieuwe 4G router opgestuurd, waarvan de bijhorende simkaart geen internet bevatte. Dit werd telefonisch ook geconfirmeerd waarbij men niet begreep hoe het kon zijn dat Proximus ons een simkaart had opgestuurd zonder enige data. 

Wij moesten een abonnement aangaan bij Proximus zodanig we deze installatie konden installeren. Daardoor betalen wij al maandelijks 15 euro, terwijl er nog steeds geen installatie is. Bijkomend was bij het aanvragen van het pakket de eerste 2 maanden gratis, maar deze periode zal hoogstwaarschijnlijk vervallen zijn

Ik denk dat op basis van deze informatie heel duidelijk is dat dit echt niet langer meer kan duren. Wij zijn het bellen grondig beu, geduld is volledig op, krijgen geen respons op onze klacht die ingediend werd bij Proximus en zitten nu al meer dan 8 maanden te wachten op een simpele internet aansluiting die vanuit het straat naar binnen moet getrokken worden. Wij willen dat er zo snel mogelijk.

Ik denk dat het vrij duidelijk is en eerlijk dat wij eisen dat hier zo snel mogelijk een lasser langskomt en bijhorende techniekers om onze installatie in orde te brengen en zijn niet van plan om terug een maand te wachten tot de volgende afspraak, om terug niemand te zien. Wij eisen per direct een afspraak en bijkomend een schadevergoeding (8 maanden wachten op internet/tv/telefoon aansluiting, minstens 8x nemen van onbetaald verlof (aangezien wij vroeger zelfstandig waren en nog geen verlofdagen konden opbouwen), onnodige verplaatsingen naar het werk). 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ChrisW Ombudsklacht 2023/16078 is hiervoor in behandeling. Conform de procedures verloopt de communicatie via de Ombudsdienst. Mvg, Heidi

Reageer