Skip to main content
Vraag

Muurbeugel voor TV Box 7

• May 24, 2025
  • 8 reacties
  • 84 Bekeken

Beste,

mijn huidige TV box V5 ( in de slaapkamer) is bevestigd aan de muur, nu jullie hebben een nieuwe TV Box V7 opgezonden.

omdat de huidige TV Box V5 er uit gaat, kan de Tv Box V7 bevestigd worden met een muurbeugel en zo ja, leveren jullie deze van proximus uit mee, anders is dit geen optie en ben ik genoodzaakt een andere oplossing te zoeken (vb: via chromcast verbinding en dan heb ik geen Tv Boxen meer nodig en kan ik een goedkoper provider contacteren zoals Mobile Viking , veel mensen die ik ken zijn al overgeschakeld) 

nu deze is ook verbonden met een PLC, gaat dit problemen geven met de TV Box V7?

op die plaats is er een slechte draadloze internet verbinding, daar voor de PLC

met vriendelijke groeten

Christa D 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • May 24, 2025

Ter info: V5 decoders worden uitgefaseerd enkel de V5C en V7 decoder blijven nog in dienst.

Muurbeugel voor V7 decoder, bij mijn weten bestaat niet, tenzij de PX moderatoren mij zouden tegenspreken. Als ze maandag hier terug langskomen.

Een v7 decoder kan ook werken over PLC’s, moest je eventueel dan toch te veel problemen ondervinden met de V7 kan PX je nog altijd een V5C opsturen is de eigenlijk het zelfde als een V5, alleen zit er geen harde schijf meer in.

PS: Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat PX modertoren  u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets wat je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Mutlie
  • May 25, 2025

Dat is voor het eerst dat ik hoor dat een v5 aan de muur wordt bevestigd, al dan niet met een (speciale?) beugel.
De v7 is alleszins niet voorzien van ophangogen (of hoe noemt dat?) en als ik me goed herinner had de v5 die ook niet. Als er een manier bestaat om de v7 op te hangen zou dat dus met een aangepaste houder moeten zijn. En of die bestaat en leverbaar is? Dat zal morgen misschien blijken als de medewerkers aanwezig zijn.

Martin
  • May 25, 2025

Structureel is ook niks voorzien aan die decoders of je zou moeten zelf iets fabriceren om die aan de muur te hangen! 
Eventueel met hoekijzers werken die je op de muur bevestigd met pluggen, zodat je de decoder erop kan zetten ……!

Mutlie
  • May 25, 2025

Ja, maar alle elementen moeten dan wel bereikbaar blijven en er mag niet “wringen” om beschadigingen aan het toestel en kabels te voorkomen.
Misschien is velcro (klittenband) aan de onderzijde van de v7  en de muur een oplossing? Maar is dat wel stevig genoeg dat de v7  niet van de muur valt.
Wat me brengt op het risico op eventuele schade aan de decoder.

Martin
  • May 25, 2025

Op zoon hoekijzers rust die decoder gewoon op het legplankje die op de hoekijzers ligt, dus op gebied van wringen zal dat in orde zijn, maar of dit dan doenbaar/of een oplossing is voor Christa, is weer een andere vraag. 

Mutlie
  • May 25, 2025

Eerstens versta ik een legplankje niet als tegen de muur bevestigen, maar gelijkwaardig als op een kast bijv.

Tweedens, hoe is dan de v5 opgehangen? Als een legplankje kan dat toch nog dienen, niet waar?

Martin
  • May 25, 2025

Daarvoor hebben we inderdaad geen details genoeg van de lokale situatie wat er als oplossing allemaal mogelijk  is bij Christa. Zoals ze zeggen voor alles is er een oplossing ;-)

NB: Om maar een voorbeeld te geven, mijn pa heeft trouwens zo zelf een aluminum plaat geplooid en aan de bovenkant van de TV kast vastgevezen waar hij de V7 ingeschoven heeft omdat en achter en naast of onder de TV geen plaats is om die te plaatsen. Zo zijn de kabels achteraan nog gemakkelijk bereikbaar alsook de knoppen op de V7.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • May 27, 2025

@Christa D Wij hebben zowel voor de V5c als de V7 geen beugels om deze op te hangen. Ik vermoed dat het een systeem zal zijn dat je zelf voorzien hebt. Ik kan je hier dus niet mee verder helpen. Je kan inderdaad wel de tips van Martin en Mutlie hierboven gebruiken.