Vraag

Levering door B-post

  • 1 December 2020
  • 16 reacties
  • 712 Bekeken

Reputatie 1

We hebben online een bestelling geplaatst.

Volgens Proximus is mijn pakje geleverd.  Dat staat te lezen op MYProximus/mijn bestellingen.

quote Je hebt je pakket ontvangen. Veel plezier!
Je pakket is afgeleverd unquote

Volgens B-post zou ik het kunnen afhalen in Roeselare bij Decathlon.

Roeselare is 131 km van waar ik woon. Dat is 262 km rijden met de wagen !

We hebben niets ontvangen en zijn niet van plan naar Roeselare te rijden.

En nu, wachten ?

Intussen lopen de abonnementskosten wel door waar ik geen gebruik kan van maken.

Christiaan.

 

 

 

 

 


16 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb ook een pakje die ik moet afhalen in een decathlon punt, van mij is het wel niet zo ver, maar toch

Er staat wel op dat bij niet afhaling dat het na 7 kalenderdagen thuis zal besteld worden, maar van mij is het geen dringend item.

Bij u ligt het natuurlijk anders, Bpost weet natuurlijk niet wat er in zit, maar ik vind het ook geen manier van werken.  Bpost stuurt het naar decathlon omdat je rapper aan je pakje zou geraken maar ik vind dit een flauw excuus, zouden ze niet beter meer wagens inzetten en alles leveren met een dag of twee vertraging, inplaatst dat iedereen zich moet verplaatsen, voor het milieu is dit ook heel goed, al die verplaatsingen .

Klacht indien bij bpost is ook bijna hopeloos, tegen dat je dit gedaan heb is je pakje al thuis, bij proximus kan je tenminste terecht met je vragen via het forum

 

Maar met al die uitleg ben jij natuurlijk niet geholpen, hopelijk kan proximus iets doen aan dit probleem en heb je geen problemen met je abonnement en kan je nog TV, internet gebruiken

 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Waarom moet ik mijn pakje in een Decathlon-winkel afhalen? (bpost.be)

Aan de ingang van de winkel staat aangeduid waar je je pakje kan afhalen. Je pakje blijft er 5 dagen liggen.

Als je je pakje dat in Decathlon ligt niet tijdig kan afhalen, zal het erna opnieuw aangeboden worden bij je thuis

Waarom uw pakje terechtkomt in een afhaalpunt op 131 km van bij u thuis kan enkel Bpost proberen uitleggen en oplossen … dit lijkt mijns inziens eerder gewoon ongehoord

Contacteer de klantendienst van bpost | bpost | bpost

Indien de klantendienst Bpost u met een kluitje in het riet probeert te sturen, kunt u vervolgens terecht bij de ombudsdienst, maar dan zijn we zeker reeds in 2021

Ombudsdienst voor de Postsector | Ombudsman

Reputatie 5
Badge +2

daar ligt het probleem bij Bpost, als je een klacht indient duurt het lang voor je antwoord krijgt, en als antwoord krijg je dan, als het een groot afnemer is van pakjes dat je contact moet opnemen met de verzender

er is ook een ellelange vragenlijst dat je moet invullen via Bpost en de ombudsman

 

Het is inderdaad zo dat je aan een ombudsman in zo’n gevallen totaal niks aan hebt en het vlugste is het zijn normale gang laten gaan tot het opnieuw aangeboden wordt, zo heb ik het trouwens ook voorgehad met een online bestelling maar dan niet bij Proximus.

Reputatie 5
Badge +2

inderdaad, maar jammer voor de pakjes die dringend zijn, ik vind de beslissing van Bpost een slechte keuze omdat Declathlon voor vele mensen te ver is, ze hadden beter gekozen voor de gewone postpunten die normaal veel dichter bij de deur zijn, 

nu zullen er veel niet achter gaan en moet Bpost ze toch bestellen, waar is dan het verschil in werk?

Daar heb je 100% gelijk in, alleen voor deze die dicht wonen van Declathlon is het een oplossing!

Reputatie 1

Er is een Decathlon op 6,9 km van waar wij wonen. Dat is 10 min rijden.

Misschien zit er een foutje in de locatie bepaling bij bpost ?

Maar dat is niet de zaak van Proximus.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dit is inderdaad een flater bij Bpost (zelfs met een “beperkt aantal” declathons zijn er gegarandeerd diverse dichterbij voorhanden)

Dat het een flater van BP is dat is meer dan duidelijk, alleen is het terug rechtzetten op een ander manier dan gewoon zij gang te laten gaan, niet zo evident, trouwens zoals ik al aangehaald heb, heb ik net het zelfde voorgehad met Bpost, dus er zullen er wel nog zijn die het zullen voorgehad hebben die pakje online besteld hebben bij of ander online shop en via Bp geleverd werd!

Reputatie 1

Even de huidige status van ons probleem geven    :

  1. Bij bpost : bpost heeft je pakje ontvangen. Je kan het in de PakjesPunt DECATHLON ROESELARE verwachten.
  2. Bij Proximus/myproximus/overzicht/mijn bestellingen :  Datum 23/11/20  Status Bezig                               Als ik op dit scherm doorklik - op het teken groter dan - krijg ik de lijst van de interacties met als laatste ,zonder vermelding van datum, de tekst :                                                     ************************                                                                                                                                            Je hebt je pakket ontvangen. Veel plezier!                                                                                    Je pakket is afgeleverd

                                                 Inhoud van je pakket:
                                                 PX SamGalNote 20Ultra BronN986B+sim
                                                 BMID TrioSIM

                                                  Leveringsinformatie:
                                                 Geleverd via bpost

                                                 Ons adres

                                                 Meer info                                                                                                                                                       ******************************

Als ik dan op ‘ meer  info’ tik kom ik op het scherm ‘Leveringsinformatie’

************************************

Je pakket is afgeleverd

Traceer mijn pakket

Je pakket wordt klaar gemaakt

Materiaal op voorraad

*************************************

Als ik dan op ‘Traceer mijn pakket’ klik kom ik op het scherm van bpost ‘volg uw zending’.

En dan zijn we terug aan punt 1.

Wat ik zou willen is dat toch al minstens bij Proximus de status van het pakket correct wordt weergegeven. Op 080022800 kunnen ze dat niet aan passen. Wij hebben niets ontvangen en volgens bpost kunnen we het in Roeselare verwachten.

Met dank.

Christiaan.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Christiaan 15352 

we vragen na bij de betrokken dienst.

Excuses.

groeten

Tina

Reputatie 1

Tina,

Op de Track&Trace van bpost staat nu :

bpost heeft je pakje ontvangen. We verwachten het af te leveren op het door jou gekozen adres. Van zodra we meer details kennen omtrent het moment van levering van je pakje, houden we je hier op de hoogte.  

 

  • Informatie over de zending ontvangen van de afzender
  • 2020-12-15 | 07:01

Ons pakje is blijkbaar terug opgedoken !

Mvg.

Christiaan

 

Reputatie 1

Nu op Track&Trace van bpost :

 

Verwachte leveringsdatum

 

Geschatte Leveringstijd

vandaag

 

08:00 - 17:00

Reputatie 7
Badge +3

@Christiaan 15352 

op hoop van zegen !!! fingers crossed…

groetjes

Tina

Reputatie 1

Nu op Track&Trace van bpost :

Afgeleverd op : vandaag 14:45

En dat klopt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoera ! Hoera ! hoera ! @Christiaan 15352 

 

veel plezier met je eindelijk aangekomen cadeau :-)

groeten Tina

Reageer