Na 6 maanden wachten op de voltooiing van de openbare werken aan mijn straat, is het volgende week woensdag 10 april eindelijk zover en wordt de fiber aansloten ! Althans, dat hoop ik ...
Mijn bestelling van een Flex Fiber pack staat namelijk al maanden op pauze omdat bij de vorige afpsraak voor aansluiting de technieker onverrichter zake is weggegaan. Omwille van die werken die toen nog volop bezig waren, kon hij met zijn bestelwagen met geïntegreerde lift niet tot bij mijn voorgevel komen en kon hij volgens hem de fiberaansluiting onmogelijk maken.
Deze werken zijn nu dus net afgelopen, maar als ik het zo bekijk, maak ik me serieus zorgen dat de aanpak met een bestelwagen met geïntegreerde hoogtewerker nog steeds niet gaat lukken.
In plaats van de situatie te proberen beschrijven, heb ik een foto genomen en daarop de belangrijkste zaken aangeduid:
De groene lijn geeft dus aan waarlangs de installateur de fiberkabel moet trekken om vanaf de aftakdoos op 7.5 meter hoogte op de gevel (daar geplaatst door Proximus zelf) tot aan het ingangspunt naar mijn technische kast te komen.
Gezien het verbrede voetpad en het toevoegen van groenzones heb ik er echter weinig vertrouwen in dat die installatie met zo’n bestelwagen met geïntegreerde lift in deze situatie gaat lukken.
Mijn vragen:
- Heeft er iemand enig idee of de installateur met de standaard aanpak dergelijke installatie zal kunnen realizeren?
- Wordt er door de installateurs voor situaties waar de standaard aanpak niet lukt ook met aangepast materiaal gewerkt? Dat kan natuurlijk gewoon ouderwets een lange ladder zijn, maar kan ook een aparte mobile hoogtewerker zijn die smal genoeg is om op het voetpad te gebruiken, zoals deze:
of een hoogtewerker met een groot reikbereik zoals deze:
- Misschien eigenlijk nog de belangrijkste vraag: hoe/wie/wat/waar kan ik in contact komen met de juiste persoon om deze situatie op voorhand te bespreken zodat de installateur met de juiste voorbereiding & gepast materiaal op de afspraak kan komen??? Met de trend van de laatste jaren bij Proximus (en anderen trouwens ook) om enkel nog te werken met chatbots & computergestuurde hulplijnen waar je na 3-maal doorschakelen en minstens 20 minuten muzak niet geholpen wordt door de juiste personen, heb ik dus geen enkel contactpunt om dit te regelen. Vroeger kon je nog via de website via een formulier een soort ticket via e-mail openen dat dan opgevolgd werd, maar dat blijkt ook al niet meer te bestaan…. En voor iemand het suggereert: de proximuswinkel is zeker NIET het antwoord, dat heb ik al geprobeerd…
Alvast bedankt voor alle nuttige info die de kans op een succesvolle aansluiting volgende week kan verhogen!