Aangezien het onmogelijk blijkt om bij Proximus een formele klacht in te dienen aangezien hun support menu's dit niet toelaten maak ik gebruik van deze weg. Hieronder mijn klacht.
Door veelvuldige storingen met mijn TV-ontvangst heb ik vorige week telefonisch contact genomen met jullie technische dienst. Aangezien het euvel niet online kon geklaard worden is er op woensdag 20 april een technieker bij mij langs gekomen.
Deze persoon was hoffelijk maar had blijkbaar weinig ervaring.
Ter plaatse werd mijn modem vervangen door een B-box 3V+ en de decoder (voorheen een V6) door een V5compact. Aangezien de eerste decoder geen beeld gaf op TV, werd er een tweede apparaat aangesloten en daarna (na telefonisch contact met iemand van jullie technische dienst) nog een derde exemplaar. Hiermee had ik terug beeld, maar kon de kwaliteit en de stabiliteit ervan nog niet beoordelen.
Toen ik ’s avonds naar de opgenomen programma’s wou schakelen viel het mij op dat hier totaal andere programma’s verschenen dan de mijne. Ook de planning was totaal anders. Bovendien waren al mijn opnamen van lange termijn verdwenen.
Dit leek mij zeer vreemd. De volgende dag zocht ik op de Pickx-app van mijn telefoon en tablet naar mijn opgenomen programma’s en merkte dat al mijn content hierop nog aanwezig was.
Daarna zocht ik via het menu op mijn TV naar mijn account en merkte dat hierop een ander lijnnummer dan het mijne voorkwam. Hierop heb ik opnieuw jullie klantendienst gecontacteerd, maar de persoon in kwestie kon mij van op afstand niet helpen. Zij maakte een ticket op en deze morgen werd ik opgebeld door een technieker die het lijnnummer kon wijzigen zodat ik nu opnieuw mijn eigen programma’s kan bekijken.
Geïntrigeerd door dit voorval heb ik de persoon opgebeld wiens telefoonnummer enkele dagen op mijn scherm verscheen. Aan de hand van mijn informatie beaamde deze dat het inderdaad zijn programma’s betrof. Ik vernam ook dat zijn decoder wegens storingen vorige week woensdag door dezelfde technieker werd vervangen.
Ik besluit dus dat deze slechte decoder, zonder reset en het wissen van alle gegevens, zomaar bij mij geïnstalleerd werd alsof het een nieuw toestel betrof.
Bijgevolg en na overleg met de vorige bezitter van het apparaat dien ik hier formeel klacht in tegen deze handelswijze die een ernstige inbreuk vormt op de Europese GDPR richtlijn. De privacy van de betrokken persoon werd ernstig geschonden en ik werd geconfronteerd met content die ik niet wilde kennen.
Ik verzoek u deze zaak ernstig te nemen en mij uw antwoord te laten kennen. Eventuele verdere stappen zijn niet uitgesloten.
Gelieve ook mijn decoder te vervangen door een nieuw exemplaar.
Met hoogachting,
Klantnummer 1985858