Skip to main content

Klacht installatie fiber

• March 17, 2026
  • 12 reacties
  • 165 Bekeken

Na 2.5 jaar bericht proximus mij dat fiber beschikbaar is.   Een vriendelijke man aan de telefoon legt alles uit en zegt dat er twee installaties moeten gebeuren.   A)  De kabel leggen tot in appartement en B) Het activeren en aansluiten.    Al niet zo happy mee want ze vergeten dat ik ook moet werken en hiervoor dagen verlof moet opofferen of uitzonderingen op mijn werk moet vragen.    Maar goed eerste afspraak op 18/03 en tweede op 23/03.    Plots op 16/03 een telefoon,  we zijn binnen een halfuurtje bij U thuis.    Euhm,  ik ben niet thuis er is geen afspraak.   Haja ok we kunnen eventueel na de middag dan komen.   Dus ik alles geregeld om dan toch maar thuis te zijn.    Om 13:00 uur even gebeld want nog niemand te zien.   Om 16:30 uur komen ze er dan toch door.   3 mensen in witte lichte vracht.  1 doet geen moeite om uit te stappen.   Een tweede spreekt geen woord Nederlands en de derde is denk ik dan meegekomen als vertaler tolk.   Oei hier hangt al een kastje van fiberklaar ?   Zoals U ziet inderdaad.   Ha we dachten dat we dat moesten komen hangen.    Ja neen dus he.   Dan zal het wel voor een meting zijn.   We zullen daar dan het nodige voor doen.   Ja ok je bent hier nu toch he.    10 minuten later.   Meting zal niet lukken want onze man in de centrale is daar niet meer.     Kunnen we morgen terugkomen ergens rond 13:00 uur.    Dus ik weer geregeld dat ik thuis ben om 13:00 uur.   Nu staan ze al vanaf 13:00 uur op de parking aan mijn appartement.    Handjes met een sigaretje uit de venster (mag niet gerookt worden en staat aangegeven maar ze negeren het gewoon).   Ze staan hier ondertussen al anderhalf uur te niksen en hebben telefonisch gemeld dat hun man aan de centrale er nog niet is.    Ze zullen bellen als die aankomt.     Ik zie het al zo aankomen dat ik straks weer een melding krijg dat het vandaag niet zal lukken.     Beste proximus ik heb dan maar meteen wat foto’s getrokken als bewijsmateriaal want dit is schrijnend !!!!!!    Ik ben ook niet van plan morgen thuis te zijn als het vandaag niet lukt.    En morgen vertrekt het richting krant.   Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze na anderhalfuur zitten in de auto de moeite toch gaan nemen om uit te stappen en te werken misschien !

12 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • March 17, 2026

Na 2.5 jaar bericht proximus mij dat fiber beschikbaar is.   Een vriendelijke man aan de telefoon legt alles uit en zegt dat er twee installaties moeten gebeuren.   A)  De kabel leggen tot in appartement en B) Het activeren en aansluiten.    Al niet zo happy mee want ze vergeten dat ik ook moet werken en hiervoor dagen verlof moet opofferen of uitzonderingen op mijn werk moet vragen.    Maar goed eerste afspraak op 18/03 en tweede op 23/03.    Plots op 16/03 een telefoon,  we zijn binnen een halfuurtje bij U thuis.    Euhm,  ik ben niet thuis er is geen afspraak.   Haja ok we kunnen eventueel na de middag dan komen.   Dus ik alles geregeld om dan toch maar thuis te zijn.    Om 13:00 uur even gebeld want nog niemand te zien.   Om 16:30 uur komen ze er dan toch door.   3 mensen in witte lichte vracht.  1 doet geen moeite om uit te stappen.   Een tweede spreekt geen woord Nederlands en de derde is denk ik dan meegekomen als vertaler tolk.   Oei hier hangt al een kastje van fiberklaar ?   Zoals U ziet inderdaad.   Ha we dachten dat we dat moesten komen hangen.    Ja neen dus he.   Dan zal het wel voor een meting zijn.   We zullen daar dan het nodige voor doen.   Ja ok je bent hier nu toch he.    10 minuten later.   Meting zal niet lukken want onze man in de centrale is daar niet meer.     Kunnen we morgen terugkomen ergens rond 13:00 uur.    Dus ik weer geregeld dat ik thuis ben om 13:00 uur.   Nu staan ze al vanaf 13:00 uur op de parking aan mijn appartement.    Handjes met een sigaretje uit de venster (mag niet gerookt worden en staat aangegeven maar ze negeren het gewoon).   Ze staan hier ondertussen al anderhalf uur te niksen en hebben telefonisch gemeld dat hun man aan de centrale er nog niet is.    Ze zullen bellen als die aankomt.     Ik zie het al zo aankomen dat ik straks weer een melding krijg dat het vandaag niet zal lukken.     Beste proximus ik heb dan maar meteen wat foto’s getrokken als bewijsmateriaal want dit is schrijnend !!!!!!    Ik ben ook niet van plan morgen thuis te zijn als het vandaag niet lukt.    En morgen vertrekt het richting krant.   Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze na anderhalfuur zitten in de auto de moeite toch gaan nemen om uit te stappen en te werken misschien !   En nu bij het buitenkijken zie ik dat ze gewoon vertrokken zijn !

• Auteur
  • Apprentice
  • March 17, 2026

Na 2.5 jaar bericht proximus mij dat fiber beschikbaar is.   Een vriendelijke man aan de telefoon legt alles uit en zegt dat er twee installaties moeten gebeuren.   A)  De kabel leggen tot in appartement en B) Het activeren en aansluiten.    Al niet zo happy mee want ze vergeten dat ik ook moet werken en hiervoor dagen verlof moet opofferen of uitzonderingen op mijn werk moet vragen.    Maar goed eerste afspraak op 18/03 en tweede op 23/03.    Plots op 16/03 een telefoon,  we zijn binnen een halfuurtje bij U thuis.    Euhm,  ik ben niet thuis er is geen afspraak.   Haja ok we kunnen eventueel na de middag dan komen.   Dus ik alles geregeld om dan toch maar thuis te zijn.    Om 13:00 uur even gebeld want nog niemand te zien.   Om 16:30 uur komen ze er dan toch door.   3 mensen in witte lichte vracht.  1 doet geen moeite om uit te stappen.   Een tweede spreekt geen woord Nederlands en de derde is denk ik dan meegekomen als vertaler tolk.   Oei hier hangt al een kastje van fiberklaar ?   Zoals U ziet inderdaad.   Ha we dachten dat we dat moesten komen hangen.    Ja neen dus he.   Dan zal het wel voor een meting zijn.   We zullen daar dan het nodige voor doen.   Ja ok je bent hier nu toch he.    10 minuten later.   Meting zal niet lukken want onze man in de centrale is daar niet meer.     Kunnen we morgen terugkomen ergens rond 13:00 uur.    Dus ik weer geregeld dat ik thuis ben om 13:00 uur.   Nu staan ze al vanaf 13:00 uur op de parking aan mijn appartement.    Handjes met een sigaretje uit de venster (mag niet gerookt worden en staat aangegeven maar ze negeren het gewoon).   Ze staan hier ondertussen al anderhalf uur te niksen en hebben telefonisch gemeld dat hun man aan de centrale er nog niet is.    Ze zullen bellen als die aankomt.     Ik zie het al zo aankomen dat ik straks weer een melding krijg dat het vandaag niet zal lukken.     Beste proximus ik heb dan maar meteen wat foto’s getrokken als bewijsmateriaal want dit is schrijnend !!!!!!    Ik ben ook niet van plan morgen thuis te zijn als het vandaag niet lukt.    En morgen vertrekt het richting krant.   Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze na anderhalfuur zitten in de auto de moeite toch gaan nemen om uit te stappen en te werken misschien !   En nu bij het buitenkijken zie ik dat ze gewoon vertrokken zijn !

MEEST DROEVIGE SERVICE OOIT

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • March 17, 2026

Dag ​@Peter54 het spijt mij dit te lezen! Ik heb je bericht doorgestuurd aan de planningsdienst én hun verantwoordelijke om dit dringend verder op te nemen!

• Auteur
  • Apprentice
  • March 17, 2026

Het verhaal gaat nog verder hoor.   volgende SMS kreeg ik van de mensen die er dan mee bezig geweest zouden zijn als laatste bericht : “Helaas ben ik nog altijd bezig maar we komen er toch niet uit.  Ik denk dat ik zo met 10 vertrek naar huis want hele aanleg en aansluitingen zijn blijkbaar verkeerd.  Excuses, ik heb ook mijn best gedaan”

Dat gaat dan over de controle die ze ergens aan een kast gedaan hebben.   Gaat zelf niet over de installatie bij me thuis.   Ik heb hier twee halve dagen van mijn werk voor moeten naar huis gaan voor dat antwoord ?    De installatie is zogezegd gratis maar dit kost mij dus geld, niet aan jullie maar niet werken is geen geld he !  Gelukkig heb ik foto’s genomen deze keer van mensen zittende in hun auto met timestamps op.    Sorry maar ben enorm boos

• Auteur
  • Apprentice
  • March 18, 2026

Dus laat me verder gaan met mijn verhaal.  Zal wel dagelijks een update voorzien :

• De techniekers die gisteren en eergisteren gekomen zijn gingen zorgen voor feedback.   Geheel de dag niets gehoord.
  • De vrouw die ik gisteren op de klantendienst gebeld had en die me garandeerde dat er een reactie ging komen van vandaag want op haar mails naar andere afdelingen wordt altijd gereageerd.  Geheel de dag niets gehoord.
  • De afspraak die vandaag gepland stond en nog steeds gepland staat,  screenshot van genomen in MY proiximus, niet verzet en ook niemand geweest.
  • Het dringend opnemen zoals in de post hierboven staat.   Niemand gehoord.

Nu sowieso heb ik van alles screenshots, heb ik elke sms afgedrukt met tijd en uur,  heb ik foto’s genomen van de werkmensen met nrpl,   heb ik foto’s genomen in de kelder want het kaste van fiberklaar hebben ze ook gewoon open laten liggen.    Mijn dossier wordt dikker maar ik verwacht eigenlijk op de moment ook niets anders.   Lees ook het facebook forum betreffende proximusproblemen.    Dus echt benieuwd of er ergens in dit verhaal iets positief zal verschijnen.   Zal proberen dagelijks te blijven posten terwijl mijn dossier voor de consumentendienst aansterkt.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • March 19, 2026

@Peter54 

Beste,

Ik zie dat uw order R0000001100012BGAD vandaag opnieuw in behandeling is genomen voor verder onderzoek.
Zodra dit afgerond is, kan er opnieuw een afspraak met u worden ingepland.

Onze oprechte excuses voor het ongemak en voor het feit dat de aansluiting langer duurt dan normaal.

Groetjes,
Joël

• Auteur
  • Apprentice
  • March 19, 2026

Aan de moderators.    Misschien kunnen jullie enkele dingen verduidelijken voor mij dan ? :

• Ik kirjg gisterenavond een mail van proximus met de melding dat ze geprobeerd hebben mij te bereiken.   Misschien nuttig erbij te zetten hoe ?  een duif die nog onderweg is misschien ?   In elk geval de mail afgeprint en op mijn werk de telefoonhistoriek opgevraagd om bij mijn dossier te voegen als ik dan toch verdere stappen moet ondernemen.
  • In die mail wordt ook gevraagd dat ik zelf een nieuwe afspraak vastleg ?   
  • Ook deze morgen een sms gekregen van proximus dat de installatie is uitgesteld naar een latere datum.   Ik kan zelf eenvoudig een nieuwe afspraak maken.
  • Hierboven zie ik dan iets staan dat het in behandeling genomen is voor verder onderzoek.
  • In My proximus staan geen afspraken meer en staat er dat mijn supportvraag werd afgesloten :) :) :) :)

Misschien kan iemand mij duidelijkheid geven ?   Misschien kunnen jullie feedback geven aan mensen ?  Misschien dienen jullie wat meer moeite doen en de mensen te contacteren om uitleg te geven.   Het laatste wat ik weet is dat de aansluitingen op straat en verdeelkast foutief zijn.      Maar jullie sturen dan wel berichten dat ik nieuwe afspraken moet vastleggen ?   Is het straatprobleem opgelost dan ?    Ik heb van alles foto’s, mails, smsen, zelf telefonieopvraging gedaan en documenteer alles netjes zodanig dat ik het kan gebruiken in verdere stappen.   Benieuwd wat het vervolg gaat zijn, als er al een gevolg gaat komen want heb ik sterke twijfels bij.    Op naar de kranten, facebook en de consumentendienst waarschijnlijk.

• Auteur
  • Apprentice
  • March 25, 2026

Vorige week vrijdag heeft proximus zelf telefonisch contact genomen met me.    Dat is dan toch al een stap.    Niet voor een nieuwe afspraak of dergelijke want ze wilde eerst het probleem verder bekijken.  Binnen enkele dagen zou ik terug gecontacteerd worden.    Ben echt benieuwd of dit ook zal gebeuren want voorlopig blijft het windstil.

• Auteur
  • Apprentice
  • March 27, 2026

We zullen na een week een update geven van een stand van zaken.   Het dossier langs mijn kant groeit aan.

1. Proximus klantendienst beloofd een commerciële tegemoetkoming voor alles wat misloopt → Resultaat 0.0
  2. Er wordt beloofd dat het probleem verder bekeken wordt → Resultaat 0.0
  3. Er wordt beloofd dat er terug contact opgenomen wordt, kon een drietal dagen duren,  na zeven dag → Resultaat 0.0
  4. Installie fiber → Resultaat 0.0

Persoonlijk resultaat :  Weer extra stof om bij het dossier te voegen,   ik geef het nog een weekje en dan alles met foto’s en toebehoren richting pers en ombudsdienst.

Ik denk wel, neen ben daar 500% zeker van dat indien ik mijn factuur niet betaal dat er zeer snel een reactie zal komen, dat men plots wel kan communiceren via alle mogelijke kanalen.

Ondertussen zullen we de andere opties ook maar eens gaan bestuderen.

Bijkomend : Webmail proximus werkt af en toe → zijn ze ook maar enkele jaren mee bezig,  is meer offline dan online.   My proximus werkt ook niet altijd, ook gekend probleem.

Waarom ik nog niet overgestapt ben ? → telenet is niet veel beter,   operatoren hebben nu eenmaal een machtspositie want dreiging met af te sluiten gebeurd vrij snel hoor.    Misschien dat de nieuwe speler op de markt verandering kan brengen, ik weet het niet meer.

Je kan er enkel moedeloos van worden.

• Auteur
  • Apprentice
  • March 31, 2026

Wat ik verwacht had is blijkbaar waarheid.   

Wat trekt proximus zich aan van klachten,  blijkbaar weinig.   

Houd proximus zich aan beloften, blijkbaar niet

Ondertussen komt er geen enkele reactie meer.   Door drie verschillende personen van proximus heb ik de melding gekregen dat ze het gingen bekijken dat er terug contact ging komen enz….

Hoeveel contact is er ondertussen geweest : geen

Het programma win win gezien waar consumenten iets kunnen aanklagen ?   Denk dat we die richting uitgaan.     Misschien moeten jullie ook eens kijken naar het facebook forum.    

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • March 31, 2026

Dag ​@Peter54 dossier 58443727 is hiervoor in behandeling, de bevoegde dienst zal je verder contacteren. 

• Auteur
  • Apprentice
  • April 5, 2026

Geachte,

Jullie menen dus dat ik nu gelukkig moet worden over het feit dat ik een dossiernummer heb maar voor de rest totaal geen informatie krijg ?  Wat gaat er gedaan worden ?  Wanneer gaat dit gedaan worden.    Feedback over wat er achter dat dossiernummer zit zou leuk zijn want de bevoegde dienst die me gaat contacteren is denk ik nog op zoek naar een telefoon of mail om mij info te verschaffen.    Denk dat U het totale verhaal misschien nog best eens leest want 1 ding ontbreekt ‘COMMUNICATIE’.   Een dossiernummer geven en zeggen dat een dienst mij gaat contacteren wat dan uiteindelijk toch niet gebeurd ben ik vrij weinig mee hoor.