Beantwoord

iPhone 15 Pre-order icm mobiel abonnement vastgelopen

  • 18 September 2023
  • 10 reacties
  • 299 Bekeken

Hallo,

 

vorige week vrijdag heb ik net zoals veel alle andere mensen via de Proximus website een iPhone 15 Pro proberen te pre-orderen. Dit ging niet zonder problemen sinds de website vanaf 14h in principe meteen offline was. Na lang refreshen en geduldig zijn is het me dan toch gelukt omstreeks 15h03 een order te plaatsen. Ik gok dat het niet anders kan dan dat ik hier bij de eerste 100 was die dit gelukt is sinds ik er echt constant bovenop zat. Ik wou namelijk ook kosten wat kost mijn toestel op release binnen krijgen. 

Doorheen het weekend viel het mij op dat mijn MyProximus account nog steeds leeg was, ook had ik geen e-sim ontvangen 48h later wat me wel in de orderbevestiging beloofd was. De link in de mail voor de bestellingen te volgen, die gaf dan weer een foutmelding. Kortom, ik had al een heel slecht voorgevoel tijdens het weekend dat er ergens iets foutgelopen zou zijn bij mijn order. 

Nu nam ik net contact op met de klantendienst via chat, waar ze mij redelijk snel zeiden: “Excuses, uw order is vastgelopen in ons systeem. Wij sturen dit nu door naar de back-office en deze gaan zo snel mogelijk contact met u opnemen”. 
Ik wou vervolgens nog even vragen hoe het dan zat met mijn iPhone 15 en of ik deze op release alsnog zou toegestuurd krijgen maar dit was tevergeefs want de chat werd ONMIDDELIJK afgesloten. Leuke service.

Ik vind dit wraakroepend, het hele principe van een pre-order is dat je er snel probeert bij te zijn om je toestel op dag 1 van release te hebben en nu kom ik er achter dat mijn order rustig in hold stond en waarschijnlijk achteraan de rij mag invoegen nu? Ondertussen staan bij Proximus wel nog alle toestellen op voorraad wat ik sowieso erg misleidend naar de consument vind want ik geloof niet dat Proximus de voorraad heeft iedereen nu vrijdag te leveren...

Ik zou hier graag iets meer duidelijkheid over hebben dan wat mij via chat heel gauw maar is verteld. Ik heb namelijk wel betaald én een orderbevestiging ontvangen dus ik zou het helemaal niet correct vinden moest mijn order naar achter geschoven zijn als ik bij één van de eerste was om te bestellen...

icon

Beste antwoord door Joel M 20 September 2023, 16:26

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik vrees dat je het zal steken hebben. 

Proximus hun amateurisme kent weer geen grenzen. 

Medewerkers spreken elkaar tegen en liegen erop los. 

Tegen mij zeiden ze dat ook: tis gelukt terwijl er helemaal niets gelukt was.

 

Ik duim voor u maar ik zou er niet teveel op hopen. 

@MarieFR 

Omdat een PX forum modrator , als ze hier de draad opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden, indien je dit wenst of er nog om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@MarieFR  Dag Je orde staat in uitvoering.

@MarieFR  Dag Je orde staat in uitvoering.

Dankjewel voor je antwoord maar wat houdt dit precies in? Klopt het dan niet wat me eerder is meegedeeld dat het vastgelopen zou zijn? En kan ik dan nog enige hoop hebben dat het toestel gewoon vrijdag aankomt sinds ik bij de eerste bestellingen was? 

Reputatie 7
Badge +3

@MarieFR  Ja klopt maar er is ondertussen al een IT iterventie geweest.

Hallo, 

ik wou nog even een update geven dat ik tot op heden nog steeds niet de e-sim QR-code heb ontvangen en nog steeds geen producten zie staan in de MyProximus app. 
Komt dit pas vrijdag samen met de iPhone? Ik moet ook toegeven dat de iPhone me het meest belangrijk is nu dus zolang daar alles mee in orde is zal ik wel even afwachten op het abonnement zelf.

 

Reputatie 7
Badge +3

@MarieFR Dit is overgemaakt aan de bevoegde dienst onder dossier 53198671.Groetjes,Joel

@MarieFR Dit is overgemaakt aan de bevoegde dienst onder dossier 53198671.Groetjes,Joel

Dus is er dan weer iets fout want ik begrijp het niet meer… Hier is me maandag nog gezegd dat er een IT-interventie was geweest en het order in uitvoering was? De iPhone komt vrijdag uit dus ben ik benieuwd...

Reputatie 7
Badge +3

@MarieFR Dossier 53198671 is voor de opvolging eSim.Groetjes,Joel

@MarieFR Dossier 53198671 is voor de opvolging eSim.Groetjes,Joel

Begrepen, dankjewel

Reageer