Hallo,
vorige week vrijdag heb ik net zoals veel alle andere mensen via de Proximus website een iPhone 15 Pro proberen te pre-orderen. Dit ging niet zonder problemen sinds de website vanaf 14h in principe meteen offline was. Na lang refreshen en geduldig zijn is het me dan toch gelukt omstreeks 15h03 een order te plaatsen. Ik gok dat het niet anders kan dan dat ik hier bij de eerste 100 was die dit gelukt is sinds ik er echt constant bovenop zat. Ik wou namelijk ook kosten wat kost mijn toestel op release binnen krijgen.
Doorheen het weekend viel het mij op dat mijn MyProximus account nog steeds leeg was, ook had ik geen e-sim ontvangen 48h later wat me wel in de orderbevestiging beloofd was. De link in de mail voor de bestellingen te volgen, die gaf dan weer een foutmelding. Kortom, ik had al een heel slecht voorgevoel tijdens het weekend dat er ergens iets foutgelopen zou zijn bij mijn order.
Nu nam ik net contact op met de klantendienst via chat, waar ze mij redelijk snel zeiden: “Excuses, uw order is vastgelopen in ons systeem. Wij sturen dit nu door naar de back-office en deze gaan zo snel mogelijk contact met u opnemen”.
Ik wou vervolgens nog even vragen hoe het dan zat met mijn iPhone 15 en of ik deze op release alsnog zou toegestuurd krijgen maar dit was tevergeefs want de chat werd ONMIDDELIJK afgesloten. Leuke service.
Ik vind dit wraakroepend, het hele principe van een pre-order is dat je er snel probeert bij te zijn om je toestel op dag 1 van release te hebben en nu kom ik er achter dat mijn order rustig in hold stond en waarschijnlijk achteraan de rij mag invoegen nu? Ondertussen staan bij Proximus wel nog alle toestellen op voorraad wat ik sowieso erg misleidend naar de consument vind want ik geloof niet dat Proximus de voorraad heeft iedereen nu vrijdag te leveren...
Ik zou hier graag iets meer duidelijkheid over hebben dan wat mij via chat heel gauw maar is verteld. Ik heb namelijk wel betaald én een orderbevestiging ontvangen dus ik zou het helemaal niet correct vinden moest mijn order naar achter geschoven zijn als ik bij één van de eerste was om te bestellen...