Skip to main content
Vraag

Installatie internet blijft aanslepen

  • August 22, 2025
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

Op 5 aug 25 aanvraag ingediend voor installatie internet.

In aanvraagbevestiging staat dat een technieker komt op 14 aug 25 voor installatie.

Er komt niemand opdagen en wij worden niet verwittigd.

16 aug 25 chat ik met een medewerker: er is nog geen afspraak ingepland, omdat er een blokkade op systeemniveau zit bij onze aanvraag. De medewerker zou een ticket aanmaken en ik zou binnen 48u gecontacteerd worden. Dat is niet gebeurd.

18 aug 25 chat ik opnieuw met een medewerker: er is nog geen afspraak ingepland, maar ze zal een ticket maken bij de betrokken dienst en ik ontvang een afspraakvoorstel binnen 72u. Dat is niet gebeurd.

21 aug 25 chat ik opnieuw met een medewerker: er kan op dat moment geen afspraak voor mij ingepland worden (de dienst is gesloten), maar ik zal de ochtend erna verder geholpen worden. Ik wil de aanvraag annuleren, mijn vertrouwens is helemaal weg en als nieuwe klanten al zo behandeld worden, wat is het dan met bestaande klanten. Ik krijg als antwoord dat ik kan annuleren, maar dat ik dan een factuur van 59 euro zal krijgen. De bedenktijd van 14 dagen is overschreven. Echter in mijn contractvoorstel staat dat ik op elk moment schriftelijk en kosteloos kan annuleren. Nergens staat vermeld dat er een kost aangerekend wordt als je de aanvraag annuleert, voordat een installatie ingepland is. Ik vind dit zeer misleidende informatie in het contractvoorstel.

22 aug 25 neem ik zelf terug contact op via chat met een medewerker: ik wil klacht indienen hierover. Ik krijg als antwoord dat dat alleen via de website kan. Ik zoek op de website en daar staat dat een klacht over de installatie alleen kan via chat of telefoon. Geen klacht dus… Dan maar via chat gevraagd om een nieuwe afspraak in te plannen. Sta ondertussen 50 minuten in wacht via chat voor iemand van de dienst afspraken. 

Ik wil een oplossing: ofwel dringend een voorstel wanneer iemand kan langskomen ofwel gratis annulering van mijn aanvraag. Mijn voorkeur gaat naar het laatste.

 

Om dan nog maar te zwijgen wat een gedoe het was om mijn bericht hier op dit forum te krijgen. Myproximus kon nog niet geactiveerd worden, omdat de installatie nog niet gebeurd is. Dan maar een account aangemaakt als ‘nog geen klant’. Maar blijkbaar ben ik wel al klant, want als ik alles stopzet moet ik betalen...

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • August 22, 2025

@MoniaL 

tip: PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) gegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.


  • Auteur
  • Apprentice
  • August 22, 2025

@Martin Ik heb een ticketnummer ingevuld, dat ik doorkreeg bij één van de chatsessies met een medewerker

 


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 22, 2025

@MoniaL  Dag ik heb ondertussen navraag gedaan en wacht op feedback inzake deze afspraak.


  • Apprentice
  • August 23, 2025

Gelijkaardig probleem hier. Verhuisafspraak gemaakt begin juni. Al drie afspraken gehad. Nog geen aansluiting. Vandaag de 4de poging. We sluiten elke zoveel seconden een huis aan zeggen ze, maar het mijne is lastig.


  • Auteur
  • Apprentice
  • September 6, 2025

Eindelijk kwam vandaag een technieker, maar de installatie kon niet doorgaan. Hij wou de modem niet op de juiste plaats installeren. Ook al staat in het infodocument over installatie (https://www.proximus.be/dam/jcr:9eebcf27-2185-44f8-bcb3-e74b82e07c6b/Next-Step-doc-BGC-25127-WEB-CBU-201307-NL.pdf) dat er binnenbekabeling tot 50m voorzien wordt en staat in de afspraken dat samen bekeken wordt waar de modem komt. Wij hadden doorboring van de muren en kabelbuizen al voorzien en er was 12m kabel nodig van de plaats waar fiber binnenkomt tot de plaats waar de modem moet komen. Door andere proximus technieker en apk technieker werd ons bevestigd dat dit bij installatie kan voorzien worden. Volgens installateur vandaag kan het alleen als een afspraak wordt gemaakt met een gespecialiseerde technieker en meerkost betaald wordt. Er kon ook een booster gezet worden. Bij uitdrukkelijke navraag door ons: 3 euro per maand meerkost. Ik heb echt genoeg van Proximus. Wat een miserie, nog voor we "echt" klant zijn. Maar kostenloos annuleren kan ook niet meer, onze bedenktijd is voorbij, ook al staat op onze aanvraagbevestiging dat we op elk moment kostenloos kunnen annuleren. Ik hoop dat jullie snel reageren op mijn mail van deze ochtend met een passende oplossing. Liefst gewoon alles kostenloos annuleren.


Martin
  • September 6, 2025

FYI: Pas maandag komen de PX moderatoren hier terug langs op het forum.

NB: Volgens mij , afhankelijk van de diameter/korte bochten van de buis  die je reeds voorzien had, moet dit toch een koud kunstje zijn om een utp kabel van 12 m er door te trekken,  zeker als je een trekdraad zou voorzien hebben in de buis, om de fibermodem te verbinden met de Internet box.


  • Auteur
  • Apprentice
  • September 6, 2025

FYI: Pas maandag komen de PX moderatoren hier terug langs op het forum.

NB: Volgens mij , afhankelijk van de diameter/korte bochten van de buis  die je reeds voorzien had, moet dit toch een koud kunstje zijn om een utp kabel van 12 m er door te trekken,  zeker als je een trekdraad zou voorzien hebben in de buis, om de fibermodem te verbinden met de Internet box.

We moeten geen UTP- kabel hebben, maar een fiberkabel van de aansluiting naar de plaats waar de modem moet komen. Alleen Proximus kan dergelijke fiberkabel voorzien. Er werd ons gezegd dat standaard 20m fiberkabel bij elke technieker in de bestelwagen ligt en dat het zo’n kabel is die bij ons moet gebruikt worden. 


Martin
  • September 6, 2025

Dat kan inderdaad ook op die manier. Bij mij hier komt de glasvezel binnen in berging en zal ik volgens fiberklaar de keuze hebben om ofwel de fibermodem in de berging te zetten en de Internet box in de living waar ook de TV staat nu ( huidige VDSL aansluiting ),  ofwel van de fibermodem achter de TV te plaatsen, maar persoonlijk heb ik liever de Fibermodem in de berging en de Internet box blijft uiteraard in de living.

Enfin soit beide zijn mogelijk.

FYI: Pas maandag komen de PX moderatoren hier terug langs op het forum.

NB: Volgens mij , afhankelijk van de diameter/korte bochten van de buis  die je reeds voorzien had, moet dit toch een koud kunstje zijn om een utp kabel van 12 m er door te trekken,  zeker als je een trekdraad zou voorzien hebben in de buis, om de fibermodem te verbinden met de Internet box.

We moeten geen UTP- kabel hebben, maar een fiberkabel van de aansluiting naar de plaats waar de modem moet komen. Alleen Proximus kan dergelijke fiberkabel voorzien. Er werd ons gezegd dat standaard 20m fiberkabel bij elke technieker in de bestelwagen ligt en dat het zo’n kabel is die bij ons moet gebruikt worden.