Op 5 aug 25 aanvraag ingediend voor installatie internet.
In aanvraagbevestiging staat dat een technieker komt op 14 aug 25 voor installatie.
Er komt niemand opdagen en wij worden niet verwittigd.
16 aug 25 chat ik met een medewerker: er is nog geen afspraak ingepland, omdat er een blokkade op systeemniveau zit bij onze aanvraag. De medewerker zou een ticket aanmaken en ik zou binnen 48u gecontacteerd worden. Dat is niet gebeurd.
18 aug 25 chat ik opnieuw met een medewerker: er is nog geen afspraak ingepland, maar ze zal een ticket maken bij de betrokken dienst en ik ontvang een afspraakvoorstel binnen 72u. Dat is niet gebeurd.
21 aug 25 chat ik opnieuw met een medewerker: er kan op dat moment geen afspraak voor mij ingepland worden (de dienst is gesloten), maar ik zal de ochtend erna verder geholpen worden. Ik wil de aanvraag annuleren, mijn vertrouwens is helemaal weg en als nieuwe klanten al zo behandeld worden, wat is het dan met bestaande klanten. Ik krijg als antwoord dat ik kan annuleren, maar dat ik dan een factuur van 59 euro zal krijgen. De bedenktijd van 14 dagen is overschreven. Echter in mijn contractvoorstel staat dat ik op elk moment schriftelijk en kosteloos kan annuleren. Nergens staat vermeld dat er een kost aangerekend wordt als je de aanvraag annuleert, voordat een installatie ingepland is. Ik vind dit zeer misleidende informatie in het contractvoorstel.
22 aug 25 neem ik zelf terug contact op via chat met een medewerker: ik wil klacht indienen hierover. Ik krijg als antwoord dat dat alleen via de website kan. Ik zoek op de website en daar staat dat een klacht over de installatie alleen kan via chat of telefoon. Geen klacht dus… Dan maar via chat gevraagd om een nieuwe afspraak in te plannen. Sta ondertussen 50 minuten in wacht via chat voor iemand van de dienst afspraken.
Ik wil een oplossing: ofwel dringend een voorstel wanneer iemand kan langskomen ofwel gratis annulering van mijn aanvraag. Mijn voorkeur gaat naar het laatste.
Om dan nog maar te zwijgen wat een gedoe het was om mijn bericht hier op dit forum te krijgen. Myproximus kon nog niet geactiveerd worden, omdat de installatie nog niet gebeurd is. Dan maar een account aangemaakt als ‘nog geen klant’. Maar blijkbaar ben ik wel al klant, want als ik alles stopzet moet ik betalen...