Skip to main content
Vraag

Ik word gebeld om een technieker te sturen

• October 9, 2025
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

Jamo

Gisteren belt iemand van Proximus dat ze een technieker willen sturen omdat mijn lijn niet meer voldoet voor de nieuwe technologie. Ook mijn abonnement zou moeten veranderen naar een nieuwe formule maar er zou niets veranderen en mijn korting blijft behouden. Hij zou een mail sturen met alle details zodat ik kon zien of het bezoek van technieker paste voor mij. Ik heb gezegd stuur maar ik zal het eens lezen. Enkel minuten later krijg ik een sms dat mijn mobiel abonnement is omgezet naar Mobile flex+easy. Ik ben nergens mee akkoord gegaan en heb geen enkel mail ontvangen met details. Dus graag enige uitleg hierover gewenst.

mvg 

8 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 10, 2025

@Jamo 

Op 08/10/2025 werd er door de Proximus Shop in Kuurne een wijziging ingevoerd naar een Fiber-pack, onder het ordernummer R00000011000107L0U.

Indien u hiermee niet akkoord gaat, kunt u dit kosteloos laten annuleren via het gratis nummer 0800 22 800.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Groetjes,Joel.

Jamo
  • Auteur
  • Motivator
  • October 10, 2025

@Joel M 

Ik ben nog nooit in Kuurne geweest. En fiber is niet beschikbaar op mijn adres. Dus ik zou graag weten hoe een Proximus shop in Kuurne mijn abonnement kan aanpassen. En wat met het telefoontje, was dit ook die shop. En wat met die technieker die ging komen? Ik begrijp er niets van hoe dit allemaal kan.

mvg

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 10, 2025

@Jamo 

Als u zelf geen aanpassing heeft doorgegeven of geen toelating heeft gegeven voor deze wijziging, dan is er vermoedelijk sprake van een vergissing.

Daarom raad ik u aan om contact op te nemen met het gratis nummer 0800 22 800 om de wijziging te laten annuleren.

Op die manier blijft alles zoals het was.

.Groetjes,Joel.

Jamo
  • Auteur
  • Motivator
  • October 20, 2025

Blijkbaar gaat het dus om een aansluiting op fiber. Heb ondertussen brieven gekregen met installatie datum. Kunnen ze dat niet duidelijker zeggen wanneer ze bellen naar mij. Die fiber kabel zit hier al meer dan 2 jaar in de grond maar ik was niet aansluitbaar,vandaar de verwarring bij mij. 

mvg

Martin
  • October 20, 2025

Hier ook onder de grond en tot in de kelder, reeds een anderhalf jaar, maar bijlange nog geen sprake van dat ik mij kan aansluiten.

Jamo
  • Auteur
  • Motivator
  • November 14, 2025

@Joel M 

Vandaag is er dus een technieker geweest maar die kon niets doen want er is blijkbaar nog geen fiberkabel doorgetrokken om binnen te brengen. Dus jullie weten blijkbaar zelf niet wie aansluitbaar is. Ook ging er volgens het telefoongesprek niets veranderen maar moet ik toch 5 € meer betalen deze maand. Ook staat er nu 14,73€ aangerekend voor My e-press. Dat staat op mijn vorige facturen niet aangerekend. Dit kan ik toevoegen aan de lijst van wat er al is mis gegaan in de jaren dat ik klant ben bij jullie. Soms vraag ik mij af waarom ik dit blijf tolereren. Dus samengevat jullie veranderen mijn abonnement naar fiber die niet beschikbaar is en laten mij daarvoor nog meer betalen. 

mvg 

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 14, 2025

@Jamo 

Ik heb klachtendossier 57663501 geopend en doorgestuurd naar de bevoegde dienst. Zij zullen dit verder nakijken en nemen nadien zelf contact met u op.

Onze excuses voor het ongemak.

GroetjesmJoel.

Jamo
  • Auteur
  • Motivator
  • December 4, 2025

Wanneer i via de site van Fiberklaar kijk of ik fiber kan krijgen dan krijg ik volgend antwoord:

Geweldig nieuws! Je kunt verbinding maken met het netwerk van Fiberklaar.

Je buurt is volledig uitgerust met fiber. Wil jij ook kunnen genieten van fiber? Simpel: Neem contact op met één van onze partner providers en alles wordt geregeld.  “

Bij alle partner providers waarvan sprake ben ik aansluitbaar op fiber, ook bij Proximus. Maar blijkbaar dus niet. De bevoegde dienst kon me ook niet meer vertellen. Dus mijn vraag is moet ik bij een ander provider dan maar een aansluiting regelen of gaat dat ook niet lukken omdat het via hetzelfde netwerk loopt. Allemaal zeer professioneel dit.

mvg