Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik vermijden dat dezelfde technicus weer langs komt?

• May 14, 2026
  • 6 reacties
  • 36 Bekeken

Tot drie maal toe kreeg ik te maken met dezelfde onbekwame, enorm nerveuze en vlug geagiteerde en boos wordende technicus.

Ik had na zijn tweede interventie al gevraagd om iemand anders te sturen.

Natuurlijk stond hij hier maandag  op 11 mei weer aan de deur. 

Hij zou mijn nieuwe Internet box en bijhorende boosters komen installeren.

Dat lukte hem niet. Hij begint dan verwijten te sturen. Hij ging vertrekken zonder dat ik nog een aangesloten modem had.

Ik heb hem dan gevraagd om terug de BBOX 3 aan te sluiten. Dat heeft hij met veel tegenzin gedaan.

Gelukkig is er op 12 mei een andere  bekwame technicus langsgekomen om de zaken op te

lossen.

Aan de telefoon vertelde men mij dat men niet kan vermijden dat diezelfde onbekwame technicus weer langskomt.

Ik zou graag Proximus tv laten installeren op twee tv’s. Hoe kan ik vermijden dat diezelfde persoon weer naar hier wordt gestuurd?

Moet ik hem dan ook in mijn huis laten komen of mag ik hem wegsturen zonder interventie?

6 reacties

Martin
  • May 14, 2026

@NRT 

Of er kan voor gezorgd worden dat deze bewuste technieker zeker niet terug langs komt, daarop zal een PX moderator moeten antwoorden als ze hier terug langskomen (op feestdagen en weekends komen ze hier niet langs)

--------------------------------------------------

Je interne box (bbox3 in uw geval) staat er al en werkt veronderstel ik dan toch.

In dit geval zou je kunnen overwegen om de decoders zelf aan te sluiten.
bv hoe je een decoder V5c aansluit. → TV Box Android Wi-Fi - Installatiegids

• Auteur
  • Apprentice
  • May 14, 2026

Dit was niet de vraag.

Indien ik ooit in de toekomst een technicus zou nodig hebben en men stuurt die onbekwame, boze, onbeleefde man weer, kan ik dan weigeren om hem in mijn huis te laten?

Martin
  • May 14, 2026

@NRT 

Dan is het zoals ik reeds aangegeven heb hierboven, wachten op een reactie van een Proximus moderator om een officieel antwoord te krijgen.

Dit was niet de vraag.

Indien ik ooit in de toekomst een technicus zou nodig hebben en men stuurt die onbekwame, boze, onbeleefde man weer, kan ik dan weigeren om hem in mijn huis te laten? 

TIP: 

Zorg er intussen voor dat je → ForumProfiel volledig is ingevuld, zodat zij niet eerst bijkomende gegevens moeten opvragen, om hierdoor extra vertraging te voorkomen.
In het veld “Ticket” daar, kan je eventueel bijkomende meer relevante informatie aanvullen.
De privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus‑medewerkers. Klik onderaan op “Sla wijzigingen op” .
Laat hier in dit topic even weten dat je profiel is bijgewerkt.

• Auteur
  • Apprentice
  • May 14, 2026

Dankjewel, Martin. De Proximus-medewerkers kunnen niet garanderen wie ze sturen. Of ik die bewuste technicus dan MOET binnenlaten heb ik nog niet gevraagd. Dat is een goede tip. 

Martin
  • May 14, 2026

Dankjewel, Martin. De Proximus-medewerkers kunnen niet garanderen wie ze sturen. Of ik die bewuste technicus dan MOET binnenlaten heb ik nog niet gevraagd. Dat is een goede tip. 

@NRT Volgens mij kunnen ze dit bij Proximus (Proximus moderator) escaleren naar een verantwoordelijke van de technische dienst om expliciet in uw dossier voor de planning, zo aan te passen zodat een andere technicus wordt ingepland dan deze  die op 11 mei geweest is bij u.

Enfin, we zien wel verder wat de PX moderatoren voor u kunnen fixen morgen (als ze de brug niet doen) en anders maandag dan!

@NRT nog een update:
je kan ook altijd indien het nog nodig zou zijn via een webformulier → Stuur een e-mail naar Proximus. Gebruik hiervoor dit formulier. | Proximus dit vragen en heb je ook een bewijs voor later van je uitdrukkelijke vraag om een andere technieker.

En indien ze blijven weigeren kan je ook altijd een klacht indienen via Ombudsdienst voor telecommunicatie.

Maar ik veronderstel dat de Proximus moderatoren er wel kunnen voor zorgen dat het niet zover moet komen.

• Auteur
  • Apprentice
  • May 14, 2026

Beste Martin, nogmaals dank.

Ik heb nu onmiddellijk geen interventie meer nodig.

Mijn vraag is wat als ik in de toekomst een beroep moet doen op een technicus? Moet ik die onbekwame, onbeleefde man weer binnenlaten? Ik onthoud uw tip hierover. 

Op 12 mei is er een ANDERE technicus gekomen die de fout van de eerste heeft rechtgezet.

Proximus werkt met externe firma’s voor hun interventies aan huis. Ze hebben geen zeggenschap in welke technicus er gestuurd wordt. 

Met vriendelijke groeten