Skip to main content

Wij zijn eerder deze week omgeschakeld naar Epic Combo.
Daarin zit de Shadow Gaming optie.
Ik kan geen sluitend antwoord vinden over hoe dit te activeren?
Er zou een activatie email komen zodra dit is verwerkt.
Bij Proximus is alles actief maar tot op heden heb ik nog geen email gezien (ook niet in spam...).
Bij de Support weten ze maar half waar ik het over heb als ik over Epic of Shadow gaming praat.
Epic Support via Messenger reageert ook niet.

Is er iemand die mij hier een sluitend antwoord op kan geven?

Zou ik ook wel willen weten, al enkele keren gebeld maar nog steeds geen activatie mail gekregen


@tommorowland : Kijk ook eens in SPAM map wanneer je je mails raadpleegt via webmail: https://www.proximus.be/login/webmail/ Aangezien daar mails instaan die niet doorverstuurd werden naar uw mailprogramma. Hier staat dat er wel een delay voor de activatie mail kan zijn bij Shadow: https://help.shadow.tech/hc/en-gb/articles/360016239113-Step-One-Activating-Shadow Je kan aan Shadow support vragen hoelang het duurt voor de activatiemails verstuurd worden.


@familievandesype heb al in mij spam map gekeken enkel maar een email gekregen van Proximus met uitleg over shadow (https://shadow.tech/int/discover) en ook niets via webmail,

Maat moet ik eigenlijk wachten op een activerings mail die onder Proximus valt of is dit een mail via shadow dat ik moet verwachten


Ter info:  morgen komt hier pas iemand van Proximus zelf terug langs op het forum.

Inderdaad, er staat wel degelijk op shadow hun forum:

Wat gebeurt er nu?
Je ontvangt een bevestigingsmail wanneer je Shadow is geactiveerd en klaar is om te gaan. Als u geen bevestigingsmail hebt ontvangen en u na enkele uren niet kunt inloggen, controleer dan de map met spam van uw e-mail of neem contact op met de ondersteuning.

https://help.shadow.tech/hc/en-gb/articles/360019634694-How-to-Contact-Shadow-Support


Anders kan mss ook iemand van Proximus zelf je meer officiële  inlichtingen geven moest je hiermee niet verder geraken.

Als familievandesype er praktische ervaring mee heeft hoe het juist allemaal verloopt of juist in zijn werk gaar dan kan hij u de praktische inlichtingen geven natuurlijk.

 


Al enkele keren gebeld naar Proximus vrijdag en gisteren maar ze weten het gelijk ook niet 100% hoe dit juist zit,


Inderdaad dat is iets wat nogal voorvalt en laat mij het zo zeggen de ene operator op het call center is de andere niet en hangt dus veel af of je juist op iemand valt die bv op dit vlak goed op de hoogte is , mss zelf al een Shadow gebruiker is enz…… 

De prox medewerkers op het forum hier kunnen natuurlijk altijd de vraag stellen aan een meer specialist ter zake, maar aan de telefoon voelt de call center operator zich in minder of meerdere mat meer verplicht van direct te moeten antwoorden, anders moet hij u in wacht zetten en die specialist dan nog direct aan de lijn kunnen krijgen en wat gebeurd er dzn in veel gevallen, de lijn wordt na een tijd verbroken enz… enz….

Het is in feite vergelijkbaar met naar de huisdokter gaan,  die gaat ook nooit zeggen ik weet het eigenlijk niet juist maar zal u ook doorverwijzen naar een specialist  :relaxed:
____________________________________________________________________________

Je kunt altijd ondertussen even de vraag stellen ook aan Shadow support
____________________________________________________________________________

NB: nog wat info gevonden van Prox:

Shadow

Gratis maandelijks abonnement op Shadow aangeboden aan alle klanten die Epic combo 'full TV experience' aankochten voor 31/03/2020. Shadow zal niet verschijnen in het winkelmandje tijdens het bestelproces. Na de installatie van internet & TV zal de klant een gepersonaliseerde activatielink krijgen (via mail) waarmee hij een Shadow account kan aanmaken. De activatielink is geldig voor 31 dagen. Eén link per pack. Shadow zal de Epic combo 'full TV experience' klant herkennen en niets in rekening brengen. Zolang de gebruiker een Epic combo 'full TV experience'-klant blijft, blijft zijn Shadow abonnement gratis. Wanneer de gebruiker zijn Epic abonnement opzegt, zal ook het Shadow abonnement opgezegd worden. In dat geval kan de gebruiker zijn eigen Shadow account heractiveren, met een nieuwe betalingsmethode, binnen de 2 weken. In geval van inactiviteit* van het Shadow account zal het Shadow abonnement opgezegd worden. *De klant moet Shadow installeren en twee keer connecteren in de eerste maand om een actieve gebruiker te worden. Een actieve gebruiker moet elke 3 maand minstens één connectie maken om zijn account actief te houden. Shadow zal reminders sturen wanneer de deadlines bijna bereikt zijn.


@tommorowland  : Het is Shadow zelf die de activatielink moet versturen, maar het is ook eerst het systeem van Proximus dat Shadow moet contacteren om een gratis activatie link te versturen naar jouw mailadres. Voor Epic gebruikers is er een eigen chatdienst: https://www.proximus.be/epic/nl/id_ce_shadow/makeitepic/epic-combo/shadow.html Maar dat zal pas voor morgen zijn. Ik heb zelf ook problemen gehad met andere streaming dienst namelijk stadia, dat er problemen waren om de activatielink door te sturen.


het is inderdaad ook hetgeen ik vermoed (zie uitleg hierboven) dat de doorstroming van Proximus naar shadow nog niet of goed gebeurd is, (acvtievatielink waarvan sprake werd nog niet ontvangen) maar proximus kan dit morgen ook door nun bevoegde dienst laten natrekken of dit reeds doorgestroomd is of dat het eventueel moet uitgevoerd worden.


Nog steeds niets ontvangen, contact opgenomen met shadow en daar vinden ze niets terug op onze naam of e-mail ze denken dat onze provider niets heeft doorgestuurd,


@koengadeyneWat is je login voor shadow? Kan je me deze even doorgeven via je profielgegevens? Dit doe je door rechtsboven op je foto of logo te klikken → Instellingen → Naar onder scrollen → invullen in het veldje ‘Ticket’. Geef een seintje zodra je dit hebt gedaan. Dank je wel. Groetjes, Antonella

gedaan


@tommorowland 

sorry dat het nog niet goed loopt

kan je in je profielgegevens je klantgegevens aan vullen ?

Geeft maar een seintje als t gebeurd is, dan laten we dit verder nakijken,

Groeten

Tina


@tina.b is gebeurt 


@tina.b is gebeurt kheb mijn gegevens aangevuld


ik heb daarnet mijn activatie mail gekregen van proximus, heb mijn account gemaakt op shadow nu juist nog wachten tot mijn pc is ingesteld,


@tommorowland  Alles in orde ondertussen ?

groetjes,

Tina


@tina.b ik heb het zelvde probleem 


TUI: maandag komen de proximus medewerkers hier pas weer langs om je hierbij verder te helpen.


hallo,

Ik zit hier ook met een vraag. Mijn shadow is na 3 weken nog steeds niet geactiveerd. Is dat normaal? Kan proximus daar druk op zetten? Ik diende een ticket in bi!j shadow support maar die sluiten het met de (standaard) mededeling dat het zo snel mogelijk verholpen wordt. Das al 3 weken zelfde antwoord...


@koengadeyne Wat is je login voor shadow? Kan je me deze even doorgeven via je profielgegevens? Dit doe je door rechtsboven op je foto of logo te klikken → Instellingen → Naar onder scrollen → invullen in het veldje ‘Ticket’. Geef een seintje zodra je dit hebt gedaan. Dank je wel. Groetjes, Antonella


Reageer