Skip to main content
Vraag

Een toestel terugsturen binnen 14 dagen

• October 4, 2025
  • 18 reacties
  • 135 Bekeken

Ik probeer een online bestelde smartphone te retourneren binnen de 14 dagen.

Echter geeft het formulier al enkele dagen deze error:

“Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen. “

Via jullie klantendienst geraak ik er voorlopig niet uit. Dus ik probeer het hier een keer. Kan iemand de retourprocedure manueel starten? Gaat om bestellingnummer: R4WEBSHOP047621254

18 reacties

Martin
  • October 4, 2025

@proximusklant35 

FYI: tijdens het weekend komen de PX moderatoren hier niet langs.

Heb je ook geprobeerd via je browser in Cognito mode, via de toets combinatie

CTRL SHIFT N 
terwijl je browser open staat. Bij sommige browsers (CTRL SHIFT P ).

PS: Anders kan je het ook op die manier doen:
→ Herroepingsrecht

@proximusklant35 

FYI: tijdens het weekend komen de PX moderatoren hier niet langs.

Heb je ook geprobeerd via je browser in Cognito mode, via de toets combinatie

CTRL SHIFT N 
terwijl je browser open staat. Bij sommige browsers (CTRL SHIFT P ).

PS: Anders kan je het ook op die manier doen:
→ Herroepingsrecht

Bedankt voor de suggestie. Had al een andere browser geprobeerd (zelfde resultaat) en nu ook via incognito hetzelfde resultaat. De link die u post achter “herroepingsrecht” krijg ik niet open. Maar aan de URL te zien is dat de pdf met de voorwaarden van de wettelijke 14 dagen retourtermijn klopt dat? Die vind ik elders wel op de site en krijg ik daar wel open.

Via de chat weigeren ze mij te helpen aangezien ik hun geen klantennummer kan geven. Ik ben enkel klant in de zin dat ik een smartphone bestelde. Ik heb geen Proximus abonnement noch klantennummer. 

Via telefoon hetzelfde, kunnen mij ook niet terugvinden als klant op naam/adres/..., maar daar uiteindelijk doorverwezen naar het “Vragen over je online bestelling” formulier dat ik invulde. 

Ik ben eens benieuwd of het nu met het formulier in te vullen in orde komt … of dat ze weer naar mijn klantennummer vragen. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • October 4, 2025

Dit is de link van Martin

Verzaking

Dit is de link van Martin

Verzaking

Bedankt! Dat is het formulier dat de error geeft (en blijft geven) bij mij. Meerbepaald bij stap 2.

Martin
  • October 4, 2025

@proximusklant35 

Is er geen één van deze onderstaand links waarmee het lukt dan:

• Retourneer of annuleer je bestelling binnen 14 dagen door het formulier in te vullen voor 
    toestellen zonder abonnement en waardebonnen of voor abonnementen(PDF, 125KB). 
  • Zonder kosten.

**Apparaten zonder abonnement en online betaald, kunnen kosteloos worden geretourneerd
    tot 14 dagen na de dag die volgt op de levering en in functie van de geldende opzeggingsvoorwaarden (PDF, 160KB).
    Om het webformulier in te vullen, heb je het e-mailadres nodig dat je gebruikt hebt om de bestelling te plaatsen
    en het weborderreferentienummer. Dit nummer vind je terug in de bevestigingsmail van de webshop en op je factuur.
    Heb je nog vragen? Bel het gratis nummer 0800 22 800 voor meer info over de voorwaarden en instructies van terugzending in geval van herroeping.

PS: ik heb ooit eens deze gekopieerd van een PX medewerker die het volgende schreef:

Best onderstaand formulier downloaden en invullen, opsturen per post of meenemen naar de Proximus shop
→ Herroepingsrecht: vul het formulier in(PDF, 122Kb) (proximus.be)

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 6, 2025

@proximusklant35 

we gaan info vragen waarom het herroepingsformulier niet werkt.

Kan je ondertussen in je forum profiel toch meer info zetten?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

adres? geboortedatum?

• wanneer bestelling?

• op welke naam?

• welk toestel?

• hoeveel eenmalig betaald?

• serienr van het toestel

in het veld “ticket” is je info enkel zichtbaar voor ons, moderatoren

mvg

Tina

@proximusklant35 

Is er geen één van deze onderstaand links waarmee het lukt dan:

• Retourneer of annuleer je bestelling binnen 14 dagen door het formulier in te vullen voor 
    toestellen zonder abonnement en waardebonnen of voor abonnementen(PDF, 125KB). 
  • Zonder kosten.

**Apparaten zonder abonnement en online betaald, kunnen kosteloos worden geretourneerd
    tot 14 dagen na de dag die volgt op de levering en in functie van de geldende opzeggingsvoorwaarden (PDF, 160KB).
    Om het webformulier in te vullen, heb je het e-mailadres nodig dat je gebruikt hebt om de bestelling te plaatsen
    en het weborderreferentienummer. Dit nummer vind je terug in de bevestigingsmail van de webshop en op je factuur.
    Heb je nog vragen? Bel het gratis nummer 0800 22 800 voor meer info over de voorwaarden en instructies van terugzending in geval van herroeping.

PS: ik heb ooit eens deze gekopieerd van een PX medewerker die het volgende schreef:

Best onderstaand formulier downloaden en invullen, opsturen per post of meenemen naar de Proximus shop
→ Herroepingsrecht: vul het formulier in(PDF, 122Kb) (proximus.be)

Nee ben ze allemaal afgegaan, niets werkt.

Ondertussen wel een factuur ontvangen via de post (die niet samen met de smartphone werd geleverd maar dus een aantal dagen later kwam) met een klantennummer op. 

Maar de webform werkt nog steeds niet.

Heb wat in de HTTP requests/responses zitten kijk. Ik denk dat de errors van de backend worden doorgestuurd naar de frontend. Want ik kan onderstaande error zien. Tesamen met de rest van mijn info die ik nog even zal invullen moet het (website) development team het probleem wel kunnen pinpointen. 

message "getTrackingNumber failed and no fallback available."
exceptionType "HystrixRuntimeException"

@proximusklant35 

we gaan info vragen waarom het herroepingsformulier niet werkt.

Kan je ondertussen in je forum profiel toch meer info zetten?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

adres? geboortedatum?

• wanneer bestelling?

• op welke naam?

• welk toestel?

• hoeveel eenmalig betaald?

• serienr van het toestel

in het veld “ticket” is je info enkel zichtbaar voor ons, moderatoren

mvg

Tina

aangevuld

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 7, 2025

Dag ​@proximusklant35  retourprocedure intussen manueel opgestart, mail met instructies volgt!

Dag ​@proximusklant35  retourprocedure intussen manueel opgestart, mail met instructies volgt!

Super, bedankt! e-mail ontvangen!

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 15, 2025

Dag ​@proximusklant35 ter info, het online formulier werkt opnieuw, we hebben jouw gegevens vandaag gebruikt om te testen. 😉

Dag ​@proximusklant35 ter info, het online formulier werkt opnieuw, we hebben jouw gegevens vandaag gebruikt om te testen. 😉

Super, jammer genoeg gaan de problemen wel verder.

Een deel van de smartphone die ik bestelde werd met een aankoopbon betaald, ik heb na het retouren een e-mail ontvangen met een nieuwe aankoopbon van dezelfde waarde. Nu wil ik die vandaag gebruiken … blijkt die niet geldig te zijn. Telefonisch raadt de Proximus klantendienst mij aan om naar een Proximus shop te gaan. Ik ga dat een keer proberen en ik hoop dat ze me gewoon een werkende bon kunnen geven want ik begin het stilaan beu te worden 😅

Maar tenzij het om een eenmalige probleem gaat, zit er in het (automatische) systeem om bonnen aan te maken / te versturen bij retours waarschijnlijk ook een fout. 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 4, 2025

Beste

ik heb je bericht met de nodige info doorgestuurd naar een verantwoordelijke voor de aankoopbonnen.

We houden je op de hoogte.  

Groeten

Tina

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 5, 2025

@proximusklant35 wij ontvangen van hen dit bericht: ‘de voucher is actief en geldig tot 24/04/2026’.

@proximusklant35 wij ontvangen van hen dit bericht: ‘de voucher is actief en geldig tot 24/04/2026’.

Vandaag nogmaals opnieuw geprobeerd, ik krijg nog steeds volgende melding als ik hem ingeef:

“Deze vouchercode is onbekend. Een vouchercode bestaat uit 8 of 19 alphanumerieke karakters.”

Dit zowel als ik hem copy/paste als dat ik hem manueel ingeef. Dus een foutje bij het overtypen lijkt het me niet te zijn. Er staat ook duidelijk bij: “You can use this code in one of our Proximus Shops or in our online catalog for the purchase of a GSM, smartphone or tablet without subscription.” Dus op de webshop een andere smartphone bestellen zonder abonnement zou geen probleem mogen zijn. 

In de e-mail die ik ontving staat ook: “Use before: 17/04/2026”. Wat anders is dan de datum die u doorkrijgt. Ergens een vergissing qua voucher? 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 6, 2025

@proximusklant35 Kun je het vouchernummer in het veld ‘Ticket’ zetten onder je klantprofiel hier?

@proximusklant35 Kun je het vouchernummer in het veld ‘Ticket’ zetten onder je klantprofiel hier?

Toegevoegd vanachter aan het ticket veld.

Bedankt voor alle moeite!

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 12, 2025

Dag ​@proximusklant35 wij ontvangen volgende feedback: 

"Onze vouchers zijn geldig in al onze winkels. Op onze website kunnen ze helaas niet meer gebruikt worden voor de aankoop van losse toestellen, omdat deze daar niet langer beschikbaar zijn (dit is een recente wijziging en we zijn vergeten de vouchers hierop aan te passen). Ook bij gecombineerde aanbiedingen op de website werken de vouchers niet.”

Bezoek gerust één van onze winkels – we helpen je daar graag verder!