Skip to main content
Vraag

Een maand wachten op aansluiting na fout Proximus

• August 6, 2025
  • 13 reacties
  • 116 Bekeken

Ongeveer 7 weken geleden een afspraak voor verhuis gemaakt naar een nieuwbouwappartement. Bij het maken van de afspraak gevraagd of alles in orde was voor de aansluiting omdat het nieuwbouw was. Dit werd me verzekerd. Vrijdag de, trouwens heel fijne technieker, aan de deur. Blijkt dat er geen aansluiting is van de weg naar het appartement. Gebeld met Proximus maar 2x werd er vriendelijk na 20 minuten wachten ingehaakt. Naar het Proximus Center geweest, eerste afspraak op 26!! augustus. Dus tot dan geen internet, geen TV. Vervelend als je internet nodig hebt voor je werk.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 7, 2025

@Jurgen74  Ik doe navraag.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 7, 2025

@Jurgen74 Dag Jurgen, men wil je contacteren om een vroegere datum vast te leggen maar krijgen je niet te pakken?

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 7, 2025

@Jurgen74 Ik heb vernomen dat de lasser je komt aansluiten op 18/8. 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 7, 2025

Hallo,

Er is een versnelling in het aansluiten ja. Toch al 1 week sneller. Jammer dat je er eerst 2x een half uur aan de telefoon moet hangen en 2x moet langs gaan bij het Proximus center (waar ze trouwens super behulpzaam zijn), en een forumtopic moet starten!

• Auteur
  • Apprentice
  • August 8, 2025

Ik heb van deze  afspraak nog steeds geen bevestiging gehad via mail. Dus of dit een zoethoudertje is weet ik niet.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 8, 2025

@Jurgen74 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 18, 2025

Het spreekwoord : " Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven!". Goede nieuwe slogan voor Proximus. 

1ste afspraak 1 augustus : blijkbaar een vergissing, geen bekabeling in het appartement, wat verzekerd was van wel door Proximus. 

2de afspraak stond op 26 augustus. Na veel bellen,  chat en Proximus center kwamen ze vandaag 18/8 langs. Bekabeling en activatie. 's Middags gebeld :  "Geen paniek meneer. Ze komen eraan." Om 16u gebeld. : " Die gaan vandaag niet meer komen." , was het toen. Geen afmelding. Niks. 2de dag verlof weg

Na lang bellen, ongeveer 30min, een nieuwe afspraak. En wel op 8!!!!! september. Vroeger lukte echt niet!  En dan er nog een lachje aan toevoegen.

We sluiten elke zoveel seconden ergens een huis aan! Maar het mijne lukt blijkbaar niet! Wat een miserie. Maar betalen mag natuurlijk wel.

Misschien komt de concurrentie met een beter aanbod 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 19, 2025

Dag ​@Jurgen74 onze technische dienst stuurt een ‘Temporary Internet 4G router’ op zodat je voorlopig internet hebt tot de technieker langskomt, excuses voor het ongemak.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 19, 2025

Die 4G router is fijn, maar ik kan nog steeds geen "normale" tv kijken.

En plots, uit het niets krijg ik een mail dat de afspraak is verzet naar 9 september??? Zonder overleg!!!! Denken jullie nu echt dat ik "simpel" ben en alles zo maar slik?

Een afspraak deze week is zeker een optie. Maar de voorrang gaat waarschijnlijk naar nieuwe klanten. Mijn inkomsten hebben jullie toch al!

• Auteur
  • Apprentice
  • August 19, 2025

Het wordt beter en beter. Vanmorgend gebeld, antwoord : "Neen meneer, er is geen wijziging terug naar 8 september mogelijk." En kijk nu wat sms ik krijg 

Hier laat ik het dus niet bij he. 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 19, 2025

Dag ​@Jurgen74 zowel via deze weg als via de klantendienst proberen we de datum te vervroegen, deze staat momenteel op 08/09/2025. Als je belt, gaat de operator opnieuw kijken wat er vrij is met een (mogelijk ongewenste) aanpassing van de datum tot gevolg. Ik wacht nog op antwoord van de planning zelf of een vroegere datum mogelijk is. We houden je op de hoogte!

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 19, 2025

@Jurgen74 je werd intussen opgebeld door onze planningsdienst, lees ik via mail?

• Auteur
  • Apprentice
  • August 19, 2025

@HeidiE Ze (APK) hebben me daarstraks inderdaad gebeld. Komen zaterdag langs. Het is toch voor de volledige installatie mag ik hopen?