Op 4 december 2025 nam ik de -waarschijnlijk slechtste- beslissing van het voorbije decennium om over te stappen van Telenet naar Proximus. Reden : de laptop voor 99€, een fiber aansluiting, dubbel zoveel mobiele data en MyEpress (handig en goedkoop als HLN lezer).
Dan begon de lijdensweg.
De laptop heb ik ontvangen 5 weken na de overschrijving van 99€. Reden : een intern IT probleem bij Proximus waarbij ze mijn overschrijving blijkbaar waren “kwijtgeraakt” ? Ik diende zelf (tot 4x toe) te bewijzen dat ik 99€ had overgeschreven via een screenshot van mijn bankoverschrijving… Anno 2025.
De installatie van het Mega Fiberpack was gepland op 22 december. Helaas was de fiberkabel onderbroken. Dit was te zien op een testbox die een rode (alarm) LED aangaf.Een interventie van Fiberklaar was nodig. Dit gebeurde op 26 december. De kabel werd vervangen maar de LED bleef in alarm staan. Volgens Fiberklaar was nog een “activatie” van de fiberpoort nodig en dat zou gebeuren op 5 januari. Tot op heden nog steeds een rode LED…
Hoe dan ook kreeg ik plots een mail/sms van Proximus dat de nieuwe installatiedatum 7 januari zou zijn. Helaas die dag niemand gezien. Niemand gehoord. Kwestie van klantvriendelijk te zijn. En uw nieuwe klanten in de watten te leggen en goed te informeren. Ik lees gelijkaardige zaken op het forum.
Na contact met Proximus Blankenberge maakten zij een nieuwe afspraak tot installatie van het fiberpack op 19 januari. Dus 6 weken na ondertekening contract…. Toen ik via diverse kanalen (mail/klacht/ter plaatste in kantoor Blankenberge) de opmerking maakte dat de fiberkabel waarschijnlijk nog niet OK is, bleef en blijft het oorverdovend stil. Dus naar alle waarschijnlijkheid komt Proximus (als ze al langs komen - zie 7 januari...) terug zonder resultaat langs op 19 januari.
Tot slot, ik had mijn persoonlijk HLN abo opgezegd eind december in de absolute overtuiging dat de installatie tegen dan zou gebeurd zijn wat me door de lokale medewerkers in Blankberge was beloofd (MyEpress wordt NIET geaktiveerd bij ondertekening contract maar pas na installatie - begrijpt iemand dat ?). Helaas zit ik nu al een tweetal weken zonder krant ook….
Ik heb maar een paar woorden over voor mijn korte ervaring met Proximus tot nu toe. Amateuristisch, heel zwakke support, zowel lokaal als online, totaal niet klantvriendelijk en onbetrouwbaar.
Heel veel spijt dat ik de overstap (ondertussen is mobiel overgezet van Telenet naar Proximus) heb ondertekend. Hoe dan ook ben ik in contact met de ombudsdienst Telecom om na te gaan of ik dit contract kan ongedaan maken en netjes bij Telenet te blijven.