Skip to main content

Afspraak niet nagekomen Volgende afspraak onduidelijk

• January 13, 2026
  • 10 reacties
  • 109 Bekeken

Op 4 december 2025 nam ik de -waarschijnlijk slechtste- beslissing van het voorbije decennium om over te stappen van Telenet naar Proximus. Reden : de laptop voor 99€, een fiber aansluiting, dubbel zoveel mobiele data en MyEpress (handig en goedkoop als HLN lezer).

Dan begon de lijdensweg.

De laptop heb ik ontvangen 5 weken na de overschrijving van 99€. Reden : een intern IT probleem bij Proximus waarbij ze mijn overschrijving blijkbaar waren “kwijtgeraakt” ? Ik diende zelf (tot 4x toe) te bewijzen dat ik 99€ had overgeschreven via een screenshot van mijn bankoverschrijving… Anno 2025.

De installatie van het Mega Fiberpack was gepland op 22 december. Helaas was de fiberkabel onderbroken. Dit was te zien op een testbox die een rode (alarm) LED aangaf.Een interventie van Fiberklaar was nodig. Dit gebeurde op 26 december. De kabel werd vervangen maar de LED bleef in alarm staan. Volgens Fiberklaar was nog een “activatie” van de fiberpoort nodig en dat zou gebeuren op 5 januari. Tot op heden nog steeds een rode LED

Hoe dan ook kreeg ik plots een mail/sms van Proximus dat de nieuwe installatiedatum 7 januari zou zijn. Helaas die dag niemand gezien. Niemand gehoord. Kwestie van klantvriendelijk te zijn.  En uw nieuwe klanten in de watten te leggen en goed te informeren. Ik lees gelijkaardige zaken op het forum.

Na contact met Proximus Blankenberge maakten zij een nieuwe afspraak tot installatie van het fiberpack op 19 januari. Dus 6 weken na ondertekening contract…. Toen ik via diverse kanalen (mail/klacht/ter plaatste in kantoor Blankenberge) de opmerking maakte dat de fiberkabel waarschijnlijk nog niet OK is,  bleef en blijft het oorverdovend stil. Dus naar alle waarschijnlijkheid komt Proximus (als ze al langs komen - zie 7 januari...) terug zonder resultaat langs op 19 januari.

Tot slot, ik  had mijn persoonlijk HLN abo opgezegd eind december in de absolute overtuiging dat de installatie tegen dan zou gebeurd zijn  wat me door de lokale medewerkers in Blankberge was beloofd (MyEpress wordt NIET geaktiveerd bij ondertekening contract maar pas na installatie - begrijpt iemand dat ?). Helaas zit ik nu al een tweetal weken zonder krant ook….

Ik heb maar een paar woorden over voor mijn korte ervaring met Proximus tot nu toe. Amateuristisch, heel zwakke support, zowel lokaal als online, totaal niet klantvriendelijk en onbetrouwbaar. 

Heel veel spijt dat ik de overstap (ondertussen is mobiel overgezet van Telenet naar Proximus) heb ondertekend. Hoe dan ook ben ik in contact met de ombudsdienst Telecom om na te gaan of  ik dit contract kan ongedaan maken en netjes bij Telenet te blijven.

10 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 14, 2026

Dag ​@Dirk8420 Fiberklaar laat ons weten dat het defect op 05/01/26 opgelost werd, 07/01/26 is Proximus dit gaan controleren.

Afspraak op 19/01/26 staat in onze planning tussen 12:30u en 16:30u.

• Auteur
  • Apprentice
  • January 14, 2026

Bedankt HeidiE. Ik wacht de installatie af op 19-01-26 en geef nadien feedback op dit forum.

• Auteur
  • Apprentice
  • January 19, 2026

Aan HeidiE.

Zoals te verwachten was is de Proximus technieker vandaag zinloos langsgekomen. Op de LED van de fiber test box brandt al sinds 22 december een RODE LED. Dus de connectie is niet OK. Dit werd vandaag ook uitgemeten en bevestigd door de Proximus technieker. 

Dus uw vorig statements : “Fiberklaar heeft het defect opgelost op 5/01/2026” én “Dit werd op 7/01/2026 gecontroleerd door een Proximus technieker” slaan nergens op. Verkeerde en foutieve informatie naar de klant.

Nog even samengevat wat er tot nu toe is gebeurd.

4 december 2025 : ondertekening nieuw contract MegaFiber

22 december 2025 : eerste bezoek Proximus technieker - geen correct fiber signaal - installatie testbox - rode LED

26 december 2025 : bezoek Fiberklaar - vervangen kabel - rode LED op testbox zal “GROEN” worden na volgende interventie Fiberklaar op 5/01/2026 maar staat nog steeds ROOD.

7 januari 2026 : aangekondigd bezoek Proximus technieker maar die dag niémand gezien en ook niémand gehoord of gelezen (waarom de interventie niet is doorgegaan).

19 januari 2026 : tweede bezoek Proximus technieker : geen correct fiber signaal (nog steeds, rode LED is immers niet weg).

Ik heb het probleem met de rode LED 5 maal gemeld

- telefonisch met Proximus

- via chat met Proximus

- ter plaatse in het lokaal Proximus kantoor te Blankenberge

- telefonisch met Fiberklaar

- via dit forum

Steeds werd dit afgedaan als “komt wel OK” of zelfs "er komt een Fiberklaar technieker samen met de Proximus technieker op 19 januari”… Niet dus...

Iedereen die dit leest zal begrijpen dat dit TOTAAL ONTOEREIKENDE SUPPORT EN SERVICE is vanwege Proximus.

Een familielid die onlangs een Telenet nieuw contract ondertekende was na 7 dagen geinstalleerd.

Wij gaan er straks TWEE MAANDEN over doen.

Graag nu geen valse informatie, excuses of andere fake beloftes meer maar doeltreffende aktie aub.

Uiteraard gaan die laatste feiten ook als aanvulling bij de lopende dossiers bij de consumentenorganisatie en de Telecom ombudsdienst.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 20, 2026

Dag ​@Dirk8420 Ik begrijp je frustratie en heb ondertussen gevraagd om je dossier te laten escaleren. We houden je op de hoogte!

• Auteur
  • Apprentice
  • January 20, 2026

Tja. Dat zijn de standaardantwoorden die alle Proximus klanten met problemen krijgen.

“We geven het door aan onze overste”, “We hebben een nieuw ticket gemaakt”, “Het probleem is geescaleerd”…. Na 7 weken weinig geloof hieraan. 

• Auteur
  • Apprentice
  • January 21, 2026

Dag HeidiE.

Ondertussen een nieuwe afspraak gekregen van Proximus. 29 januari. Dus bijna 2 maand na ondertekening MegaFiber contract….

MAAR : er is nog geen interventie gepland van Fiberklaar voordien dus de kans is heel reeel dat de jullie technieker wéér zinloos langskomt en enkel kan vaststellen dat de Fiberaansluiting nog niet OK is.

Ik heb zelf rondgebeld bij Fiberklaar en bij Fiber for Flanders (die de werken beheert) en daar was men blijkbaar niet op de hoogte van enig gepland werk op mijn adres.

We hebben “Thuis” en “Familie”. Maar misschien moeten we deze soap ook in een documentaire gieten.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 21, 2026

@Dirk8420 Ik heb dit voor je nagekeken en Fiberklaar gaat deze week nog het nodige doen om het in orde te brengen.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 27, 2026

Dag ​@Dirk8420 ik heb net bevestiging ontvangen dat de aansluiting in onze planning staat voor 05/02/2026, nogmaals onze excuses voor het ongemak.

We zorgen voor een commerciële geste. Mvg, Heidi

• Auteur
  • Apprentice
  • January 27, 2026

Dag ​@HeidiE 

Bedankt voor de update maar HELAAS, driewerf HELAAS is de afspraak van overmorgen (29-01) OPNIEUW verschoven naar 5-02 ? Dit na een helse rollercoaster sinds 4 december 2025. 

En nu EINDELIJK Fiberklaar de aansluiting OK heeft gekregen.

Men kan zich afvragen of klanten die al dergelijk parcours hebben afgelegd geen voorrang krijgen en minstens kunnen rekenen dat een eerder gemaakte afspraak UITEINDELIJK zou doorgaan ?

Niet dus.

Ik ben HEEL benieuwd naar de commerciele geste na het brokkenparcours dat Proximus heeft afgelegd én nadat ik al 6 weken ofwel géén krant heb (géén MyEpress) ofwel er zelf één moet gaan kopen.

Ik begrijp dat u hier tussenpersoon bent die enkel de boodschap overbrengt. Dus totaal geen persoonlijk issue.

In tegenstelling tot de Proximus CEO die blijkbaar GROTE plannen heeft met het bedrijf en een Europese leidende Telecom wil worden… Bon chance zou ik zeggen. Nog veel werk aan de winkel.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 5, 2026

@HeidiE : Hoera, hoera, driewerf HOERA ! 62 dagen na ondertekening contract is EINDELIJK MegaFiber geinstalleerd. Blijft een pijnlijke ervaring… Eigenlijk een Telecomprovider anno 2026 onwaardig.

Hopelijk blijft alles nu werken zoals het hoort.