Vraag

Afspraak krijgen glasvezel aansluiting

  • 31 October 2019
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Sinds 1 maand ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Alle andere huizen op het woonerf zijn aangesloten op glasvezel en ook bij mij komt glasvezel binnen. 

Sinds 3 weken probeer ik proximus te contacteren om een afspraak te maken. Eerst werd er een team gestuurd dat enkel koperaansluitingen doet. Die hebben een nieuwe aanvraag ingediend voor glasvezel en sindsdien loopt het fout. Ik krijg niemand meer van proximus te pakken. Wanneer ik bel naar het algemene contactnummer zegt men mij steeds dat iemand mij gaat contacteren binnen het uur, maar ik krijg niemand te pakken. Ik heb al 10 keer gebeld, steeds hetzelfde antwoord.

 

Daarnet heeft er iemand terug gebeld van de glasvezeldienst, maar die zette me op een wachtband en na 10 minuten viel de lijn uit.

 

is er ergens een aparte nummer waarop ik het glasvezelteam kan bereiken?

 

alvast bedankt


5 reacties

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

Ter info: test of glasvezel naar je toekomt 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/producten/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

Bedankt Martin,

 

Beide nummers komen uiteindelijk gewoon bij de frontdesk van proximus. Hier kunnen ze enkel een callback inzetten zodat de technische dienst (van de glasvezel) mij kan terugbrengen. Dus men heeft mij nog maar eens beloofd dat die mij zullen terug bellen.

Reputatie 7
Badge +3

@Karel P 

beste Karel,

het spijt me dat het niet loopt zoals gewenst.

Ik heb intern je bericht doorgestuurd naar de dienst voor glasvezel met de vraag je te contacteren en dit op te lossen.

Hopelijk komt het nu snel in orde.

Groeten,

Tina

Hallo, op maandag 1 juli zijn er 2 verkopers van Proximus bij ons aan de deur geweest met de vraag of wij interesse hadden in fiber. Hier hebben we positief op gereageerd en wij gingen de week daarop gecontacteerd worden voor de installatie. Na 1 maand geduld heb ik afgelopen maandag 27/7 het heft in eigen handen genomen en zelf gebeld naar de klantendienst om te vragen naar een stand van zaken. Bij het keuzemenu wordt er niets over fiber gezegd dus is het al goed gokken om ergens juist terecht te komen. Na ettelijke doorverwijzigingen, zelfs medewerkers die gewoon opleggen, aan de lijn te hebben gehad, ben ik maandagavond terug gebeld geworden door iemand uit Brussel van proximus die samen met mij ons abonnement/pakket heeft aangepast naar flex fiber. De volgende dag zou de technicus zeker contact met ons opnemen. De volgende dag geen gehoor, dus 's avonds laat naar de proximus winkel. Daar het antwoord dat we de volgende dag gebeld zouden worden. Ook hier weer geen telefoontje dus zelf nog verschillende keren gebeld naar de klantendienst, ook hier weer klantonvriendelijke bediening aan de telefoon. Niemand weet blijkbaar iets meer over fiber of de installatie ervan.. Vandaag opnieuw naar de proximus winkel, mail gestuurd naar verantwoordelijke van fiber care team om onmiddelijk contact met ons op te nemen, het is bijna avond en nog steeds geen telefoontje.. ik denk dat ze een verkeerd nummer hebben. Bij deze weet ik niet meer wat ik moet doen om eindelijk een afspraak met een technicus te kunnen maken...

Reputatie 7
Badge +4

Dag Jill R, 

Er is een dossier (45763980) opgemaakt voor de bevoegde dienst.
Deze is er volop mee bezig en gaat je zeker op de hoogte houden ivm de oplossing.
Alvast de excuses voor het wachten.
Mvg, KoenN

Reageer