Skip to main content

Ik ben net van Duitsland terug naar België verhuisd (net voor corona) en heb dan ook zo snel mogelijk een afspraak proberen maken voor de installatie van internet. De aanvraag gebeurde op 12 maart en de technieker zou langskomen op 20 maart. Het was vrij snel duidelijk dat die eerste afspraak niet zou doorgaan met de ingang van de maatregelen.
Nu kreeg ik op 14 april een mail dat de technieker toch zou langskomen op 16 april tussen 08u en 12u. Zonder enige verwittiging is er niemand geweest, ik belde om 14u om eens te horen wat de situatie was en men verzekerde mij dat de afspraak zou doorgaan en dat er gewoon vertraging was. Verder heb ik niks meer gehoord en is er ook niemand meer langsgeweest.
Deze ochtend terug Proximus gecontacteerd en men zei me dat ik gewoon moet wachten tot Proximus mij zelf contacteert om een afspraak te maken voor een latere datum.

Voor mijn vriendin is dit een ramp aangezien zij van thuis uit werkt en zonder internet amper verder kan. 
Ik heb alle begrip voor de corona maatregelen en sta er ook achter, maar ik heb al van bij het eerste contact met Proximus duidelijk gemaakt dat de aansluiting nodig is voor het thuiswerk van mijn vriendin (wat de maatregelen ook aanmoedigen)

TUI: Als iemand van proximus zelf hier de draad opneemt kunnen ze misschien toch meer details geven wanneer het op de planning staat en voorzien is.


@matthias0804 Ik heb dit doorgegeven aan onze dienst dispatching via ticket nummer IM10618240. Zij nemen verder contact met je op in verband met de afspraak. Mijn excuses alvast voor het ongemak. Groetjes, Antonella


Ter info:

Eventueel (tijdelijk) voor gebruik overwegen om verder te kunnen

  • abo 5G Unlimited (ook van toepassing voor 2/3/4G)
  • en tethering toepassen

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mob_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/uw-gsm-of-tablet-als-mobiele-hotspot-instellen.html


zo gaan ze zeker niemand sturen :wink::slight_smile:


@matthias0804 De dienst dispatching heeft me laten weten dat er in samenspraak met jou een nieuwe afspraak werd vastgelegd op 21/04. Groetjes, Antonella


@Martin 

in de tijd dat de dieren nog spraken en Proximus, althans voor vaste telecommunicatie nog Belgacom noemde en deels in Amerikaanse handen was, kon tijdelijk kosteloos een GSM bekomen worden wanneer een storing niet tijdig hersteld kon worden en een installatie niet tijdig kon uitgevoerd worden

=

een tijdelijke kosteloze upgrade van een (bestaand) mobiel abonnement, kan een tijdelijke  oplossing bieden  voor beide, t.t.z.én klant én Proximus in deze Corona Covid-19 tijden ...


Maar het belangrijkste en het goede nieuws voor @matthias0804 is dat de nieuwe afspraak er is dus als dit allemaal in orde komt is het probleem achter de rug :thumbsup_tone3:


Inderdaad! Alvast bedankt!

Hopelijk komt het nu dinsdag in orde


Laat ons in ieder geval weten hoe het afgelopen is.


De technieker is net geweest en we hebben eindelijk internet :D

Bedankt!


Dag @matthias0804 fijn om te horen dat het in orde is! :grinning: Grt, Heidi 


Op 15 juli hebben we verhuis gemeld van onze moeder op 20 augustus in een proximuscenter. Technieker ging langskomen op 19 augustus voor de aansluiting. Technieker kwam maar zei dat lasser nodig was. Eerst mogelijke datum voor installatie 2 september. Moeder zat dus bij verhuis na 53 jaar naar een nieuwe stek, zonder internet of TV. Opnieuw naar proximuscenter om te vragen wat we moeten doen. Verkoper stelde voor dat moeder van 77 jaar een Hotspot zou creëeren met haar gsm om op tablet TV te kunnen kijken. Gemeld dat dit niet mogelijk was voor haar omdat ze niet digitaal aangelegd is. Uiteindelijk hebben we een router aangekocht en daar een extra betalend nanosimkaartje met onbeperkte data gestopt zodat ze via een smart TV TV kan kijken. Was toch maar tijdelijk... Vandaag de ganse dag bij mijn moeder zitten wachten op techniekers (2 teams lasser en installateur) die gingen langskomen tssn 8u en 17u. Niemand gezien. In account staat dat bestelling werd afgesloten vandaag.…

Deze namiddag proberen te bellen naar proximus zonder resultaat. Klantvriendelijkheid is weeral ver te zoeken.

Ik hoop van harte dat mijn moeder haar abonnement vanaf 19 augustus niet zal aangerekend worden, maar zou me ook weer niet verwonderen mocht dat wel zo zijn. Bij operatoren zijn het enkel nieuwe klanten die extra's krijgen, bestaande blijven meestal in de kou staan.


@Annickvv 
Is je profiel aangevuld zodat de forum medewerkers je kunnen helpen?
Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.
In het vak “Ticket (Privé)” kun je bijkomende informatie zetten, zeker de gegevens van je moeder !.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

 


@Annickvv 

We hebben inderdaad alle gegevens nodig!

klantennummer?

Adres?

Juiste contactgegevens?

Excuses voor wat gebeurd is.  Laat ons weten als je profiel is aangevuld.

Groeten

Tina


Reageer