Skip to main content
Antwoord

Abonnement Het Laatste Nieuws

• October 26, 2025
  • 16 reacties
  • 146 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Beste,

Enkele jaren maak ik gebruik van het abonnement op Het Laatste Nieuws dat in mijn Proximus abonnement inbegrepen is. Vandaag kreeg ik van HLN een mail dat mijn abonnement op 1/11/2025 beëindigd wordt. Wat kan ik hiertegen doen?

Beste antwoord door Martin

@Hans_018  alles staat eigenlijk al onder die Link die Mutlie meegegeven heeft en kan je best eens natrekken wat er staat voor vervaldatum , als inlogt op:→ HLN

dan klikken op:

• daar zie je dan of het actief staat
  • Startdatum:--------
  • Einddatum: ---------
  • Online toegang: Ja

Als die vervallen is kunnen de PX moderatoren eerst natrekken of alles correct staat in je profiel en je evt de GID code meegeven die je kan doorgeven aan het laatste Nieuws als het nodig blijkt.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

16 reacties

Mutlie
  • October 26, 2025

Een gekend probleem 

Zie 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 26, 2025

Mutlie, bedankt voor je reactie.

Idd. is het dezelfde mail die ik vannacht ontving.

Hopelijk krijg ik een antwoord wat te doen van Proximus.

Martin
  • Antwoord
  • October 26, 2025

@Hans_018  alles staat eigenlijk al onder die Link die Mutlie meegegeven heeft en kan je best eens natrekken wat er staat voor vervaldatum , als inlogt op:→ HLN

dan klikken op:

• daar zie je dan of het actief staat
  • Startdatum:--------
  • Einddatum: ---------
  • Online toegang: Ja

Als die vervallen is kunnen de PX moderatoren eerst natrekken of alles correct staat in je profiel en je evt de GID code meegeven die je kan doorgeven aan het laatste Nieuws als het nodig blijkt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 27, 2025

Goeiemorgen,

Ik heb volgende gegevens, kan Martin misschien helpen met wat ik moet doen om het abonnement voort te zetten?

Status  Actief

Looptijd

Startdatum:30 september 2021

Einddatum:1 november 2025

Opzegtermijn

Online toegang  Ja

Martin
  • October 27, 2025

@Hans_018

Het is zo dat je probleem dus niets te maken heeft met de aangegeven einddatum aangezien het nog niet vervallen is, dus moet het probleem ergens anders zitten.

Dus best wachten tot iemand van de @Proximus-Moderatoren hier je bericht leest en verder je pack profiel natrekt of alles correct staat voor e-Press HLN en u verder inlicht wat er nog e.v.t. moet gebeuren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 27, 2025

Bedankt Martin, ik wacht af, we hebben nog bijna een hele week.

Martin
  • October 27, 2025

@Hans_018,

Wat je ondertussen eens kunt checken, wat dit geeft als resultaat:

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 27, 2025

Ik heb telefonisch contact gehad met HLN. Ze sluiten na 4 à 5 jaar het abonnement dat via Proximus komt af, omdat ze niet weten of de abonnent nog bij Proximus is.

Ik krijg een link gestuurd om eenvoudig te hernieuwen moet wel van Proximus een nieuwe code hebben. Ze raden wel aan te wachten tot het abonnement vervallen is (dus na 1/11).

Ik wacht de link af en laat dan nog iets weten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 27, 2025

Hier is de tekst van de mail van HLN:

Beste Johan,

Bedankt voor je bericht.

We vinden het jammer om te vernemen dat je niet meer van Het Laatste Nieuws kan genieten. Bij nazicht van jouw gegevens zien wij dat je inderdaad genoot van een digitaal abonnement bij Het Laatste Nieuws via Proximus. Wij hebben echter bericht gekregen van Proximus dat dit beëindigd moest worden en kunnen dit zelf niet terug activeren. Je kan wel volgende stappen ondernemen:

1. Neem contact op met Proximus om te informeren of je nog steeds rechthebbende bent. Indien dit het geval is, moet Proximus de rechthebbende status opnieuw vrijgeven. Informeer ook alvast naar jouw GID code (zie stap 3).

2. Vervolgens activeer je het pakket opnieuw via www.hln.be/proximus op een vaste computer of laptop.
a) Druk op de paarse knop met 'MyProximus login'.
b) Log in met jouw Proximus account.
c) Log in met jouw DPG Media account.
Er wordt opnieuw een digitaal abonnement via Proximus aangemaakt op Het Laatste Nieuws.

3. Indien de activatie niet lukt, vragen we je om ons jouw persoonlijke GID code door te geven. Wij kunnen vervolgens controleren waarom jouw aanvraag niet aanvaard wordt.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar aarzel niet om ons te contacteren bij verdere vragen. Je ook altijd een kijkje nemen op hln.be/service.

Heeft u nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren via www.hln.be/lezersservice of via 02/454.25.90.

Met vriendelijke groet,
Rogiers
Klantenservice Het Laatste Nieuws

Martin
  • October 27, 2025

@Hans_018 Bedankt om deze feedback van HLN door te sturen.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 27, 2025

@Hans_018  DAg Hans, je GID nummer is in elk geval hetzelfde gebleven moest je dit nodig hebben

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 27, 2025

Bedankt Luc voor je antwoord, maar ik heb geen idee meer wat of welk mijn GID nummer is.

Kan ik dat ergens terug vinden?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 29, 2025

Ik ga vandaag proberen te “verlengen”.

Kan iemand mij doorgeven waar ik mijn GID nummer kan vinden?

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 29, 2025

Dag ​@Hans_018 ik zie dat ​@Luc.M je GID nummer in je profiel heeft gezet! 😉

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 29, 2025

Bedankt Heidie en Luc, ik heb het nu gevonden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 29, 2025

Het verlengen van Het laatste Nieuws abonnement is heel soepel verlopen via de site van Proximus in combinatie met HLN.

Ik dank iedereen die me tips gegeven hebben zoals Heidi, Luc M en zeker Martin en Mutlie.

Weer eens bewezen dat HET FORUM een onmisbaar instrument is bij Proximus.