Aansluiting onmogelijk, álle buren wel mogelijk

  • 16 February 2021
  • 24 reacties
  • 368 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 10 reacties

In november zijn wij verhuisd naar een woning in het centrum van een dorp. Uiteraard al van vooraf trachten wij een aansluiting te verkrijgen met Proximus. Helaas niet mogelijk is het verdict, of enkel een oude adsl-lijn.

Wel raar dat effectief álle buren rondom ons aangesloten zijn, met zowel tv als internet. Wat wil zeggen dat er degelijk andere, nieuwere leidingen liggen.

Plan in bijlage ter verduidelijking.

Onze woning, die omringd is door 8 Proximus klanten, heeft nummer 1.

De benaming van de straten is hier wel niet gemakkelijk. De 2 doodlopende straatjes hebben dezelfde naam. De ‘hoofdbaan’ heette vroeger anders, en die vorige naam bestaat nu iets verderop.

Ik kan begrijpen dat het in een Proximuscenter en telefonisch via computer niet duidelijk is.

Daarom vragen wij een persoonlijk contact, hier aan onze woning, zodat wij eventueel uitleg kunnen verschaffen, en er ter plaatse kan gezocht worden naar een aansluitingspunt.

Wij wonen in een dorpskern in 2021… en wat luidt de slogan van Proximus dagelijks op tv? OVERAL EN VOOR IEDEREEN ???

 

 

Woning met rondom buren 

 


24 reacties

FYI: wat zegt de test → http://proximus.be/internetsnelheid op dit adres

straks kunnen de Prox forummedewerkers je verder helpen.

Reputatie 1

 

Je lijn is blijkbaar nog aangesloten op een lange lijn verbonden met een centrale

als je een adres invoert van je buren, is die snelheid dan hoger.

enfin het is toch afwachten tot de proximus medewerkers dit verder onderzoeken.

Reputatie 1

De snelheden zijn dezelfde van op ons adres.

Is die test wel correct? Aan een snelheid van 4,1 Mbps kan er geen tv gekeken worden. En toch zijn er buren met Proximus tv.

Ook is er een buur via die site niet te vinden. Het is nochtans geen recent gebouwde woning.

het zou inderdaad kunnen dat hun database niet in orde is.

We zullen niet anders kunnen dan afwachten tot iemand van het proximus forumteam dit eens verder laat onderzoeken door de bevoegde dienst.

Reputatie 7
Badge +3

@W 

gelieve in je profiel zo veel mogelijk gegevens in te vullen ?

adres waar je woont ? eventueel klantgegevens ?

contactnummer ?

Dan kunnen we je vraag doorsturen naar achterliggende techn dienst voor verder onderzoek?

Groetjes

tina

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Reputatie 7
Badge +3

@W  Ik zie dat er een aanvraag tot vooraanleg lopende is. Ik vraag de afsprakendienst om contact met jou op te nemen om een afspraak in te boeken.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

Dag Antonella,

 

We hebben dit in het begin ook al eens gehad.

Maar in plaats van een afspraak, kregen we toen de melding dat een aansluiting enkel mogelijk was op adsl.

Ik vermoed dat de technische dienst dit nog moet bekijken, en we terug hetzelfde antwoord zullen krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

@W  Hoe ik het hier zie is er enkel nog 1 openstaande taak en dat is de boeking van de afspraak. We zullen dus nog even afwachten op de behandeling van ticket IM11186472 dat ik hiervoor heb opgemaakt. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@W  Ik krijg net een bevestiging binnen dat er een afspraak werd geboekt op 05/03/2021 (dagafspraak 8u-17u). Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Alvast bedankt.

 

Graag zouden wij een bevestiging door de bevoegde dienst hebben, waaruit blijkt dat we degelijk een goede aansluiting zullen hebben (geen adsl).

Want wij willen niet nog eens een sleuf graven die dan nutteloos zou blijken indien het niet mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

@W VDSL2 beschikbaar .Zie info link: https://www.proximus.be/nl/id_cr_vdsl2check/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/beschikbaarheid-van-vdsl2.html#/input   Groetjes,Joel

Reputatie 1

@Joel M 

Deze is info is nieuw sinds 10 dagen, zie een post hiervoor.

Toch wil ik nog een bevestiging van de bevoegde dienst.

Wij proberen al maanden een aansluiting te krijgen, telkens met het antwoord dat dit niet mogelijk is.

Na een vraag op dit forum is de website aangepast en ligt er plots een lijn waar we kunnen aansluiten??

FYI: maandag komen de prox forummedewerkers terug om je verder uitleg te geven.

Reputatie 1

Nog steeds geen bevestiging gehad dat het wel degelijk mogelijk is.

Nog steeds geen bevestiging gehad dat we een afspraak hebben komende vrijdag.

Reputatie 7
Badge +3

@W  Je kan vandaag informeren bij de technieker(s) ter plaatse. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Zoals verwacht, geen Proximus gezien !

Daarvoor zal ik wel een ganse dag thuisblijven…

Wederom proficiat !

 

Reputatie 7
Badge +3

@W  Ik ga navraag doen bij de bevoegde dienst hierover en hou je zo spoedig mogeijk op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@W  Is het de bedoeling om enkel een vooraanleg uit te voeren zonder aansluiting van internet, tv en/of vaste lijn? Of moet internet/tv/vaste lijn ook ineens worden geïnstalleerd en geactiveerd? Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@W  Ondertussen ben je hierover gecontacteerd en werd een nieuwe aanvraag ingeleid. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD 

Wij zijn inderdaad gecontacteerd vandaag, en er is ons gezegd dat er een afspraak volgt, voor zowel een vooraanleg, als de aansluiting/activatie.

Ook hebben we een bevestiging per mail gehad van de aanvraag voor de diensten

Wij kijken er naar uit, maar vragen ons toch af waarom het nu wel kan.

Wij hopen dat we geen telefoontje krijgen met de mededeling dat het toch niet lukt.

We blijven positief en alles komt in orde.

Reputatie 1

Dag @AntonellaD,

 

Op 24 maart hebben wij een afspraak voor de installatie.

Eindelijk, bedankt :)

Wel nog een vraagje: gaat dit om zowel de vooraanleg, als de installatie binnen? Het is me niet zo duidelijk.

 

Reputatie 7
Badge +3

@W 

wat ik kan zien : volledige installatie is aangevraagd voor die dag…

groeten

Tina

Reputatie 1

@AntonellaD 

Alles werkt perfect, waarvoor dank.

Rest de vraag waarom dit niet eerder kon.

Maar goed, alles opgelost.

 

Reageer