Vraag

4G LTE Router gestuurd ipv 4G Modem

  • 6 December 2023
  • 5 reacties
  • 155 Bekeken

Hallo,

 

Men ging mij een 4G modem sturen als noodoplossing (ik afwachting van lasser die zou komen). Die moest ik koppelen aan mij bbox en alles zou werken zoals vroeger.
Ik krijg vandaag geen 4G modem via bpost maar een "4G router TP-Link"
Ik haal die uit de doos, maar hij maakt geen verbinding met mobiel internet. Ik neem contact op met proximus via messenger.
De simkaart is actief zeggen ze mij. Ze doen me modem herstarten,.... het lost niks op.
Ze sturen me naar proximusshop in ninove achter nieuwe simkaart.
Daar beweren ze "proximus moet je daarvoor niet naar hier sturen, wij hebben zo geen simkaarten"
Hij geeft me een simkaart mee maar zegt er nog bij "het gaat toch niet marcheren, neem maar terug contact op met proximus"
Ik kom thuis, contacteer jullie weer, kom bij technische dienst en daar zeggen ze  "de kaart die de router zat was actief, maar er staat geen belwaarde op" ik schakel je door naar klantendienst.
Bij klantendienst doe ik weer mijn verhaal...en krijg antwoord "ik stuur je door naar de juiste dienst ...momentje"....en dan na meer dan een uur wachten nog steeds geen reactie.
Echt, ik blijf gewoon van hier naar daar gestuurd worden....
Dus concreet : 
1. Kunnen jullie mij een werkende 4G-modem sturen (met werkende geactiveerde en opgeladen SIM-kaartje)
2. Kunnen jullie nog eens een bundel van 1TB bij mijn mobiele data (zoals aan maand geleden) zodat ik in afwachting van de 4G-modem, om zijn minst via Pickx wat tv kan zien.
Ik betaal tenslotten iedere maand 114€, dus mag ik toch verwachten dat mijn probleem opgelost geraakt en ik niet van hot naar her gestuurd word.
Mijn klantengegevens vinden jullie bij mijn profiel.

 

Regina


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@ReginaVDA Deze gaat morgen geleverd worden.Groetjes,Joel

 

 

 

 

@Joel M , ik heb de router inderdaad vandaag toegekregen, maar ook deze maakt geen verbinding met het mobiel internet. Ik heb de 4grouter al geprobeerd op een andere locatie in huis en ook al op een ander adres. Ook de 4G modem al gereset.
Volgens één van je collega’s bij de eerst modem die ik gekregen had dinsdag lag het aan de bijgeleverde simkaart die wel actief stond, maar waar geen datavolume op stond.

de nummer van de simkaart bij 4grouter die ik dinsdag kreeg was 0470/284070
de nummer van de simkaart bij de 4grouter die ik vandaag kreeg is 0471/120617

Ik heb net contact gehad met jullie helpdesk en ze beloofden me dat er tegen morgenvroeg datavolume zou moeten staan op de simkaart 0471/120617 die ik vandaag kreeg
Aangezien ik hetzelfde probleem had bij beide routers/simkaarten, zullen andere klanten net hetzelfde probleem hebben en is er ergens iets structureel misgelopen bij een bepaalde batch aan 4gmodems die uitgestuurd werden naar klanten?
Mvg
Regina


 

@Joel M , even een update. Na een nachtje wachten zoals gevraagd, maakt hij nog steeds geen verbinding met mobiel internet :( 

 

Ter info:

 PX medewerkers komen niet langs tijdens het weekend je kunt wel bellen naar 080022800 tijdens het weekend tot 22u

@Joel M , omdat het nog steeds niet werkt heb ik bij wijze van test eens de simkaart van een vriend (klant bij Mobile Vikings, dus ook ‘t proximus netwerk) in de 4G-router gestopt en dan maakt de 4g-router wel verbinding met ‘t mobiel internet. Volgens mij moet het dan toch liggen aan de nano-simkaart die bijgeleverd werd met de 4G-router. Het gaat om een “M2M SIM card (PIN Disabled) en het simkaart nummer is SSN2100430251357 (oproepnummer 0471/120617)

PS. Zoals ik al zei kreeg ik paar dagen voordien ook al een 4Grouter (ik heb er hier intussen al 2 staan) en ook die wou niet verbinden met mobiel internet.
 

 

Reageer