Skip to main content
Vraag

Zenderlijst plots aangepast

• July 20, 2025
  • 5 reacties
  • 321 Bekeken

Ik merk recent dat mijn (persoonlijk ingestelde) zenderlijst/volgorde verdwenen was en volledig moet aangepast worden + plots kan ik ook mijn regionale zender (ATV) die ik regelmatig en beroepshalve bekeek niet meer beschikbaar is (de voorbije periode kon ik volgens mij alle regionale zenders ontvangen, alleszins ATV en TVO).

Vraag 1 : waarom wordt mijn gepersonaliseerde zendervolgorde overschreven door een nieuwe ?

Vraag 2 : Ik zou graag ATV terug als beschikbare regionale zender hebben. Ik woon in Zwijndrecht (vroeger provincie Antwerpen, sinds 01/01/25 OVL) en ik werk in de provincie Antwerpen. Als ik ATV niet kan ontvangen zal ik genoodzaakt zijn om van provider te veranderen :-(

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • July 20, 2025

De hernummering is waarschijnlijk het gevolg van een update van de decoder.

Voor regionale zenders : er is sinds al een hele tijd slechts 1 regionale zender per abonnement bij proximus. Aangezien Zwijndrecht nu in oost-vlaanderen ligt krijgt u nu tv-oost.  Men heeft openbaar de mening gevraagd aan de inwoners van Zwijndrecht. 80% wilde in Antwerpen blijven, dus gaat men naar O-Vlaanderen. 

Probeer atv eens via www.atv.be Hopeljk moet men niet inloggen. 

Martin
  • July 20, 2025

@gerryp 

cfr. Cvanloon

&

TBI: De reden zal zijn dat je overgeschakeld geweest bent naar het niet TV platform, dit kun je natuurlijk ook zien als een update maar een gewone software update verandert je zendervolgorde niet eens je op een bepaald platform zit. 

Dit kun je natrekken bij de sysyteeminfo via de menu van je tv decoder als volgt 

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- sysyteeminfo

Als je app versie daar begint met 6. dan zit je nu op het nieuwe TV platform.

---------------------------------------------------------------------------------------

Bij de nieuwe software is, in tegenstelling tot de vorige (Postcode gebaseerd) is de regionale zender nu gebaseerd op je aansluitpunt (het aansluitpunt bij de config./opbouw van het DTV profiel).
Hierdoor kan er nog maar één regionale zender beschikbaar gesteld worden.

Via het internet kan sowieso alle regionale zenders live bekijken.

• Apprentice
  • July 21, 2025

Martin,

ik begrijp niet goed hoe je de systeeminfo kunt raadplegen. Je spreekt van de home-knop op de remote, bedoel je de afstandsbediening? Op de afstandsbediening vind ik geen home-knop, noch op de decoder.

Momenteel heb ik de drie regionale zenders op mijn TV : ringTV, TVOost en ROB-tv. Ik hoop dat ik die kan behouden. We wonen immers in Affligem, centraal gelegen tussen Vilvoorde, Leuven, Aalst, Sint-Niklaas. We vinden het fijn om het streeknieuws te kunnen volgen.

Op de nieuwe software zit ik dus niet te wachten. Ik wil wel graag weten welke versie ik momenteel gebruik. Kun je dit nog even verduidelijken hoe je dit moet doen?

Bedankt bij voorbaat,

Pierre

Martin
  • July 21, 2025

Dan heb je waarschijnlijk een V5C decoder daar heb je inderdaad geen Home knop.

voor de V5c is het via de menu knop op je afstandsbediening > Instellingen (settings) > systeem informatie

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 22, 2025

@gerryp 

Je aansluiting werd gemigreerd naar het NTVBE platform. 

De TV hernummering kan je via de pickx app of via www.pickx.be.

In Vlaanderen kan je nog maar 1 reginale zender ontvangen op dit platform, in jou geval is dat TV Oost.

ATV kan je wel blijven kijken via www.atv.be.

Geert