Skip to main content
Vraag

WEERAL PROBLEMEN!!!!

• July 25, 2026
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Play4,Play5,BBC1,BBC2....foutmelding P052?????

Net terug van vakantie en miserie begint al.

7 reacties

Martin
  • July 25, 2026

@Gum heb je ook al om te beginnen al je toestellen herstart in de volgorde zoals opgegeven →  hier of resetten (bron1 / bron2)

Tip:
Proximus-medewerker kunnen maandag je lijn ook eens bekijken op eventuele fouten en zullen vrijwel zeker uw klantgegevens nodig hebben.
Vul die daarom vooraf aan in uw →
 ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt kunt u in het veld "Ticket" bijkomende informatie toevoegen.
Deze gegevens zijn om privacyredenen uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

NB: je kan ook bellen tijdens het weekend naar de helpdesk 0800 22 800

Mutlie
  • July 25, 2026

Zou dat helpen? 
Enkele jaren geleden werd aangeraden bij error 052 de decoder te resetten naar de begintoestand.

V7 decoder resetten → Je decoder resetten | Proximus

• Auteur
  • Apprentice
  • July 25, 2026

Ik probeer dit morgen.Dank U.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 26, 2026

Probleem in living (P052 foutmelding)opgelost ná meerdere opstarts.Slaapkamer (signaalkabel???)blijft.Alle kabels losgemaakt,aangesloten,meerdere keren opgestart maar niets.🙄

Martin
  • July 26, 2026

Slaapkamer (signaalkabel???)blijft.Alle kabels losgemaakt,aangesloten,meerdere keren opgestart maar niets.🙄

“Signaalkabel” wat bedoel je daarmee? Op welke manier is de decoder daar verbonden om signaal te krijgen van de internet box (bbox)?

• Auteur
  • Apprentice
  • July 26, 2026

Vraag het mij ook af???

Signaalkabel.

Martin
  • July 26, 2026

het is in ieder geval een V7 decoder dus die moet met een utp netwerkkabel verbonden zijn aan een ander toestel en dit ander toestel kan bv een wifi-bridge zijn ofwel rechtstreeks verbonden met de internet box. aangezien die in de slaapkamer staat vermoed ik dat er wifi-bridge gebruikt wordt, aangezien ik ook vermoed dat de  internet box beneden staat en dat je decoder beneden dus rechtstreeks met de internet box verbonden is.

lichten de lampje op je toestellen normaal op → Wat betekenen de lampjes van je Proximus-toestellen.

Misschien kun je als test de twee decoders eens omwissel van plaats om te zien of het probleem meegaat met de decoder of dat het van de plaats afhangt waar hij staat.