Skip to main content
Vraag

Sociaal internetaanbod

• August 27, 2025
  • 22 reacties
  • 282 Bekeken

Mijn dochter had via mijn paspoort nagekeken of ik recht heb op zo een sociaal internetaanbod van 40 euro en dat is zo en dus vanmiddag gaan wij naar de Proximus shop in Blankenberge om dit te regelen maar die verkoper zei dat ik eerst een goedkeuring brief moet hebben van de BIPT maar hoe komen we daaraan ? dat wist hij niet en via de chat van Proximus weten ze het ook niet ???

Dus hoe kunnen we dit oplossen maar kan 100 euro besparen , maar ik heb wel 2 decoders , in de living en slaapkamer , kan dit blijven met zo een pack ? wil er wel iets voor bijbetalen .

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

22 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 27, 2025

Op internet vind ik wel iets anders. 

U gaat naar een proximusshop met uw identiteitskaart en u vraagt uiteraard naar dat sociaal abonnement. Proximus geeft uw rijksregisternummer door aan de FOD Economie. Die controleert of u in aamerking komt. Indien ja gaat u het krijgen . De FOD economie controleert verder om de zes maanden of het nog altijd OK is. Zo staat het op de site van economie.fgov.be bij de veel gestelde vragen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 27, 2025

Cfr info Cvanloon

Sociaal internetaanbod | Vlaanderen.be

= De verkoper in de Proximus shop in Blankenberge heeft onzin verkocht (tenzij deze persoon het over het oude sociale tarief zou gehad hebben dat niet meer verkrijgbaar is maar tot nader order wel nog kan behouden blijven)

Ik vermoed dat Proximus moderatoren op dit publieke forum u vanaf morgen wel verder kunnen helpen met uw aanvraag

-

Sociaal Internetaanbod

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 28, 2025

@Zeekind  Ik zie dat hiervoor dossier  57241352 is aangemaakt. Vermoedelijk gaan ze jou contacteren.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 28, 2025

Beste , mijn mama heeft inderdaad een mail gekregen van proximus klantendienst maar met een uitleg dat ze dus in de winkel haar pas moeten uitlezen maar de verkoper wilde weer  niet , altijd maar brief , brief , denk dat die geen verstand heeft ,  vandaag terug gegaan en wilde weer niet  , en its me gaat niet, mama heeft geen smartphone , wat een gedoe , straks laten ze het al maar , is misschien de bedoeling ?? zodat ze dit niet moeten geven ? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 28, 2025

Vermoedelijk kunnen Proximus medewerkers (moderatoren) op dir publieke forum u vanaf morgen verder helpen en de nodige schikkingen (laten) treffen om de betrokken medewerker van het Proximus center in Blankenberge (naam/voornaam?) op andere gedachten te brengen

Desgevallend kunt u indien een oplossing eventueel uitblijft beroep doen op de ombudsdienst telecom (klacht voor bemiddeling) 

Een klacht indienen tegen een telecommunicatieoperator

P.S.

Sociaal Internetaanbod

Contacteer ons of kom langs in een Proximus shop

Eens je een abonnement hebt gekozen, neem je contact op met een van onze medewerkers via telefoon of chat. Je kan ook langskomen in een Proximus shop in de buurt, zodat wij je kunnen helpen om je Sociaal Internetaanbod te regelen.

Mogelijks is een oplossing (ook) via telefoon 0800 22800 (of via een commerciëel medewerker die uw moeder op vraag van een Proximus moderator opbelt)

Vermoedelijk zal  veiligheidshalve via telefoon evenwel o.a. naam, klantnr, rijksregisternr, enz. gevraagd worden)

Ik ga ervan uit dat uw moeder op basis van de tool op onderstaande website effectief in aanmerking komt (cfr uw 1e bericht)

Sociaal internetaanbod: gunstig tarief voor vast internet | FOD Economie

• Auteur
  • Apprentice
  • August 28, 2025

Ik kan morgennamiddag terug gaan naar de shop met mama en dan zal ik dus zeggen dat ze het moeten regelen , dat u het als expert heeft gezegd en zal dit bericht aan hem tonen , werken ze nog niet mee , dan zal het via de telefoon moeten gaan, zou jammer zijn , want ik maak niet graag problemen maar mama heeft er echt op en 100 euro is veel voor haar . 

Alvast erg bedankt voor je hulp , groetjes 

Martin
  • August 28, 2025

zoals M_016 aangeeft, als ze in de shop nog moeilijk doen kunnen de PX moderatoren je ook nog altijd verder te helpen en zo niet zoals hij ook aangeeft via ombudsman van telecom.
Cfr.: → sociaal tarief

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 29, 2025

Het lijkt mij opportuun de reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum afwacht vooraleer terug naar de betrokken Proximus shop in Blankenberge te gaan (of u althans “indien mogelijk “te wapenen” met de hierboven vermelde info voorhanden op de Proximus website dienaangaande)

@Luc.M 

Blijkbaar schort er toch één en ander aan de kennis/opleiding van het personeel in het betrokken Proximus center in Blankenberge (en heeft de beheerder van het dossier 57241352 mogelijks het  in het betroken center door de klant ondervonden probleem enigzins onderschat)

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 29, 2025

@Zeekind Ik raad u in dit geval aan om contact op te nemen met de klantendienst op het gratis nummer 0800 22800.Zij hebben toegang tot de database van FOD.Zij moeten het nodige kunnen activeren als u recht heeft op het sociaal internet.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 29, 2025

Net terug uit de stad en naar de shop in Blankenberge geweest , zijn daar duidelijk slecht opgeleid en zijn niet genoeg op de hoogte van dat sociaal internetaanbod en dan durven zeggen dat we wilden profiteren , ga daar niet meer langs want mijn moeder was overstuur , ik hoop dat hier gevolg aan komt .

Ik zal morgen of maandag bellen naar het 0800 nummer en dan zal het ook wel opgelost zijn, 

Alvast bedankt, groetjes Evi 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 29, 2025

Ik ben eigenlijk beschaamd in de plaats van Proximus.  

Persoonlijk zou ik zo iets niet laten passeren. Ooit schreef ik een brief naar de CEO van Proximus voor iets dat minder belangrijk was. Op twee dagen was het probleem geregeld. Door een assistent van de CEO.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 1, 2025

@Zeekind 

Excuses, zo zou het inderdaad niet mogen  verlopen.

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de verantwoordelijken van de shops, zodat ze dit kunnen bijsturen.

mvg,

Tina

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 1, 2025

@Zeekind 

ik heb feedback van de betrokken winkel mogen ontvangen:

er is blijkbaar ook een probleem met de ID kaart van betrokkene waardoor inlezen onmogelijk was.

jammer als dit niet duidelijk was aangegeven.

Hopelijk wordt het snel in orde gebracht.

mvg

Tina

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 1, 2025

Ik las hierboven dat er een probleem was met itsme, uw klant heeft dat niet en heeft geen smartphone.

Ik erken dat itsme nuttig is maar niet verplicht. 

“er is blijkbaar ook een pro…….” Ook wil zeggen dat er nog andere problemen waren. Kunt u die meedelen, voor mij mag het deze keer privé op een publiek forum.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 1, 2025

@tina.b 

Kan bovenstaande zoals reeds voorgesteld door ​@Joel M via 0800 22800 (of desgevallend via een commercieel medewerker die de betrokkene opbelt) geregeld worden?

Ik vermoed dat de dochter voor de controle op een eventueel recht van de betrokkene op sociaal tarief de hierboven vermelde FOD tool  gebruik heeft 

Eventuele nieuwe contacten met de Proximus shop in Blankenberge lijken mij niet direct meer wenselijk 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 1, 2025

@M_016 

er is een dossier opgemaakt en meer duiding werd daar nu gegeven.

klant zal gecontacteerd worden, tenzij ze, zoals ze schreef, zelf al gebeld heeft met 0800-- en het geregeld is.

mvg

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • September 1, 2025

Het is nog niet geregeld want ik heb nog geen tijd gehad , veel moeten werken, woensdag ga ik naar de 0800 bellen en dan komt het hopelijk in orde, groetjes Evi 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 3, 2025

Wat een gedoe , net gebeld naar de 0800 , gaat dus niet , enkel via its me , maar dat gebruiken wij niet , mama heeft geen smartphone , dus moeten we toch terug via de shop gaan, en ik lees hier nu mee dat ze mijn mama haar pas niet konden uitlezen , is een grove leugen, ze wilden niet , als ze niet willen helpen krijgen ze een klacht , desnoods ga ik naar de shop in Knokke  als ze daar wel wakker zijn, vind dit echt niet tof , zoiets simpel moet snel geregeld kunnen worden 

Ik ben ook helpdeskmedewerker van fluvius en als ik zo zou werken dan … vlieg ik buiten 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • September 3, 2025

Dag ​@Zeekind ik maak dossier 57281003 voor onze Dienst Sociaal Tarief - zij kijken verder na en zullen je contacteren. Excuses voor het ongemak, Heidi

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 3, 2025

Moeilijke bevalling, hopelijk uiteindelijk een mooi kind. 🥂

Martin
  • September 3, 2025

Komt wel altijd in orde maar je moet soms wel wat geduld hebben ;-)

• Auteur
  • Apprentice
  • September 4, 2025

Ik zal dan afwachten tot ik opgebeld wordt , beste is tussen 12 -14u of 17utot...22u want anders ben ik aan het werk en kan ik de telefoon niet aannemen, alvast heel erg bedankt, groetjes Evi