Vraag

Pickx kijken via internet op smart tv samsung

  • 25 March 2023
  • 9 reacties
  • 3580 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties

tot vorige week konden we op onze samsung tv’s pickx kijken via internet. Van de ene dag op de andere niet meer. Na enkele keren contact opgenomen te hebben, staan we nog geen stap verder.

  • je moet een chromecast gebruiken
  • je moet een decoder gebruiken
  • je kan streamen

geen oplossing dus voor het feit dat we voordien wel via internet op tv konden kijken

 

iemand een idee wat de oorzaak/oplossing is?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik dacht dat de Pickx app enkel voorhanden was op/in Google Play en Apple App Store en bv. niet voor AndroidTV, Tizen OS of andere besturingssystemen

In principe kunt u normalerwijze wel “casten” bv. van een smartphone naar een TV 

Streamen naar je tv: hoe doe je dat? | Consumentenbond

 

Toegegeven live TV via het internet zou met uw login normalerwijze ook moeten kunne lukken

Dierendokters 24/7 (proximus.be)

→ Waarschijnlijk kunnen Proximus moderatoren op dit publieke forum u wel hulp bieden hieromtrent vanaf maandag

@MB. er is mij toch iets niet duidelijk, was dat dan via pickx app op je samsung TV zelf dat je vroeger naar TV kon kijken ? 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin ik begrijp dat dit niet via de app maar tot recent gewoon via de website gebeurde

TV, sport, films en series live uitgezonden of uitgesteld in replay - Proximus Pickx

Waarom dit niet meer gaat voor de auteur is mij evenwel onbekend (limiet aantal toestellen overschreden en deels te verwijderen alhoewel niet gelijktijdig in gebruik cfr. andere oudere berichten op dit forum?)

 

mms moeten de cookies dan ook eens gewist worden op de samsung browser?

@MB. er is mij toch iets niet duidelijk, was dat dan via pickx app op je samsung TV zelf dat je vroeger naar TV kon kijken ? 

De picks app is niet te installeren op Samsung tv. Dus internet selecteren en dan picks kijken op het web

Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn Samsung TV staat een browser ‘Tizen’. Ik heb hiermee jaren TV gekeken en inderdaad sedert enkele weken komt er een soort Pickx landingspagina op met wat tekst en totaal geen mogelijkheid om op één of andere manier (user/pwd, ITSME) aan te loggen.

Geen App of Chromecast, gewoon in de browser de URL tikken: TV, sport, films en series live uitgezonden of uitgesteld in replay - Proximus Pickx

Weeral een onaangekondigde ‘update’ van Proximus?…

(Ik heb al een volledige reset gedaan van de browser, cache gewist, parameters aangepast, enz.)

3-tal maanden geleden heeft MB onderstaand bericht gepost op dit forum:

“tot vorige week konden we op onze samsung tv’s pickx kijken via internet. Van de ene dag op de andere niet meer. Na enkele keren contact opgenomen te hebben, staan we nog geen stap verder.

  • je moet een chromecast gebruiken
  • je moet een decoder gebruiken
  • je kan streamen

geen oplossing dus voor het feit dat we voordien wel via internet op tv konden kijken

 

iemand een idee wat de oorzaak/oplossing is?”

Ik heb net hetzelfde probleem voor. 

Na telefonisch contact met klantendienst en controle van het signaal e.d. heeft men mij gezegd dat het probleem zich voordoet bij de Samsung TV Monitor, want ik kan wel gewoon Pickx via internet op mijn laptop bekijken.

Ik heb de Samsung TV Monitor al eens gewoon terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen. Maar het probleem geraakt niet opgelost.

Wanneer men wenst in te loggen op de website van Pickx, geraakt men gewoon niet verder. De knop om in te loggen reageert gewoon niet.

Heeft er ondertussen al iemand de oorzaak/oplossing voor dit probleem gevonden zodat we terug Pickx kunnen kijken op onze TV Monitor?

Reputatie 7
Badge +1

Beste Proximus forum medewerkers,

Ben veel op stap met mijn mobilhome. Heb nu een smart tv in de mobilhome. Wil eerst bekijken of ik via WiFi of 4/5g hotspot tv kan kijken ipv een schotel aan te schaffen. Heb een PX Flex abo. Mijn vraag is de Pickx app, zoals ik gebruik op mijn iPad, ook aanwezig in de Google play store zodat ik deze app op mijn smart tv kan zetten. Alvast bedankt voor het antwoord. Mvg, Antoon

Het ligt in ieder geval niet alleen aan Samsung. 

Ik heb een Toshiba smart TV en een Medion smart TV.

Pickx heeft daar wel op gewerkt als app maar op een gegeven moment werkte de Pickx app niet meer op beide TV's. Ik heb het toen nog geprobeerd door een Android TV box te kopen, maar helaas, ook daarop werkt de Pickx app niet.

Ik vermoed dus dat Proximus de boosdoener is en het op een of andere manier niet meer toelaat om Pickx op andere apparaten te gebruiken. (Het maximaal aantal toegestane gebruikers is niet bereikt overigens).

Reageer