Skip to main content
Vraag

paswoord van mijn skynet mailbox vergeten, geen proximus klant

Het is een oude skynet email dat ik all voor paar jaar niet gebruik maar zouw graag terug toegang op willen hebben. Maar ik ben mijn wachtwoord er van vergeten. Is er een manier om terug op te geraken?

10 reacties

Mutlie
  • 1991 reacties
  • 25 februari 2025

De 1e vraag is waarschijnlijk: bestaat de oude skynet mailbox nog wel?
Ik neem aan dat de moderatoren dat kunnen nagaan (en het wachtwoord? of het wachtwoord wijzigen zodat je eraan kan?).
Zorg er dus voor dat je forumprofiel is aangevuld door zoveel mogelijk gegevens in te vullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent!)
De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel Proximus medewerkers bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nuttige informatie vermelden (zoals je oud mail adres, je oud klantniummer, ...) .. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4394 reacties
  • 25 februari 2025

Vermeld het betrokken skynet e-mail adres in uw forum login profiel (vrije veld ticket, aldaar enkel zichtbaar voor Proximus medewerkers) voor nazicht 

79 resultaten gevonden voor "e\-mail behoud" | Consumenten | BIPT

Je hebt een e-mailadres met domeinnaam van jouw huidige telecomoperator

Bijvoorbeeld: jan.desmet@skynet.be, jan.desmet@telenet.be ...

Je kunt dat e-mailadres nog gedurende 18 maanden houden. Dat is gratis maar je moet dit wel voor het eind van je abonnement aanvragen. Tijdens die periode deel je zelf je nieuwe mailadres mee aan jouw kennissen. Jouw operator moet je een van de volgende opties bieden:

• je oude e-mailadres blijven gebruiken gedurende 18 maanden.
  • je oude mailadres onmiddellijk afsluiten en gedurende 18 maanden de mails die naar het oude adres verstuurd zijn, doorsturen naar je nieuwe e-mailadres.

Na die termijn van 18 maanden biedt de operator de mogelijkheid om die faciliteit te behouden, maar dat moet je zelf aanvragen en ervoor betalen.

Martin
  • 33356 reacties
  • 25 februari 2025

@Allick je kan het ook oplossen als volgt

1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.

Bekijk je producten
  2. Klik op Proximus Mail.
  3. Selecteer de gewenste mailbox in het dropdownmenu links. 
  4. Vul de velden in:
    • In het veld Geef het nieuwe wachtwoord in rechts, typ een wachtwoord dat tussen de 8 en 15 karakters lang is, minstens 4 letters, 1 cijfer en 1 hoofdletter bevat. Speciale karakters zijn toegestaan.
    • Herhaal het wachtwoord in het veld Bevestig het nieuwe wachtwoord.
  5. Klik vervolgens op Aanpassen

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 25 februari 2025

normaal bestaat die nog wel. ik hoop dat ze mijn oude wacht woord kunnen door sturen naar mij of kunnen  wijzigen. 

Mutlie
  • 1991 reacties
  • 25 februari 2025

Als je Proximus klant bent en dus producten hebt kan je mogelijks eens de raad van Martin proberen en gewoon een nieuw wachtwoord kiezen.?

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 25 februari 2025

Ik ben geen klant bij proximus. 

Martin
  • 33356 reacties
  • 25 februari 2025

@Allick ja, dan zit er niks anders op dan afwachten tot de PX moderatoren morgen reageren om je verder te helpen. 

Allick schreef:

Allick schreef:

normaal bestaat die nog wel. ik hoop dat ze mijn oude wacht woord kunnen door sturen naar mij of kunnen  wijzigen. 

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 25 februari 2025

dan word het inderdaad wachten. al vast dankjewel all.

Mutlie
  • 1991 reacties
  • 25 februari 2025
Allick schreef:

Ik had het aanvankelijk zo begrepen, vandaar mijn (eerste) antwoord.
Hopelijk kunnen de moderatoren morgen iets voor je betekenen.

Martin
  • 33356 reacties
  • 25 februari 2025

@Allick ik weet niet hoe lang je al geen klant meer bent, ik geef het gewoon mee ter bijkomende info want de PX moderatoren zijn tenslotte de enigen die u kunnen verder helpen, zoals Mutlie ook al aangegeven heeft:

Je kunt je e-mailadres tot 18 maanden na beëindiging van de internetabonnement gratis blijven gebruiken. De bestaande login en wachtwoord blijven geldig.
Wil je ook na die 18 maanden gebruik blijven maken van deze faciliteit? Geen nood, voorlopig hoeft je niets te doen en blijft het gratis. In de toekomst behouden wij ons het recht voor, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, om:

• je te vragen of je gebruik wilt blijven maken van deze faciliteit en
  • een vergoeding te vragen voor deze verlenging.

In dat geval nemen wij ten minste 3 maanden van tevoren contact met je op via je e-mailadres en leggen wij je de voorwaarden van de verlenging uit.