Hallo .. normaal gesproken komt men vrijdag de fiber aansluiting vervolledigen. Vezel werd door Fiberklaar in de garagae binnengebracht.
Wat ik pas nu begrijp door op de proximus site te kijken, is dat er een stopcontact in de buurt moet zitten van de plek waar de Fiber > Ethermet box komt te zitten.
Als ik het goed heb bestaat de totale keten uit volgende elementen:
- Fiberbox waar de vezel binnenkomt
- Een Box die fiber omzet naar ethernet (heeft stroom nodig)
- De Modem die via de ethernet verbinding wordt aangestuurd (heeft stroom nodig)
Ik had een plek in de garage voorzien waar de fiber moest komen en waar ik eventueel stroom kan voorzien, maar Fiberklaar heeft dat dus niet op die plek afgewerkt. Van die plek heb ik namelijk al enkele buizen lopen om ethernet naar mijn buro te trekken. Daar loopt nu de VDSL ..
Vraag is nu, kan de verbinding tussen de fiberbox zelf en de fiber naar ethernet omvormer enkele meters zijn zodat ik de fiber naar ethernet box toch op de voorziene plek kan hangen?
Of moet ik Fiberklaar aanspreken om de installatie aan te paasen zoals oorspronkelijk afgesproken?
Of laat ik de proximus technieker toch komen om de situatie te bekijken en eventueel te laten terugkomen indien nodig? Is dit dan nog gratis de 2de keer?