Skip to main content

Sinds een week blijven mijn verstuurde mails in de map Postvak UIT zitten.
Ik nam contact op met de helpdesk van Proximus doch zij hebben mij een nieuw wachtwoord gegeven (daarna door mij opnieuw aangepast) doch nog steeds geen beweging in mijn mailbox.
Ik kreeg van de operator te horen dat zij niet verder kon helpen omdat Proximus Outlook niet ondersteunt. Ik moet dus met mijn computerspecialist contact opnemen.

Ik nam dan contact met het bedrijf waar ik mijn computer en software kocht. Na een half uur zoeken werden de instellingen - aangegeven door op een pagina van - Proximus aangepast (relay.skynet.be is ineens imap.proximus.be / relay.proximus.be en ook andere poorten waardoor je dus SSL moet aanklikken ...) doch bij de vraag bij een methode uitgaande server in te geven namelijk Encrypton STARTTLS dan krijg je in Outlook instelling account deze keuze niet.
Resultaat is dat ik nu noch inkomende noch uitgaand mailverkeer heb.
Het extern bedrijf kan mij dus niet helpen omdat het gaat om een gewijzigde instelling (wachtwoord of inscripties) bij Proximus. Dit zal mij dus al geld kosten voor niets.

Ondertussen werd mijn account geblokkeerd.
Ik nam opnieuw contact op met Proximus en daar geven ze toe dat er wijzigingen zijn voor de instellingen. De operator kon mij niet verder helpen en er zal een it-specialist telefonisch contact opnemen.
Via myProximus kan ik wel in mijn mailbox doch mijn oude mails kan ik niet zien… Op die manier werk ik nooit en ik ben dus mijn historiek hier kwijt.
Ik heb een bedrijf en er zijn lopende zaken die ik moet kunnen opvolgen. Zonder mailadres lukt dit quasi niet.
Wie kan mij helpen om mijn instellingen Outlook voor Mac-gebruiker via instellingen ‘Accounts’ correct in te stellen?

Dikke merci!

@Brigitte Ryckaert 

Heb je overlopen of de authenticatie aanstaat bij de instellingen op de outlook?

Bescherm je mailbox om e-mails te versturen | Proximus

 

Geert


Had je nog POP3 staan?
Je kan in Outlook een nieuwe Account maken met de IMAP settings die door PXS aangeraden worden.

Dan zou het moeten lukken.
Daarna kan je de mails je lokale folders verplaatsen naar de IMAP settings. Zo staan de emails ook steeds beschikbaar in de webmail.

Ik geef even de settings mee (maar dus echt een nieuw profiel/account aanmaken gewoon aanpassen lukt niet.)

 


Dag Kristof,
Dank voor je antwoord. Deze instelling had ik al maar het lukt niet
Op jouw aanraden geprobeerd nieuwe account te maken.
Ik krijg bij nieuwe account zelfs geen mogelijkheid meer om inkomend of uitgaande server aan te geven. Zie hieronder...


Ik kan mijn huidige account ook niet omschakelen van POP naar IMAP.


Nog eens contact opgenomen met Proximus maar kunnen niet helpen. Er zou een IT-er mijn contacteren maar 3 dagen later nog niemand aan de lijn gehad.
Er lijkt een fout te zitten in Outlook omdat je de instellingen die Proximus aangeeft niet kunt instellen.
Zit dus nog steeds vast. Ook via de IT-ers waar ik mijn Mac kocht kunnen ze me niet helpen.
Heb een zaak en dit is zeer vervelend.
Groetjes
Brigitte


@Brigitte Ryckaert 

TIP: 
Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, om e.v.t. misbruik te voorkomen, maar wel in je → ForumProfiel.
 In het tekstveld "Ticket (Privé)",  de met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" . 


bij het aanmaken van de nieuwe account is het belangrijk dat je kiest voor POP/IMAP.

Dan zou het moeten lukken om alles settings in te geven zoals aangeraden door PXS.

 

 

Je kan in de tussentijd ook altijd via de webmail gaan : https://webmail.proximus.be
Dan kan je ten minste aan je emails .

Succes


Reageer