Sedert 2 dagen verstuurt Outlook geen mails van mij meer vanaf mijn @skynet en @proximus mailboxen. De @gmail berichten worden nog wel verstuurd vanuit outlook. Voor beide Proximus adressen/aliassen gebruik ik een POP3 account.
Beide Proximus (Skynet) mailaccounts hebben verschillende instellingen :
De skynet mailbox : voor inkomende mail pop.skynet.be; voor uitgaande mail relay.skynet.be met geavanceerde instelling inkomend 110 en uitgaand 587 met versleutelde verbinding STARTTLS
De proximus mailbox : voor inkomende mail pop.proximus.be; voor uitgaande mail relay.proximus.be met geavanceerde instelling inkomend 993 met versleutelde verbinding SSL/TLS en uitgaand 587 met versleutelde verbinding STARTTLS.
Geen van beide werkt nu dus nog uitgaand. Inkomend geen enkel probleem. Voor versturen van gmailberichten ook geen probleem. Ik deed ook de test op de rechtstreekse mailbox onder myProximus en daar werkt verzenden nog wel.
Ik begrijp niet veel van die instellingen, maar ga er niet van uit dat het een Outlook probleem is, want gmail wordt nog wel verstuurd via Outlook. Daarom vermoed ik dat er een probleem is bij Proximus zelf. Ik krijg ook de “time-out” melding en de code 0x80042108.
Dank voor meer info.