Skip to main content
Antwoord

HDMI Kabel

• June 17, 2025
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

Beste moderator en leden,

Graag wou ik weten of een 4K 2.1 HDMI kabel de beste is om de V7C decoder van Proximus aan te sluiten?
Dank bij voorbaat.

Beste antwoord door Martin

@Apparatuur Proximus 

Deze voldoet zeker voor een V7c/V7 Android decoder, normaal zit een geschikte HDMI kabel  bij de  V7/V7c.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • Antwoord
  • June 17, 2025

@Apparatuur Proximus 

Deze voldoet zeker voor een V7c/V7 Android decoder, normaal zit een geschikte HDMI kabel  bij de  V7/V7c.

Ik begrijp wel dat een geschikte HDMI kabel er bij zal zijn. Echter onze TV hangt op 3 cm van de muur op een beugel. Ik zou de huidige ongeschikte HDMI kabel zelf vervangen vooraleer de V7C decoder wordt geplaatst, de TV moet van de muur worden afgenomen en de HDMI kabel(s) moet dan door een gat in de muur worden gestoken naar de decoder. Dit is niet zo simpel en de techniekers van Proximus zullen daar uiteraard geen tijd voor hebben.

Nog een vraag als ik mag, als ik bericht krijg dat men bij ons fiber komt binnenbrengen, wat niet simpel zal zijn, wij wonen op het zesde verdiep, ik zou dan de kabel(s) reeds plaatsen. Een tweede vraag, kan ik die kabels kopen in een Proximus winkel, zoniet, waar dan wel? Nog een derde vraag, ik las op uw forum, wat heel goed is, zijn de ontelbare problemen met de V7C decoder reeds opgelost? Ik lees, las,al jaren problemen hier mee.

Met dank,

Een ex werknemer van Proximus

Martin
  • June 18, 2025
  • hier al in ieder geval wat info over de fiberaanleg 
    → AansluitingVanAppartementsgebouwen-fiber
    → Proximus_Fiber_.pdf
    → Hoe verloopt de installatie van glasvezel
  • Bij de V7en V7c decoder worden wel nog wat problemen gemeld, maar dit wil daarom nog niet zeggen dat de problemen bij iedereen de zelfde zijn en ook bij iedereen even erg zijn.
    In mijn geval met mijn V7 decoder kan ik echt niet klagen en ik zit zelfs nog op een VDSL koperlijn. Het is nu eenmaal zo dat je naar het forum grijpt als er problemen zijn en daarom kan een vertekend beeld geven. Wat niet wil zeggen dat je nooit zal problemen ondervinden dit is trouwens vroeger met ander type decoders ook zo geweest, de één heeft veel problemen en de andere dan weer niet of niet noemenswaardig!

Het zal afwachten worden of er nog erge problemen zijn met die V7C decoder, ik las elke klacht over de decoder en het enige wat u kon doen was de klanten de raad geven om de boel te resetten, wel 100 keer de laatste 5 jaar. Ik denk dat het nog jaren zal duren eer bij ons fiber zal worden aangesloten.Bang afwachten dus, echter bij Telenet is het ook veelal kommer en kwel…

Martin
  • June 19, 2025

Inderdaad als je alles gereset hebt, kan je zelf niet veel meer doen.

als je zegt 100 keer dan zou dit betekenen dat dit maar een klein percentage is op het totaal die een V7© bezitten ;-)

U heeft gelijk, ik denk dat het probleem wellicht softwarematig is. Enfin, we zien wel. Dank voor de antwoorden en uw inzet op dit forum..

Martin
  • June 19, 2025

Altijd met heel veel plezier gedaan.

Beste antwoord, waarvoor dank…