Skip to main content
Vraag

foutmelding p015

• October 28, 2025
  • 23 reacties
  • 370 Bekeken

Ik krijg steeds de melding bij mijn opnames van mijn programma’s

foutmelding p015

mijk box is goed aangesloten, geen problemen met internet, geen dubbele opnames lopen….

23 reacties

• Apprentice
  • October 28, 2025

Bij mij gebeurt hetzelfde. Ook bij het terugkijken.

Mutlie
  • October 28, 2025

Hier ook idem. Zelfs herstart helpt niet.

Lang leve de apps 

• Apprentice
  • October 28, 2025

Ook hier hetzelfde probleem. Ik ga van provider veranderen denk ik.... 😔

Martin
  • October 28, 2025

FYI: er komen deze avond verschillende meldingen P015 dus zal er wel iets gaande zijn bij Proximus, het zal dus niet aan de decoder of je verbinding liggen tussen decoder en internet box.

• Apprentice
  • October 28, 2025

Inderdaad sinds twee dagen zijn alle opnames onbereikbaar.

Sinds vandaag kan ik ook niet terug kijken naar de (VRT) vd voorbije avond.

Herstart is geen remedie.

Heb de nieuwe decoder. 

(Schandalig dat daarvoor betaald moest worden..).

Een ander groot probleem is dat men niet meer zijn avond vooraf kan plannen via 'herinneringen'.  TV Replay kost nog eens 9€ extra. Geld, geld, ge

Zonder enige toelichting gewoon geschrapt.

Ik kijk heel veel TV en ben nu verplicht alles op te nemen.

De maat is vol. Niks dan problemen.

TV - decoder buiten, en nu beginnen streamen, 't is maar gewoon worden.

Martin
  • October 28, 2025

TV Replay is gratis maar TV Replay+ inderdaad niet!

• Apprentice
  • October 29, 2025

Bij mij ook al sinds gisteren. Al alles geprobeerd, maar ik slaag er niet in het te herstellen. Hoewel, vanavond heeft replay per toeval één keer gewerkt, daarna weer niet meer.

• Apprentice
  • October 29, 2025

Sinds deze morgen vroeg, lijkt het erop dat de betreffende fout 015 is hersteld.

Even afwachten 

Martin
  • October 29, 2025

Het is inderdaad opgelost.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • October 29, 2025

Hier gisterenavond hetzelfde probleem met de foutmelding p015. Geen enkel opgenomen programma kon bekeken worden. Vandaag lijkt het opgelost...

• Apprentice
  • October 29, 2025

Komt er geen antwoord van Proximus?  Deze foutmelding is reeds meermaals verschijnen.

Het kunnen opnemen en hopelijk daarna kunnen afspelen, is de enige reden dat ik nog een decoder heb. Als dit nu regelmatig niet zal mogelijk zijn, ga ik toch overwegen om een Apple TV te kopen.  

Martin
  • October 29, 2025

FYI; Een probleem zoals P015 (= slechte verbinding) kan altijd wel eens opduiken en kan verscheidene redenen hebben, tot nu toe heb ik er nog niet mee af te rekenen gehad. Maar je deze fout wil ook niet zeggen dat je geprogrammeerde opnames verdwijnen of achteraf niet meer kunnen bekeken worden, het is gewoon als het optreed dat je op dat moment je opname niet meer kunt bekijken.
Die foutmelding 015 kan ook soms in orde komen door de internet box en/of decoder te herstarten of indien nodig dan te proberen met internet box te resetten ……

In het geval van gisteren bv zat het probleem bij PX zelf dus kan je door herstarten of resetten zo’n probleem niet zelf oplossen

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 31, 2025

@dirk777 

De storing met foutmelding P015 bleek algemeen te zijn. Deze storing is opgelost.

Werkt de dtv inmiddels bij jou opnieuw?

Geert

• Apprentice
  • November 1, 2025

De volgende dag werkte terug alles

• Apprentice
  • November 8, 2025

Wij drie keer per week foutmeldingen. Ineens geen tv meer en ook geen internet. Probleem wordt maar niet opgelost en factuur moet elke maand volledig betaald worden. Kan er iemand mij zeggen hoe ik dit probleem definitief kan oplossen. Waar ik terecht kan om met iemand te spreken buiten de medewerkers in het callcenter 

Martin
  • November 8, 2025

FYI: PX moderatoren komen pas maandag hier terug langs, zij kunnen u ook beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Ze kunnen ook je lijn eens bekijken of er eventueel problemen kunnen vastgesteld worden.
Uit je bovenstaande uitleg veronderstel ik dat je al met de helpdesk in contact gekomen bent en waarschijnlijk hebben ze je ook voorgesteld van de apparatuur te herstarten/resetten* en heeft dit niks opgeleverd .
*( {Hoe herstart je uw toestellen} { Reset je Bbox/Internet box} { Je TV Box resetten } ) 
We zullen horen wat de PX moderatoren maandag verder voorstellen en evt. beslissen om een technieker langs te sturen.

• Apprentice
  • November 8, 2025

Ik heb wekelijks driemaal contact met helpdesk en dit is iets dat wij meer da, beu zijn 

Martin
  • November 8, 2025

Dan best forumprofiel zoveel mogelijk invullen en afwachten wat de PX moderatoren gaan voorstellen.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Divy Welke foutmeldingen krijg je te zien op je scherm?

• Apprentice
  • November 21, 2025

Ik werd tweemaal tijdens de kantooruren gebeld met de melding dat ze het op een later tijdstip gaan opnieuw proberen, jammer genoeg nog niemand gehoord en het probleem blijft. Heel slecht internet en tv regelmatig foutmelding 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 24, 2025

@Divy 

werd je inmiddels opgebeld?

doen de storingen zich nog steeds voor?

Geert

• Apprentice
  • November 26, 2025

Nog steeds al,jaaaaaaaaaarenlang 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 27, 2025

@Divy 

Vind je het goed als ik hiervoor eens een technicus langs laat komen?

Geert