Skip to main content
Vraag

VOIP telefonie ontvangt geen gesprekken van andere providers

• December 24, 2025
  • 8 reacties
  • 75 Bekeken

Hallo,

Na de easyswitch heb ik opgemerkt dat ik geen gesprekken van andere providers kan ontvangen. Klanten zien dat de lijn bezet is. Hoe kan dit? Klantendienst kon het probleem niet vinden, en door de feestdagen kon niemand een oplossing vinden?

Het zijn Yealink telefonie toestellen via voip van Proximus, er zijn 2 toestellen aanwezig (ze verwijzen door naar hetzelde vaste nummer).

Ik kan wel oproepen van proximus klanten ontvangen, maar niet van telenet, base..

8 reacties

• Auteur
  • Motivator
  • December 25, 2025

Gisteren nacht de info gekregen van Telenet dat de routering verkeerd zou gebeurd zijn na een easyswitch door Proximus. Nu kan ik geen inkomende oproepen ontvangen van andere providers. Als ik de technische dienst bel plannen ze een interventie in tegen 29/12, dus over 4-5 dagen. Als business klant zou je toch 24/7 ondersteuning krijgen? Wij blijven de gehele kerstperiode geopend om klanten te bedienen, maar door de fout van Proximus zijn wij telefonisch half bereikbaar? Door dit probleem gaan wij verlies leiden.

Een Telenet business klant kan 365 dagen ondersteuning krijgen voor telefonie, internet (gehele paket).. 

Maar Proximus zegt mij om een afspraak in te plannen, terwijl dit enkel routering is (en fout van Proximus), dus er zou zelfs niemand moeten langskomen voor dit probleem..? Hoe logisch is het dan dat ik zolang moet wachten?

• Auteur
  • Motivator
  • December 26, 2025

Update situatie die niet opgelost geraakt

Binnen Proximus is er al 3 dagen niemand beschikbaar die de bizz call connect kan beheren? Dit kan toch niet voor een bedrijf met meer dan 13.000 werknemers? Of willen ze de moeite niet doen? 🤔

De nummer routering (nummerportering )is verkeerd gebeurt bij overname, wat kan gebeuren, maar dat ze mij blijven vertellen dat ik moet wachten tot iemand aanwezig is.. Onbegrijpelijk!

Dit is iets wat ze zelf op afstand moeten aanpassen, dat andere providers zien dat ons vast telefoonnummer is overgezet van Telenet naar Proximus. 

Er zijn zoveel kmo’s ,en grote bedrijven bij Proximus, dus de uitleg dat ik krijg lijkt mij onrealistisch.

Voor ons is het kritisch dat de klanten ons kunnen bereiken bij hun bestellingen, maar krijgen nu te zien:  “dit nummer bestaat niet” of “dit nummer is niet bereikbaar.

Wat een ervaring als nieuwe business klant!!😡

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • December 27, 2025

@Emrr58 

Kunt U eens nakijken op https://www.crdc.be/CRDC welke provider aan jouw nummer hangt?

• Auteur
  • Motivator
  • December 27, 2025

@Emrr58 

Kunt U eens nakijken op https://www.crdc.be/CRDC welke provider aan jouw nummer hangt?

Hallo Phillippe, ik zie:

Operator Proximus fix

• Auteur
  • Motivator
  • December 28, 2025

Sinds woensdag 24/12 nog steeds wachtende op een oplossing vanuit proximus..

Ik heb op alle mogelijke manieren contact proberen op te nemen met de juiste dienst om de number portability recht te zetten voor andere providers, maar geen reactie? 

Probleem: Onbereikbaar voor bellers buiten proximus.

De verantwoordelijkheid zit bij proximus om tijdens overname dit juist in te stellen. Hoe is het mogelijk dat ik hier al 5 dagen op wacht? 24/7 support beschikbaar die je vertelt dat de juiste dienst niet bereikbaar is sinds woensdag🙄

Als business klant sinds 2019 bij Telenet, elk probleem opgelost binnen enkele uren, telefonisch support steeds bereikbaar. Mij laten verleiden door voordelige promo’s bij Proximus, en al sinds dag 1 moet ik dit ervaren. Dus goedkoper/voordelig alternatief verliest duidelijk kwaliteit.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • December 31, 2025

@Emrr58 Ik ga dit navragen aan onze diensten voor de nummerportering of ze dit kunnen bekijken.

• Auteur
  • Motivator
  • December 31, 2025

Dag Michael,

Het probleem dat ik hier reeds op 24/12 uitgebreid heb toegelicht, is pas op 30/12 effectief opgelost.
Dat is dus 6 dagen later.

Om het duidelijk te maken: dit ging niet om een lokaal toestel- of modemprobleem, maar om een inter-operator routingfout na Easy Switch, iets wat door Proximus zelf op netwerkniveau moest worden gecorrigeerd.

Ondanks herhaalde meldingen en duidelijke symptomen (inkomende oproepen van Telenet/BASE niet mogelijk), werd ik gedurende dagen van dienst naar dienst doorgestuurd, met als enige antwoord dat ik “moest wachten tot de juiste ploeg dit zou bekijken”.

Voor een dienst die wordt gepresenteerd als 24/7 technische ondersteuning, is het moeilijk te begrijpen dat het 6 dagen duurt om een klant überhaupt bij de juiste afdeling (interconnect / nummerportering) te krijgen.

Ons bedrijf is 7/7 geopend en ontvangt dagelijks een groot volume aan oproepen.
Omdat klanten van andere operatoren te horen kregen dat ons nummer niet bereikbaar was, gingen velen ervan uit dat we gesloten waren. Dit heeft concrete commerciële schade veroorzaakt.

Het is bijzonder wrang dat, nu het probleem sinds 30/12 opgelost is, er vandaag (31/12) pas een reactie komt met “we gaan je vraag bekijken”.

Daarom mijn vraag: hoe ziet Proximus dit probleem op het vlak van geleden schade?

• Kunnen wij een vergoeding of tegemoetkoming verwachten voor de periode dat ons bedrijf effectief onbereikbaar was voor klanten van andere operatoren?

• Zo ja, wat kunnen wij praktisch verwachten en binnen welke termijn?

Hopelijk kan Proximus dit meenemen als feedback, want dit traject staat in schril contrast met wat men verwacht van een Business / Enterprise supportdienst.

Met vriendelijke groeten,

Emre

• Auteur
  • Motivator
  • January 2, 2026

UPDATE Aangezien mijn probleem half opgelost is

Begindatum probleem: 24/12

Probleem na zoveel dagen opgelost op 30/12 , nu op 02/01 is het probleem terug actief? Volledig hetzelfde dat ons telefoonnummer niet bereikbaar is voor Telenet en Base klanten. Dus nummerportering zou weer fout ingesteld zijn.

Na het bellen naar een bizz expert krijg ik te horen dat de dienst mij volgende week vrijdag pas kan contacteren om dit te bekijken?

Volgens mijn contract beloofd Proximus:

Business Flex+ Giga Fiber Call Connect 

- 24/7 technische ondersteuning
- Reparatie de dag zelf (internet, telefoon en tv binnen 4 werkuren, weekdagen tussen 8 en 20u, zaterdag 8 - 16u)
- Jou exclusieve klantenservice (neem direct contact op met de jusite expert)

Deze screenshot is vanuit de website, dus zuig ik dit niet uit mijn duim..

Hoezo moest ik voor de eerste interventie al 6 dagen wachten, en nu nog eens een week? Proximus liegt dus letterlijk tegen zijn klanten?

Ik word al letterlijk dagenlang van contactpersoon naar contactpersoon doorverwezen, zonder concrete oplossing? 

Voor dit incident heb ik een klachtmail verstuurd, maar daar moet ik ook al geen response van verwachten zeker..
Proximus laat letterlijk geen andere keuze over dan terug over te schakelen naar Telenet.
Bedankt om dit te laten ervaren aan je nieuwe klant..