Beantwoord

vaste lijn, geen connectie


Badge +1

Hallo,

 

Een buur van mij heeft problemen met zijn vaste lijn van Proximus.

Is reeds de derde maal dat hij me belt voor dit probleem.

Wanneer hij wil bellen met zijn dect telefoon (batterij vol) dan wordt het nummer wel gevormd, maar geeft geen connectie, alsook geen ringtoon. Je hoort wel de vorming van het nummer.

Resetten van modem verhelpt dit wel maar… paar dagen daarna terug van hetzelfde.

Modem staat bij zijn tv en telefoon is rechtstreeks aangesloten in de eerste of tweede ingangspoort van modem. (lichtgroene)

Ligt niet aan de telefoon zelf, want het werkt ook niet als ik aansluit met mijn eigen telefoon.

Wanneer ikzelf, vanuit thuis uit, zelf bel naar zijn vaste lijn, dan is alles bij mij, normaal… echter bij hem gaat de telefoon niet over, geen geluid, geen beltoon, niks. En na 10x de ringtoon gaat hij over op antwoord apparaat.

Alle kabels reeds uitgetrokken en opnieuw geplaatst, heeft niet geholpen. Ook reeds geprobeerd met een andere telefoonkabel. Tot nog toe alleen reset (modem) dat helpt, maar is niet te doen zo.

Volgens proximus: niks mis met de lijn.

 

Mijn vraag: Wat kan ik nog doen?

icon

Beste antwoord door HadewychT 12 May 2021, 15:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

hi, @Erwin P  kan je het nr van je buur toevoegen aan je  profile ?
dan kan ik dit verder voor hem bekijken

Badge +1

nummerstaat onder: ticket

Badge +1

ah, en nog iets, blijkt dat het lampje (van de phone1 en 2) altijd pinkt, zelfs als hij niet aan het bellen is.

Reputatie 7
Badge +5

@Erwin P Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je buur het nogmaals proberen?

Badge +1

Hebben alles opnieuw gereset, blijkt nu te werken zoals het moet, zal morgen zien, want hij zal me morgen bericht sturen of het nog altijd in orde is. Hopelijk is het oké nu. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +5

@Erwin P Laat het ons weten moest het niet in orde zijn.

Badge +1

Hallo,

Blijkbaar was het gisteren goed door de reset alleen, vanmorgen terug zoals voorheen. Jammer.:disappointed:

Reputatie 7
Badge +5

@Erwin P Ik heb nogmaals een aanpassing gedaan. Kan je dit nu eens uit proberen zonder een toestel te resetten? 

Badge +1

nee, niet gelukt.

Wat ik wel opmerkte, als ik bel naar hem met mijn vaste lijn, dan is het na de toetsengeluiden, eerst 6 sec stilte, dan de beltoon en na 10x gaat het over op antwoordapparaat.

Maar bij hem thuis… hij hoort niks.

Reputatie 7
Badge +4

ik kijk om nogmaals een aanpassing door te voeren, kan je even testen ?
indien niet ok, kan je dan het tijdstip doorgeven waarop je testen als ook het nr naar waar je probeerde te bellen of waarvan gebeld werd ?

Badge +1

nee, niks.

Geprobeerd met mijn telefoon (vaste lijn)om naar hem te telefoneren 15u 36min 30sec

Badge +1

Niemand meer?

Reputatie 7
Badge +5

@Erwin P Ik heb net nog eens een aanpassing gedaan op de vaste lijn. Als ik naar deze nummer gaat hij gewoon over. Indien de klant niks hoort vrees ik dat het toch misschien aan het toestel ligt.

Badge +1

akkoord voor je redenering, maar hoe verklaar je dan dat het hetzelfde is wanneer ik mijn telefoon + zender verwissel met de zijne, er gebeurt precies hetzelfde en mijn telefoon werkt thuis wel zoals het hoort.

 

Nu gebeurt er dit:

Belt, 6 sec niets, gaat over….. na 8 a 10 sec bezettoon.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb een update naar de modem gestuurd met een nieuwe firmware. Deze is nu nog bezig. Er zal dan weer even getest moeten worden of het probleem hiermee verholpen is. Als dat niet zo is, denk ik dat we de modem best omruilen. 

Badge +1

Alles opgelost blijkbaar, alleen heeft hij nog contact opgenomen met proximus betreffende privé van nummer.

 

Hartelijk bedankt alvast en een fijn (lang) weekend !!!