Beantwoord

Probleem met vaste lijn en Voips (residentieel)

  • 25 May 2023
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Goedemorgen alvast 😃

 

Hierbij even het probleem situeren :

 

  1. Proximus lijnnummer IP : 00 32 50 33 85 48 - doet dienst als personenalarm en is eenzijdig verbonden met de alarmcentrale. / werkt perfect
  2. VOIP nummer :00 32 50 96 31 18 - weepee account / toestel GIGASET DE310 IP PRO  / werkt perfect / 192.168.129.16
  3. VOIP nummer 00 32 50 96 84 06 - weepee account / toestel GIGASET DE310 IP PRO / werkt perfect / 192.168.129.18

Nu is het probleem als je belt met de voip nummers het caller id (proximus nummer 00 32 50 33 85 48 ) word meegestuurd ipv deze van de voip nummers , uiterst verwarrend voor de ontvangers natuurlijk.

 

Ik heb reeds diverse toestanden geprobeerd maar zonder resultaat,

Kunnen jullie dit probleem oplossen/aanpassen ?

 

Bedankt alvast !  🌈

icon

Beste antwoord door M_016 25 May 2023, 22:03

Bekijk origineel

4 reacties

Nog aan toe te voegen 🙂 voor alle duidelijkheid 

De proximuslijn zit op de groene tel ingang, de voips op de lan.(internetbox) - Fiber.

 

Thx !

Reputatie 7
Badge +4

Wacht op een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum (vanaf morgen/deze reacties zijn niet “in real time” = kan soms enige werkdagen duren in functie bezetting/aantal berichten in de wachtrij)

cfr idem bericht

problematiek met lijnen .. ? | Proximus Forum

 

P.S.

Ik  vrees dat Proximus u evenwel niet hierbij zal kunnen helpen (conform de wettelijke verplichting wordt op een Proximus/Telenet/... telefoonlijn de CLI van deze lijn getoond en indien nodig geforceerd)

→ 

uw instellingen op uw toestel en/of Weepee controleren om na te gaan of aldaar een oplossing kan gevonden worden bij het gebruik van uw Weepee account/nummers 

->

probleem verbonden aan het gebruik van meerder VoIP providers (en van dezelfde 5060 VoIP poort) op eenzelfde modem/router?

misschien kunnen andere gebruikers op dit of andere fora (userbase.be bv.) u eventueel verder helpen

Bedankt voor de info.

Ik bekijk nog morgen even de toestellen.

Anders zullen we helaas de analoge telefoonlijn moeten afsluiten bij proximus dan zal het probleem defacto opgelost zijn.

 

Thx !!! 👍👍🌞

Reputatie 7
Badge +4

@C.Clicteur Zoals M_016 al aangaf, kunnen wij daar niet veel aan veranderen. Je zal inderdaad via Weepee moeten bekijken of ze toch hun nummer kunnen meesturen. 

Reageer