Skip to main content

Kan een vaste lijnnummer overgezet worden naar een andere zone bij switch naar telenet?

Mijn schoonmoeder had altijd proximus en gaat nu naar een assistentiewoning. Daar was geen keuze voor proximus en is iedereen verplicht Telenet te nemen.

Is het al voor iemand gelukt om een nummer op die manier naar een andere zone bij een andere provider te verhuizen?

 

 

Proximus forummedewerkers komen pas maandag hier terug langs. 

Ter info: dit is bvb een antwoord van een prox medewerker op het forum een jaar geleden:

  • DaisyS Helaas is het zoals hierboven al eens is vermeld. Een verhuis van een 03-zone naar een 014-zone wilt ook zeggen dat je telefoonnummer zal veranderen. Wij kunnen wel op het oude telefoonnnummer een boodschap plaatsen zodat ze worden verwezen naar het nieuwe telefoonnummer. Indien je dit wenst mag je beide nummers aan je profiel toevoegen zodat we dit in orde kunnen brengen.

 


Op de site van Proximus vind ik  het volgende terug!

Je telefoonnummer al dan niet behouden wanneer je verhuist | Proximus


Cfr info @Martin 

Neen dit is nog steeds niet mogelijk: de wetgever en de regelgever (BIPT) hebben tot op heden nog steeds nagelaten hiervoor de nodige wettelijke aanpassingen door te voeren 

Toegelaten uitzondering hierop zijn de zgn. nomadische nummers, wat mijns inziens hier niet het geval kan zijn bv.

Consult_review_KB_Nummering_NL.pdf (bipt.be)

→ 

Misschien eventueel overwegen over te stappen naar een mobiel abonnement (GSM/smartphone met een nummer dat grotendeels overeenkomt met dat van de huidige vaste lijn “ silver nummer” 0pq/yzkhdu → 04ab/yzkhdu) en de vaste lijn te schrappen 

 

 


Proximus forummedewerkers komen pas maandag hier terug langs. 

Ter info: dit is bvb een antwoord van een prox medewerker op het forum een jaar geleden:

  • DaisyS Helaas is het zoals hierboven al eens is vermeld. Een verhuis van een 03-zone naar een 014-zone wilt ook zeggen dat je telefoonnummer zal veranderen. Wij kunnen wel op het oude telefoonnnummer een boodschap plaatsen zodat ze worden verwezen naar het nieuwe telefoonnummer. Indien je dit wenst mag je beide nummers aan je profiel toevoegen zodat we dit in orde kunnen brengen.

 

@Taniek Dit antwoord is nu inderdaad ook nog van toepassing. Groetjes, Antonella


Reageer