Op 14.03.2020 en opnieuw op 31.03.2020, kreeg ik zoals iedereen wellicht een sms’je van 8999 met o.a. de melding dat ik gratis kan bellen naar vaste lijnen (met mijn vast toestel).
Vraag: hoe valt dat te rijmen met een ander sms’je, ditmaal van Proximus, dat ik in de tussentijd op 28.03.2020 kreeg? Volgens hetwelke:
“je 120 belminuten in Belgie i(?)n de EU, inbegrepen bij je abonnement, zijn opgebruikt. Vanaf nu word je gefactureerd voor elke minuut tot het begin van volgende maand. Tip: Volg je verbruik op de voet via de MyProximus-app. https://myproximusapp.page.link/usage.(*) Tot binnenkort!”
Hoe kan dat? Tenzij mijn vaste belminuten reeds in de twee weken vóór 14.03.2020 allemaal opgebruikt waren?
(*)Die link bestaat niet eens: “Deze site is niet bereikbaar”!
Ik heb trouwens in al die jaren als abonnee nooit eerder zo’n waarschuwings-sms ontvangen ivm mijn verbruik op de vaste lijn.
Alweer zoiets dat ik met mijn simpele verstand niet begrijp.